bevarbørnehusetdalgashave

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen bevarbørnehusetdalgashave.


Gæst

#1

2015-09-01 11:10

Alle børn har godt af vante omgivelser og trygge rammer for deres hverdag

Gæst

#2

2015-09-01 11:33

Jeg er farmor til et barnebarn som går i børnehaven hvor hun trives og altid er glad for at komme

Gæst

#3

2015-09-01 11:35

Farfar til Ebba

Gæst

#4

2015-09-01 11:54

Mit barn er altid glad når hun går til vuggestue. Det er også godt til os fordi det er tæt fra hvor vi bor og pedagogerne er rigtige god.

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2015-09-01 12:03



Gæst

#6

2015-09-01 12:34

Vi ønsker at bevarer en super god børneinstitution i nærområdet. De har moderne og velholdte faciliteter sammenlignet med mange andre institutioner på Frederiksberg. Vedligeholdeses omkostningerne må også være lave her.
Emmanuel, far til Maximilien

#7 Dalgas: Danmark når det er godt!

2015-09-01 12:34

I was wondering if my child would start at the french school as I am french, but such good kindergarten with competent and involved people make me choose to keep my child in the danish education system. Thanks for that, Børnehuset Dalgas Have! Don't underestimate the quality. Keep this heaven open, the cost is really worth it!
Emmanuel Ratton, Maximilien father.

Jeg har overvejdet om mit barn ikke skulle starte på den franske skole, da jeg er fransk, men sådan en god børnehave med kompetente og involverede mennesker fik mig til at vælge at beholde mit barn i det danske uddannelsessystem. Tak for det, Børnehuset Dalgas Have! I må ikke undervurdere kvalitet. Hold dette himlen åben, prisen er virkelig det værd!
Emmanuel Ratton, Maximiliens far.

 


Gæst

#8

2015-09-01 12:40

Børnehuset Dalgas Have er en utrolig veldrevet institution, hvor der er 100 %styr på pædagogiske principper og vigtigst af alt, børnene stortrives. Det ville være en skandale at lukke en så velfungerende institution, pga. en husleje. Fokuser i stedet på hvor velfungerende og læringsparate børn, der kommede videre til folkeskolen.
Med venlig hilsen Brian Herrestrup.

Gæst

#9

2015-09-01 13:04

Små institutioner i lokalområder sikre høj kvalitet i institutioner og reduceret resourcespild hos forældre

Gæst

#10

2015-09-01 15:01

Da jeg har og haft børn i børnehaven
altså børnebørn

Gæst

#11

2015-09-01 15:19

Helt urimeligt at lukke denne velfungerende institution. Farfar til Nora og Kalle


Gæst

#12 Mor til Viktor.

2015-09-01 17:21

Det vil være meget sørgelig å lukke denne institusjonen. Vi er så glade for den og Viktor har det så godt med pedagogene der. Håper virkelig at den bevares!


Gæst

#13

2015-09-01 18:39

Jeg har to børn i Børnehuset Dalgashave og vi har altid været utrolig glade for at kommer der pigerne trives er altid glade for at komme derned og min store pige i børnehaven vil ofte ikke hentes og savner børnehaven når hun har fri. Der er et fantastisk personale som er stabilt og meget imødekommende. Man høre så mange dårlige historier om institutioner det  findes ikke i børnehuset dalgashave så bevar en velfungerende institution!

Rikke mor til Annabell og Freja


Gæst

#14

2015-09-01 18:57

En fantastisk sted! Aflevere trygt mit barn til et engageret personale i gode omgivelser. Det ville være et stort tab at lukke Dalgas have børnehus!! Mvh Ditte, mor til dreng i vuggestuen.

Gæst

#15

2015-09-01 19:20

Fordi jeg ikke vil miste gode kollegaer og fordi det er den dårligste løsning!!!
Kom igen Frb kom igen

Gæst

#16

2015-09-01 20:27

Fordi det stadig efter 7 år i Dalgas Have er en fornøjelse hver dag, at blive mødt af glade børn, positive forældre og engageret kollegaer...

