Dansk velfærd tilbage til danskerne NU

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Dansk velfærd tilbage til danskerne NU.

Ulla

#126 Re:

2016-02-13 16:49

#125: -  

 Ja enig , men det koster samfundet en formue at forsørge dem, og de flytter aldrig hjem, hvorfor skulle de det?, hvor i verden , kan du blive forsørget, og få alle goder betalt, uden at røre en finger? Ja jeg spørger bare.


Gæst

#127

2016-02-14 15:36

Lokale købmænd lider under sortbørshandel

Ukendte har i flere år solgt fødevarer til asylansøgerne i Bolderslev og Uge på ulovlig vis, siger købmand.
Fakta
På tværs af kommuner

Benny Brandenhoff har flere gange anmeldt sortbørshandlen til kommunen. Ifølge ham har de handlende en rute, der går fra kasernen i Sønderborg over asylcentrene i Aabenraa Kommune til en skolegård i Sommersted, hvor de stopper og sælger varerne.

Kontrolgruppen afviser ikke denne tese.

BOLDERSLEV/UGE: Mindst tre gange om ugen kører hvide, udlejede varebiler fyldt med fødevarer, tobak og andre forbrugsvarer hen på parkeringspladsen foran asylcentrene i Bolderslev og Uge.

Og det er et problem for de lokale købmænd, forklarer Benny Brandenhoff, daglig leder af Købmand B Brandenhoff i Bolderslev.

– Siden slutningen af 2014 er de kommet hertil for at sælge varerne, selv om de ikke har tilladelse til det, fortæller han og fortsætter:

– Det rammer os købmænd, for de sælger varerne til underpris og tager dermed flere af vores kunder, lyder det.

Alvorlig sag

Hos Aabenraa Kommune bekræfter Leif Jørgensen, konsulent ved kommunens kontrolgruppe, at der har været flere anmeldelser om sortbørshandel ved asylcentrene.

Det er dog endnu ikke lykkedes kontrolgruppen i samarbejde med Skat at tage sælgerne på fersk gerning.

– Men vi tager sagen utrolig alvorligt, og det har vi gjort, siden de første anmeldelser kom i slutningen af 2014. Handel fra bagsmækken på hvide varebiler tyder ikke på at være lovlig, siger han.

Lars Møldrup, fagchef for Asyl Syd i Tønder Kommune, vil følge op på sagen, da han ikke har hørt om ulovlig handel.

– Dem, der kommer og sælger varer på asylcentrene, har hidtil haft papirerne i orden. Jeg har ikke hørt om, at der skulle foregå noget ulovligt, men det er selvfølgelig noget, jeg vil følge op på, fortæller han.

Den eneste kommentar fra borgmesteren i Aabenraa er at der kun til at begynde med var anmeldelser om det men ingen nu

Og han tilføjer det eneste problem har været at der var blevet stjålet æbler i en privat have. Altså han lukker øjnene for det..

Integrationen er og bliver total fejlslået. Med de uduelige politikker vi har ikke kun på Chr. borg men også ude i kommunerne


Gæst

#128 Re:

2016-02-14 19:01

#127: -  

Borgmesteren i Aabenraa er han ikke også venstre mand?

Han kan sikker stilles tilfreds med et par nye underbukser  


Gæst

#129

2016-02-15 06:35

 

 

Lørdag d. 20. februar kl. 13-15

 

Mødested: Kruså, Flensborgvej 13B, (ved

 

p-pladsen foran Bingohallen)

 

Vi er mange helt almindelige danske borgere, der er rigtig bange for den

 

udvikling, der sker lige nu. Folk vandrer direkte ind i vores land, uden vi ved

 

hvem de er og hvad de vil her.

 

Allerede nu siger de fleste af kommunerne, at det vil sprænge deres budget at

 

sørge for migranterne. Hvad sker der så, når der kommer familiesammenføring?

 

Der skal foregå en sortering ved grænsen, så bekvemmelighedsflygtningene

 

kan blive i det sikre land Tyskland. Så må det være op til dem at sende dem

 

videre tilbage.

 

Så kom og vær med til at støtte initiativet til at vække vores politikere. Man gør

 

ingenting ved at blive hjemme, så vær med til at gøre en forskel.

 

Det gælder om at være så mange som muligt, så invitér alle dem du kender og

 

alle dem du ikke kender. Stå f.eks. i et indkøbscenter og del ud eller hvis det er

 

på landet din lokale landhandel.

