NEJ TAK til gæstepleje i institutionerne

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen NEJ TAK til gæstepleje i institutionerne.


Gæst

#26

2015-09-01 11:27

Fordi jeg mener at små børn har brug for trygge omgivelser, nærvær, tid til den enkelte, tid til krammere og hygge ikke mange nye børn og mange voksne at forholde sig til med skiftende vagter. Jeg vil gerne vide hvordan mit barn har haft det hele dagen og ikke kun sidst på dagen da pædagogen ikke ved hvad der skete før hendes vagt. Der er en grund til at jeg har valgt dagpleje!

Gæst

#27

2015-09-01 11:42

Der er en helt klar grund til at nogle vælger dagplejen og andre vælger vuggestue.
Disse skal ikke "blandes".
Når man har valgt dagpleje skal man ikke tvinges til at aflevere sit barn i vuggestue!!!!!

Gæst

#28

2015-09-02 07:17

Jeg skrev under fordi jeg ønsker at give mit barn den bedste start. Det er efter min mening i den trygge dagpleje.
Jeg har for nylig læst flere undersøgelser, der viser, at store institutioner ikke er gode for de helt små børn og derfor synes jeg, at det er en absurd tanke, at gæstepleje skal foregå i institutionerne fremover.
Det kan være svært nok at aflevere sit lille barn hos gæstedagplejemoderen, som barnet naturligvis ikke kender så godt som den daglige dagplejemor. Så jeg tror på ingen måde, at det bliver lettere for barnet, hvis man skal aflevere i en institution mange flere børn og voksne at skulle forholde sig til!
Jeg håber inderligt på, at dette forslag ikke bliver en realitet!
Mette Baasch

#29

2015-09-02 10:48

Fordi normeringerne i vuggestue i forvejen er lav. Personalet og børnene skal forholde sig til ekstra mange nye børn. Alle bliver tabere.


Gæst

#30

2015-09-18 08:51

For at tage hensyn til børnenes tarv og bedre arbejdsvilkår for pædagogerne vælger jeg at underskrive.