 


Gæst

#17

2015-09-01 20:44

Katastrofalt at lukke et velfungerende børnehus. Mormor til Silas

Gæst

#18

2015-09-01 20:51

Børnehuset Dalgas have er den mest veldrevede børnehave jeg har mødt i min tid som mor til 3 børn på forskellige frederiksbergske børnehaver og vuggestuer. Det er sjældent at opleve, at der opnås en SÅ GOD stemning i en institution -blandt de voksne på stuerne og med ledelsen. Der er styr på detaljerne, de voksne er nærværende, glade og kompetente. Der er stort set aldrig vikarer på stuerne, hvilket giver en fantastisk kontinuitet i forhold til børnenes hverdag - og god økonomi for børnehuset! Og det gør at børnene er trygge og utroligt glade for sin tid i børnehaven. STOR ros til husets voksne og ledelse!

Glade børn er IKKE en selvfølge, og at flytte børnene og splitte dem fra deres normale rammer, deres kammerater og deres 'voksne' ville være en SÅ STOR SKANDALE! Det virker groteskt at tænke på at lukke en så velfungerende institution, når man nu selv har mærket på sine børn, hvordan en mindre godt fungerende insitution tapper barnet for lysten til at komme i børnehave/lære nyt/udvikle sig, og hvordan der i kommunen pumpes penge og ressourcer i at få disse børnehaver/vuggestuer på fode igen.

Frb kommune: Fokuser nu på trivsel blandt børn og voksne og i stedet for at se på et regneark over husleje! 


Gæst

#19

2015-09-02 07:22

Mitt barnebarn har plass i denne vuggestuen

Gæst

#20

2015-09-02 07:47

Skriver under da vi som samfund må skabe trygge rammer for de mindste borgere og de mennesker der tager sig af dem dagligt. Det tryghed gavner ALLE.

Gæst

#21

2015-09-02 08:02

Man skal ikke skalte og valte med 100 børns trygge hverdag i en på alle måder fortrinlig insitution.

Gæst

#22

2015-09-02 08:09

Alle disse kommentarer burde også være slået op på Facebook siden :-)


Gæst

#23

2015-09-02 08:11

Er mormor til barn i Dalgashave. Har via egne børn og andre børnebørn kendskab til adskillige institutioner og denne institution hører absolet til eliten. Derfor opfordrer jeg gerne kommunen til at finde andre løsninger end lukning af denne institution.

Gæst

#24 Nej nej nej

2015-09-02 08:51

Jeg er selv ansat i Børnehuset Dalgas Have, og har været det on/off i 12 år nu.
Derudover har jeg en søn i børnehaven og en datter skrevet op til vuggestuen, og jeg kunne ikke tænke mig at de skulle nogle andre steder hen.

Jeg har tidligere arbejdet i flere forskellige institutioner, men det er bestemt ikke tilfældigt at jeg, og mine stabile kolleger, er så loyale overfor netop dette hus.
Vi er en velfungerende institution hvor kommunikationen både med forældre, børn og indbydes betyder at det er et professionelt og rart sted at være.

Vi ser ind imellem udfordringer i kraft af normeringer eller besparelser, men på grund af det overskud vi får ved glæden af at møde på arbejde hver morgen, så synes vi også at komme igennem det hver gang, men en lukning vil være katastrofal for alle vores børn og deres familier, og selvfølgelig for os ansatte.

Det vigtigste er børnene og de er alle glade for at komme afsted om morgenen, og de bliver udfordret og stimuleret i en grad at jeg er stolt over de dygtige unger vi hvert forår sender videre i skolesystemer. Vi taber INGEN undervejs og har et nærvær jeg ikke har oplevet andre steder.

Det vil være en trist udvikling her på Frederiksberg hvis man begynder at sætte en relativ lille økonomiændring højere end 135 børns velbefindende.
Det ville jeg faktisk være en smule skuffet, men også flov over at være vidne til.

Jeg håber at det kun ender med at være en slem forskrækkelse, og at børnene ender med at vinde i denne omgang.

Marianne, mor til Viktor og Josefine


Gæst

#25

2015-09-02 09:18

I'm the mum of a french boy who began daycare in Dalgas Have couple of months ago. For us it was double challenge, beginning daycare first and second in a langauge different from the one that we are using at home. People here were, from the beginning, really kind and good with us and with the kid. They understood that it will take a bit more time for him to get used to everything. Now he's really happy to go there everyday, not in a rush to leave in the afternoon. His first words are danish. Thanks for that, Børnehuset Dalgas Have! So, it would be a real pity to close it. Dalgas have daycare has really good environment, really competent people and kids are happy, what more?


Laetitia, Maxence's mom