 

FOR DANMARKS FRIHED OG FREMTID

 

Demonstrationen er lovlig og anmeldt til politiet. Vi går en tur til grænsen og tilbage

igen og synger nationalsange. Medbring gerne dannebrogsflag og fakler. Der vil blive

afholdt taler.

Arrangør: Initiativet ”Luk Grænsen – Asylstop Nu!”

 


Gæst

#130 Gå dog hjem igen

2016-02-15 07:04

En gruppe flygtninge beskriver, hvordan deres ophold i en lille sjællandsk landsby føles som et 'fængsel'. Både transportmuligheder og vejrforhold er for dårlige, mener de. Men der er mere til historien, lyder det byens lokale sundshedscenter.

»Det er ni måneder siden jeg kom til Hammer. Det regner og regner. Jeg kommer ikke ud og har ikke hus,« fortalte Omar Husein søndag til et tv-hold fratv2.

Han er en af de 17 syriske flygtninge, som siden marts måned i år har boet i en nedlagt skolefritidsordning i landsbyen Hammer i Næstved Kommune. Dengang blev de budt velkommen af flere af landsbyens beboere, med blomster og åbne arme.

Siden da har forholdene i den lille landsby dog ikke levet op til flygtningenes forventninger, og kontakten med de omkring 150 lokale beboere i byen er nærmest ikke eksisterende.

Flere af de lokale beboere fortæller således til tv2, hvordan flygtningene holder sig meget for sig selv og undgår kontakt. Samtidig mener flygtningene ikke, at lokalbefolkningen udviser interesse for dem, og at de ikke engang bliver hilst på, selvom de passerer hinanden på gaden.

Transportforholdene lever heller ikke op til forventningerne, og de syriske flygtninge er utilfredse med, at Hammer ikke har sin egen busforbindelse, mens flere af de lokalebeboere har egen bil, nogle endda to.

»Det er ikke rart at bo her i Hammer. Det føles som om vi lever i et fængsel, og vi føler os helt isolerede,« siger en af flygtningene Mohammed Tosun til tv2.

Ifølge tv2 siger flere eksperter, at integrationen af netop syrere går dårligt. Det skyldes blandt andet, at mange af dem kommer fra rimeligt gode kår, og derfor har høje forventninger til deres ophold i Danmark.

At de 17 syriske flygtninge skulle være utilfredse med forholdene i landsbyen, kan lederen af det lokale sunhedscenter dog slet ikke genkende.

»Det er et helt forkert billede af, hvordan situationen er hernede. Vi har rigtig mange solstrålehistorier fra deres tid hos os, og de er hverken krævende eller utilfredse med at bo her,« fortæller Natan Ravn, leder af Hammer Sundhedscenter.

Han har ofte kontakt med de syriske flygtninge, og hjælper blandt andet med lektiehjælp og anskaffelse af praktikpladser. I hans optik, er de 17 flygtninge blevet fremstillet alt for negativt.

»Når man bliver filmet og interviewet i fire timer, så kommer man selvfølgelig til at tale om nogle ting, som måske ikke er så positive. For selvfølgelig er det svært, at komme fra Syrien til Hammer. Men tv-indslaget viste altså ikke hele billedet,« fortæller Natan Ravn til BT.

Kritikken af flygtningeforholdene i Danmark er ikke ny, og i sidste uge rasede debatten også. Her handlede det om en teltlejr for flygtninge i Nordjylland.

Den 37-årige flygtning Eric Arpanani beskrev over for et tv-hold fra DR, hvordan teltene var kolde, og uden varmt vand og lægehjælp.

»Vi troede Danmark var et rigt land, men vi skal vente her i den kolde luft. Vi er chokerede,« fortalte han til DR.


Gæst

#131

2016-02-17 23:03

Fordi jeg er fleksjobber og som dansker ikke får nogen særbehandling og den gode reform, man lavede da fleksjob blev opfundet, den er fuldstændig udhulet til et rundt nul. Mit liv ændrede sig radikalt, Inden jeg blev fleksjobber. Jeg har Begrændsninger, kan kun klare ca 15 timer om ugen, med max 3 timer om dagen Jeg skal søge job på lige fod med helt fuld fungerende ledige, 2 job om ugen og høster afslag på afslag, ja undskyld men jeg kan ikke få øje på det rimelige i st jeg skal straffes konstant.

