RUC'ere imod RUC's nye logo

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen RUC'ere imod RUC's nye logo.

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2015-11-20 23:55



Gæst

#27 Re:

2015-11-21 10:05

#25: -  

 Næ, din eksamen er sku nok kun rigtig vigtig for dig. Der er andre her der har noget på hjertet mht. RUC's fremtidige image udadtil. Så held og lykke med eksamen og lad venligst være med at opfordre et diskussionsforum til at være stille pga. dine egne behov. 


Gæst

#28 Re:

2015-11-21 12:57

#25: -  

Det var da en fjollet kommentar at fyre af og temmelig egoistisk for en RUC'er, vil jeg mene. 

I forhold til debatten om logoet, så er jeg enig i, at man godt kunne trænge til en opdatering, selvom jeg finder symbolikken i korallen meget fin. Problemet med den er bare, at hvis ikke du har fået at vide, at det er en koral, så er det svært at se. Det nye logo er dog helt hen i vejret, det passer slet ikke til RUC. Det er for strømlinet og "firkantet" i den forstand, at der ikke er plads til, at man tænker udenfor rammerne og er kreativ, hvilket står i kontrast til brugen af de forskellige farver i tekst og baggrund, idet det netop symboliserer mangfoldighed og plads til alle - som i øvrigt er en af de vigtigste (synes jeg) budskaber for RUC. Men det holder jo slet ikke, at RUC har et logo, hvis budskab kan siges at være, at der er plads til alle, såfremt I holder jer indenfor rammerne! 

Nej. Prøv med nej. 


Gæst

#29

2015-11-21 15:49

Jeg elsker at læse med, i RUC'er er så ophøjet. I syntes CBS er for snobbede men i er selv ikke et hak bedre. 
Hvor overprætentiøs har man lov til at være? især den sidste kommentar er til at brække sig over. 


Gæst

#30 Re: Re:

2015-11-21 15:50

#27: - Re:  

 Tror næppe at RUC's image udadtil bestemmes af et meningsløst logo, så fald lige ned og hop af din høje hest. 

RUC's image er nok lige lidt af lort til pga. selve skolen og ikke en forpulet koral .. 

 


Gæst

#31 Re:

2015-11-21 16:01

#20: -  

 Om skolen er til grin er vel en anden diskussion. Symbolværdien i et logo kan være høj. At bestemme/designe det rigtige logo er en milliardindustri. Om man kan lide det nye logo eller ej, er det da en relevant diskussion. 


Gæst

#32 Re: Re:

2015-11-21 17:19

#28: - Re:  

 Hahahaha alle ruc'ere er skide egoistiske. Alt det solidaritet og mangfoldighed i kører er en ren facade, hvem af jer har nogensinde egentlig gået hen og snakket til andre end jeres EGEN type der udgør 80% af ruc. Prøv at snak med andre end dine øko venner der deler samme kærlighed for spelt som du gør. Snak med andre typer og så skal vi se hvor mangfoldige i er. 
så slap lige af med det der ego snak alle på den skole er egoistiske 


Gæst

#33 Re: Re: Re:

2015-11-21 23:46

#32: - Re: Re:  

Det synes jeg nu er lidt hårdt. Du kan ikke dømme alle mennesker som ens bare fordi de går på ruc. Det er lidt snæversynet, synes du ikke?

Kim Nørgaard d. 2

#34 Prof. Oak

2015-11-22 14:54

Hvilken starter-pokemon ville du vælge?

Charmander? Bulbasaur? eller Squirtle?

Red

#35 Re: Prof. Oak

2015-11-22 19:54

#34: Kim Nørgaard d. 2 - Prof. Oak 

 Charmander uden at tøve

Kim Nørgaard aka Mr. Lugia

#36 Re: Re: Prof. Oak

2015-11-22 21:39

#35: Red - Re: Prof. Oak 

 Korrekt. Så er der lidt enighed i denne tråd

Ulrik Pedersen

#37 Godt initiativ

2015-11-23 03:18

Det er super fedt, at i gerne vil bevare RUCs virkelige jeg. At alt skal være så konkurrencedygtigt og der spares mange steder er jo et tegn på at der IKKE er plads til at bruge mange penge et nyt logo. Det er jo decideret til grin at man vælger at fyre ansatte på RUC og samtidig at bruge pengene på noget som er kultur og historieløst- Ja farverene symboliserer diversitet, men RUC bør ikke nødvendigvis tilkendgive den dikterende ideologi, som det altid har stået i skarp kontrast for.

 

 

#BEVARKORALLEN #ROLFERREN #9/11WASANINSIDEJOB

re: 17

#38 Re:

2015-11-23 13:11

#17: -  

Jeg har det på samme måde. Fortællingen om korellen står tydeligt for mig på min første dag på RUC og gav mig en forståelse af hvad det var vores universitet kunne. Jeg tror ikke logoet er særligt tilgængeligt for udeforståelsen ude for RUC. Men det er et smukt billlede for os der kender det.