RUC'ere imod RUC's nye logo

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen RUC'ere imod RUC's nye logo.


Gæst

#1

2015-10-06 06:35

Supergodt initiativ!!!

Gæst

#2

2015-10-06 07:08

Fordi et logo skifte ikke gør noget godt. Det tiltrækker ikke flere elever og det er spild af penge.

Gæst

#3

2015-10-06 09:44

Fordi RUC's nye logo er forfærdelig grimt og nederen. LEVE KORALLEN!

Gæst

#4

2015-10-06 11:37

Det nye logo indeholder ingen elementer fra RUC's identitet. Det er iskoldt reklamedesign.
HR

#5

2015-10-06 15:15

Jeg er enig i at det nye logo er uspændende og anonymt.

Til gengæld har jeg altid hadet korallen, som er kluntet og ligner noget fra Sorte klat", som var en figur i anders And da jeg var barn. desuden er det ikke en koral, som man normalt forstår en koral, men en silhuet af en dødninghåndkoral, som lever dybbt i danske farvande og hører til de bløde koraller. Havde det været et gekendeligt billede af en egentlig stenkoral, så havde den i nogen grad levet op til teksten, der omgiver den.

Jeg synes derfor at det er fint at man har forsøgt at finde på et nyt logo, men man er ikke landet på noget særligt spændende.


Gæst

#6

2015-10-06 15:35

Godt initiativ

Gæst

#7

2015-10-06 17:43

nye logo er katastrofe!
Hæsligt og ligegyldigt.
lektor på RUC
Gæst

#8

2015-10-06 17:54

Mon ikke direktøren har bestilt et nyt logo, fordi en gruppe erhvervsfolk har gjort grin med RUC's logo og det tilhørende motto: I bevægelsen livet, i stilheden døden.

Erhvervsfolkene har ihvertfald skrevet til rektoratet med bl.a. en bemærkning om at de synes RUC er stivnet i fortiden og det er da helt til grin i forhold til logo og motto. Så er det jo tankevækkende, hvis rektoratet så ændre logo og motto istedet for at gøre noget ved det (forkerte) indtryk at stilstand, som nogle i omverdenen har.


Gæst

#9 Re:

2015-10-06 18:31

#8: -  

Hvis disse erhvervsfolk kunne noget latin, ville de have opdaget at den gængse oversættelse af mottoet er forkert. Fluctus betyder nemlig bølgegang og ikke bevægelse.


Gæst

#10

2015-10-06 19:53

Det gamle logo er flot retro design og korallen har en fin symbolik.
magnuha

#11

2015-10-07 05:20

Vi kan sagtens få et nyt logo, korallen er gammel og ved at stivne. Men det må godt være gennemtænkt og symbolsk. Det er det nye IKKE.


Gæst

#12

2015-10-07 08:26

Flot initiativ. Mere demokrati ;)

Gæst

#13

2015-10-07 11:07

Fordi det nye logo er ligegyldigt og - det værste for et logo - træder ikke frem.
michach

#14 Re:

2015-10-07 16:14

#11: magnuha -  

 Ja, det træder ikke frem. Og i øvrigt: Hvorfor er der et C med i logoet? I alt materiale er den officielle betegnelse RU, fordi vi netop gik væk fra centertanken. Men ok, når nu historien skal aflives så kan den nære historik jo også godt glemmes. Håbløst.


Gæst

#15

2015-10-08 10:50

Man kunne evt. 'modernisere' koralen fremfor at lave et helt nyt logo

Gæst

#16

2015-10-08 17:06

Jeg er helt enig i kritikken af det nye logo.

Gæst

#17

2015-10-08 18:08

Jeg husker tydeligt min første dag på RUC, hvor vi blev introduceret til universitetets logo og motto. Mens korallen bevæger sig er den levende, i samspil med resten af havmiljøet i sin farvestrålende pragt. Fra at være en levende organisme bliver den imidlertid ubevægelig og forstenet når den dør. 'I stilstand døden, i bevægelsen livet'. Det gjorde indtryk på mig, og har siden været en vigtig retningslinie for mig, som akademiker og som menneske. Viden skabes i bevægelse og i samspil med andre mennesker og samfundet omkring os.