Gæst

#132

2016-02-20 10:47

Er ufattelig træt af inkompetente politikeres beslutninger som kun har skadet Danmark og danskerne. Er selv dansker og gift med en udlændinge men dansk lov gør vi ikke kan være sammen, ej heller selvom vi har en lille datter sammen.. Kunne jeg, havde jeg forladt Danmark.

Gæst

#133 Boykot dyne Larsen

2016-02-21 23:34

Dyne-Larsen afviser danske ledige og hyrer gratis flygtninge

 
 
Fakta

Jobcenterchef: Ikke hvad Jysk fortalte os

Det kommer bag på jobcenterchefen i Hedensted Kommune, at Jysk i Uldum skulle have over 300 ansøgninger liggende, som de kan finde medarbejdere blandt.

- Det er ikke beskeden, vi har fået. Jysk har fortalt os, at de skal rekruttere 40 nye medarbejdere hen over foråret. Det var derfor, vi lavede aftalen med at sende flygtninge derud. Så det her kommer bag på mig, siger jobcenterchef H.C. Knudsen.

Han vil nu tage fat i Jysk og bede om en forklaring.

- Havde jeg vidst det her, ville vi da have spurgt Jysk om, hvad de har gjort for at rekruttere tidligere - og hvad de her 335 ansøgere skulle have haft af kvalifikationer for at få et job.

- Desværre, der er ikke plads til dig. Vi har for mange ansøgere.

Sådan er beskeden, som danske ledige får, når de søger om at få job hos Jysks lager i Uldum.

Men samtidig ansætter Jysk flygtninge i gratis virksomhedspraktik, fordi de “ikke kan få nok kvalificeret arbejdskraft”.

- Jeg føler mig lidt dum, fortæller en lagermedarbejder med otte års erfaring, der har søgt job hos Jysk i Uldum af flere omgange. Hver eneste gang har hun fået afslag.

I ét afslag fik lagermedarbejderen at vide, at der var 335 ansøgninger til 14 opslåede stillinger og rigtig mange med erfaring.

- Så tænkte jeg ikke mere over det. Indtil jeg så, at de havde ansat otte flygtninge hos Jysk halvanden måned senere, siger en kvindelig lagermedarbejder, der søger job for tiden og derfor gerne vil forblive anonym.

Jysk: Ansøgere har ikke kvaliteten

Fagbladet 3F har talt med en anden lagerarbejder med 10 års erfaring, der har fået samme behandling af Jysks lager i Uldum.

I medierne lyder historien ellers anderledes. Her fortæller Jysks administration manager, Lars Grandt Rosendal, at firmaet tager flygtningene ind, fordi de ikke kan få danskere til at søge.

- For os er det rigtig godt købmandskab, 

Da Fagbladet 3F ringer med de nye oplysninger, indrømmer Jysk, at firmaet så sent som i november modtog over 300 ansøgninger til 14 ledige stillinger på lageret.

- Det er ikke fordi, der ikke kommer ansøgere nok. Det er bare fordi kvaliteten er ikke den, vi gerne vil have, siger Lars Grandt Rosendal.

Men hvordan er otte flygtninge mere kvalificerede end folk med otte-ti års erfaring inden for lagerarbejde? Har de her flygtninge erfaring fra lagerarbejde?

- Nej, mig bekendt har ingen af flygtningene erfaring med lagerarbejde. Men vi har svært ved at skaffe folk til aftenholdet, siger Lars Grandt Rosendal.

- Men har I spurgt de her 300 ansøgere, om de vil arbejde på aftenhold?

 - Det ved jeg ikke, svarer han.

Jysk: Ingen fed fidus

Hvor meget koster det jer at have folk i virksomhedspraktik på denne måde?

- Det er kommunen, der har den økonomiske forpligtelse i praktikperioden. Men hvis man tror, at vi har fundet en fed fidus her, så er det ikke tilfældet, siger Lars Grandt Rosendal.

Han understreger, at Jysk håber på at ansætte nogle af flygtningene på lige vilkår med de danske kolleger, når virksomhedspraktikken er ovre.

Indtil videre kører ordningen som et forsøg, men et nyt hold på otte-ti flygtninge starter i virksomhedspraktik hos Jysk i næste måned.


Gæst

#134

2016-02-22 11:35

Fordi jeg mener det.

Gæst

#135

2016-02-24 10:09

Ud af Schengen aftalen, eller allerhelst ud af EU. Vi skal ikke fratages vore egne regler og goder, pga. taburetembedsmænd i EU. De forærer vores land væk, bid for bid.


Gæst

#136

2016-02-24 16:32

Dansk velfærd tilbage til danskerne? Der er ikke så meget tilbage af den. De som skabte den, sidder nu på plejehjem, hvor der spares og spares på alt fra mad til personlig hygiejne. 

Holger Danske

#137 Danmark under besættelse

2016-02-28 00:02

Under 2. Verdenskrig blev aggressor, nazismen bekæmpet. Derefter lykkedes det USA at sætte den aggressive kommunisme på stand by. Derefter er den islamiske besættelse af Vesten blevet en realitet, det vil sige også af Danmark, hvis nogen skulle være i tvivl.
Samtlige nævnte besættelser eller tilløb til er blevet godtaget af siddende danske regeringer.

Under den nazistiske besættelse bar fjenden uniform og bekendte sit ærinde. Under den islamiske besættelse myldrer fjenden ind – eneste uniform den muslimske kvindebeklædning, tørklædet – og udgiver sig som flygtninge samtidigt med, at de forlanger, at værtslandet skal respektere islamisk levevis og skikke alt imens, at overtagelsen finder sted med, hvad det indebærer!

Send pøblet hjem igen

Luk grænsen nu

Danmark frit


Gæst

#138

2016-02-29 15:21

Jeg skriver under, på grund af at jeg er meget utilfreds med vores vattede politikere, der pænt hører efter hvad storebror EU mener, Danmark har desværre altid været flittig til at overholde nye tiltag derfra, mens de andre lande mere eller mindre trækker på skulderen. Nu syntes jeg det er på høje tid at gøre noget, LUK GRÆNSEN. og dem der er her uberettiget de skal ud og ikke sendes i ventelejr, i flere år.

Gæst

#139

2016-03-02 20:40

Jeg ønsker at vor land igen skal blive vores!
Vi danskere bliver sat til side, ryger nederst på samtlinge ventelister, og ser på hvordan udlændinge/flygtninge osv får alt foræret og bliver hjulpet i hoved og røv med job imens vi ikke kan få en skid! Det er sgu skammeligt at se på! Får brækfornemmelse ved at tanken om at vores skattepenge skal gå til dem!

Gæst

#140

2016-03-05 12:14

Det kan ikke passe man plukker de sammen igen og igen,til de befinder sig i gulv højde,der må være andre der skal betale for deres lønforhøjelser igen og flygtningene.

Gæst

#141

2016-03-09 18:38

Lørdag d. 19. marts kl. 13-15
Mødested: Kruså, Flensborgvej 13B, (ved p-pladsen foran Bingohallen)

Vi er mange helt almindelige danske borgere, der er rigtig bange for den udvikling, der sker lige nu. Folk vandrer direkte ind i vores land, uden vi ved hvem de er og hvad de vil her.
Allerede nu siger de fleste af kommunerne, at det vil sprænge deres budget at sørge for migranterne. Hvad sker der så, når der kommer familiesammenføring?
Der skal foregå en sortering ved grænsen, så bekvemmelighedsflygtningene kan blive i det sikre land Tyskland. Så må det være op til dem at sende dem videre tilbage.
Så kom og vær med til at støtte initiativet til at vække vores politikere. Man gør ingenting ved at blive hjemme, så vær med til at gøre en forskel.
Det gælder om at være så mange som muligt, så invitér alle dem du kender og alle dem du ikke kender. Stå f.eks. i et indkøbscenter og del ud eller hvis det er på landet din lokale landhandel.

FOR DANMARKS FRIHED OG FREMTID

Demonstrationen er lovlig og anmeldt til politiet. Vi går en tur til grænsen og tilbage igen og synger nationalsange. Medbring gerne dannebrogsflag og fakler. Der vil blive afholdt taler.


Gæst

#142

2016-03-12 22:32

Jeg skrev under fordi,vi får alt for mange flygtninge og migranter her til. DET MÅ STOPPE NU.det er ødelæggende for vores land og velfærd.

Gæst

#143

2016-03-15 11:53

Jeg er rasende over at jeg ikke kan give en dansk dreng som lige har mistet sin mor i en trafikulykke en bolig, fordi 6 "flygtninge" står forrest i køen. Jeg kunne kun henvise til herberg for mænd - knægten var lige over 20.