Gæst

#18

2015-10-08 21:11

Jeg er helt enig i kritikken af det nye logo. Jeg forstår behovet for en modernisering, men kun så længe den bygger på RUCs oprindelige værdier - såsom korallen.
Bjarne Jakobsen

#19 Hvorfor nyt logo?

2015-11-11 12:14

Hvorfor nyt logo?

Ja, naturligvis skal et universitet udvikle sig i takt med samfundet. Men det nye logo er leveret i en naiv Per Arnoldi look alike stil som er ringe udført og tilmed dårlig tænkt. Jeg har noteret at begrebet center er fravalgt på fx hjemmesiden. Og det er da helt ok. Men hvorfor skal det "C" i RUC så med? Ikke gennemtænkt.  

Hold dog fast i det er virker. Ikke alt nyt er godt nyt. Jeg har da mistet mit rygmærke med denne ændring.

Hold nu fast i korallen - og symbolikken. Det er rigtig godt.


Gæst

#20

2015-11-20 13:26

HOLD KÆFT det er nok den mest latterlige diskussion det her. RUC er til grin pga skolen som helhed og ikke pga. et åndssvagt logo, f*** i er bare ynkelige. Folk griner af os fordi vores uddannelser ikke giver nogen mening samt at det hele er pisse ustruktureret. Smid pengene til at omforme hele skolens identitet istedet for et klamt logo.. 


Gæst

#21 #21

2015-11-20 16:44

Jeg er enig i kritikken af det nye logo - de værdier RUC bygger på, er ikke repræsenteret i det nye logo, som jeg netop også mener er et forsøg på at gøre RUC et mere "strømlinet CBS wannabe universitet". 

Desuden så forbinder jeg også logoet med det sociale fællesskab på RUC i form af sloganet "Elgen kommer", der for mit vedkommende virker som fundamentet for en stor del af de festligheder, der foregår på RUC. RUCs logo bliver bl.a. brugt som et symbol på årsfesten, og jeg kan huske at vi, allerede den første dag på RUC blev mødt af studerende klædt i elgkostumer. Så korallen/elgen har stor symbolsk betydning, synes jeg, for det sociale på RUC. Disse værdier vil jeg aldrig kunne knytte til det nye strømlinede logo. 

Jeg er stolt af at høre til under RUCs logo! Og i en tid hvor man sparer vanvittig meget på uddannelse, er det også fuldstændig forkert at prioritere nyt logo istedet for at smide flere penge efter lektorer og sekretærer mm. 


Gæst

#22 Re:

2015-11-20 18:58

#20: -  

 præcis. 


Gæst

#23

2015-11-20 19:02

Der er INGEN der tager RUC seriøst, og en diskussion som denne gør det da kun værre. Skolen er for fokuseret på at fastholde de gamle værdier, og bruge penge på gruppedymanik og i kan rende mig. Vi har ingen timer, og lære intet før 3 sesmester. Om vi har et logo af en hundelort vil dette ingen forskel gøre. 


Gæst

#24 Re:

2015-11-20 19:21

#23: -  

 Nu handler det her ikke om undervisningen på RUC, men om logoet og dets betydning for de studerende der. 

Men hvis vi diskuterer undervisning, så er jeg enig med dig i, at det kunne have været bedre stuktureret! Det kan ikke være rigtig at vi skal være tvunget til endnu et basisÅR, og kun får lov at læse vores egentlige bachelor fag i 1 1/2 år ud af 3. Jeg kan forstå man kan være i tvivl om hvad man skal vælge af fag, men at bruge et ÅR på at få lov at snuse lidt til de forskellige fagområder, det er alt for lang tid. Og med så få timer om ugen kunne det sagtens være presset ned på et halv år. 


Gæst

#25

2015-11-20 23:52

Det her er faktisk meget sigende. Jeg sidder faktisk på 3 semester og skal bruge alle de her kommentare i til en kommunikations eksamen. Nu undre det mig faktisk at vi har fået et så åbent forum, med så mange kommentare som en del af opgaven, jeg mener de her svar kommer jo bare rullende. Jeg håber fandme det bliver taget i betragtning til bedømmelse, hvis man ikke lige når at holde sig opdateret med de seneste svar. Hvis det ikke er sagen så giver jeg jer fuldstændig ret i at det faglige er helt henne i vejret #ikkeflerekommentarertak #skalbrugedethertileksamensåholdligekæft