Gæst

#144

2016-03-16 12:21

Fordi de syge og fattige ikke skal blive mere syge og fattigere ! De brude skamme sig på borgen med deres fede løn mens andre skal til at gå fra hus og hjem med deres børn.. Føj Danmark siger jeg bare.. Hvor er menneskeligheden henne her ?

Gæst

#145 Re:

2016-03-16 14:46

#144: -  

 Menneskelighed?? Den eksisterer ikke for danskere.


Gæst

#146

2016-03-16 21:11

Fordi jeg er syg og derfor får jeg kontanthjælp. Syntes det er dybt godnat det politikerne har gang i

Gæst

#147

2016-03-16 22:04

Rigtig mange danskere har fundet ud af at situationen med åbne grænser og asyl til alle der kan sige "Maj Asyl" er ved at ødelægge det Danmark vi kender for evigt!
Derfor er det vigtigt at omsætte denne viden til handling!
Kom til vores Demo og tag alle dem med du kender.
19 mar. kl 1300
Kruså, Flensborgvej 13 B (P-pladsen v/ Bingohallen)


Gæst

#148

2016-03-17 22:26

ALDRIG HAR VI HAFT RINGERE POLITIKERE I DANMARK

SIAD ønsker at hjemsende flere 100.000 muslimer

Trods det at vi ikke kan tage os af vores egne, bliver vores politikere ved med at tage folk ind som påberåber sig flygtningestatus. Både politi og andre myndigheder ved, at de ikke er flygtninge. Det ved politikerne også, men alligevel bliver de ved med at hente muslimske nasserøve ind i landet.

Vi trænger til nogle nye politikere der tør tage fat ved nældens rod. SIAD ønsker at hjemsende de såkaldte flygtninge, men også alle de muslimer, der har bosat sig i Danmark og som måske endda har tillagt sig dansk statsborgerskab, - hvis de ærer deres koran og de islamiske skrifter mere end den danske grundlov. Det kan dreje sig om flere hundredetusinde muslimer, der bliver sendt ud. Det vil komme til at gå ud over nogle uskyldige, men det er ikke noget, der må hindre os i at gøre vores nødvendige arbejde for at redde Danmark. Deres ulykkelige situation kan de takke vores uduelige danske politikere for.

Giv os en vælgererklæring til SIAD og Fremskridtspartiet, vi er et selvstændigt parti som stiller op under Fremskridtspartiets fane for at vi sammen kan komme i folketinget og rydde op.
Se SIADs lovforslag her:


Gæst

#149

2016-03-17 22:54

 

Slået og sparket

Ved et overfald mandag blev to ansatte ved hjemmeplejen forulempet af en gruppe unge, og en af de ansatte blev også angiveligt udsat for slag og spark.

Kurt G. Nielsen fra Lokalpolitiet i Slagelse bekræfter overfor TV ØST, at overfaldet er anmeldt til politiet, og at de arbejder på at finde gerningsmændene.

Politiet har samtidig sat alle kræfter ind for at finde et motiv til overfaldet. Det skal gøre det helt klart, om der er tale om en enlig svale eller om et egentligt nyt mønster.

Krisemøde

Motalavej i Korsør har i årevis været et hårdt belastet boligområde, og er også på regeringens ghetto-liste.

Et langvarigt arbejde på at forbedre områdets image var ellers ved at bære frugt, men der har flere gange de seneste måneder været meldinger om gruppers angreb på myndighedspersoner i området, ligesom borgere har klaget over hærværk.

Blandt andet er politifolk og brandfolk blevet angrebet i området, og har Falck er i en periode kun kørt ud i området med politieskorte.

Hjemmeplejen i Slagelse Kommune mødes torsdag formiddag med repræsentanter fra fagforeningen FOA og Slagelse Kommune for at lægge en plan for, hvordan hjemmeplejen fremover skal arbejde i området.


Gæst

#150 Lørdag d 13 - 3 kl 13.00

2016-03-18 12:44

Rigtig mange danskere har fundet ud af at situationen med åbne grænser og asyl til alle der kan sige "Maj Asyl" er ved at ødelægge det Danmark vi kender for evigt!
Derfor er det vigtigt at omsætte denne viden til handling!
Kom til vores Demo og tag alle dem med du kender.
19 mar. kl 1300
Kruså, Flensborgvej 13 B (P-pladsen v/ Bingohallen)