NEJ TAK til gæstepleje i institutionerne

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen NEJ TAK til gæstepleje i institutionerne.


Gæst

#1

2015-08-23 13:50

Fordi jeg mener det trygge, nære, genkendelige og lille miljø skal bestå, og der spiller gæste dagplejen en kæmpe rolle. Den må ikke undervurderes på nogen måde som den gør i dette vanvittige forslag.


Gæst

#2

2015-08-23 15:00

Det er så vigtigt at give sin mening til kende..så tag stilling og handle derefter..

Gæst

#3

2015-08-23 15:44

Fordi dagplejen er et SUPERGODT alternativ/supplement til vuggestuerne

Gæst

#4

2015-08-23 17:14

Dagplejen er kendt for det nære, trygge, det hjemlige, en lille gruppe, tid til fordybelse og den samme dagplejer hele dagen det bliver ødelagt ved at gæstepladser vores børn i en institution. Nej tak

Gæst

#5

2015-08-23 17:46

Fordi jeg synes det er fuldstændig uacceptabelt, at små børn skal afleveres hos komplet fremmede mennesker, i en institution med mange børn. Nogle forældre har valgt, at deres børn skal passes i et hjem med kun 3-4 andre børn, fordi deres eget barn ikke kan rumme mere.
Der må ikke skæres mere ned, det går ud over de forkerte. I vores tilfælde vil det bare betyde flere barns sygedage, da jeg aldrig vil sende mit barn afsted på de præmisser som de foreslår!!

Gæst

#6

2015-08-23 17:50

Fordi der er en grund til at mine børn går i privat dagpleje....vi har frabedt vuggestuen og så skal man ikke påtvinge os den løsning og de private dagplejer er hårdt nok ramt forvejen....

Gæst

#7

2015-08-23 18:33

Dagplejen er vel valgt fordi man ikke vil have sine børn i vuggestue. Og for nogle børn er det en voldsom oplevelse når de er vant til små trygge rammer.

Gæst

#8

2015-08-23 19:23

Fordi forældre som har valgt Dagpleje hvor der er meget mere nærhed med børnene, mere ro, opmærksomhed og med de kompetencer alle dagplejere i dag har vil det være dybt galmatias at sende børn i institutioner.

Gæst

#9

2015-08-24 04:34

Fordi jeg ved, at de små i Dagplejen, sårbar som almindelig,
hører hjemme i små miljøer og ikke skal kastes ind og passes i en institution med mange børn.

Gæst

#10

2015-08-24 05:55

Har selv tre vidt forskellige børn. Ældste har gået i dagpleje mellemste i vuggestue, mindste i dagpleje.
Ældste ville ikke kunne klare at komme i vuggestue (er i en alder af 6 diagnostiseret Infantil Autist) man vælger dagpleje ud fra hvad ens mave fornemmelse siger. Det er forældrene der kender deres børn bedst! Så drop den tanke/ide. Det bliver ikke en besparelse, når de "sensitive" børn bliver syge!

Gæst

#11

2015-08-24 06:58

Helle kristenser

Gæst

#12

2015-08-24 07:18

Har været dagplejer i 33 år.Det fungerede en del bedre da vi holdt ferie på skift og selv passede 'vores' børn.Det er STADIG en dagpleje... institutioner er der NOK af.Forældrene  ønsker vel primært en dagplejer,for at få dem passet i det 'lille trygge miljø' også i ferien.Vi er så professionelle, at det kan vi godt klare. Har ikke spor imod dette bliver offentliggjort.Mvh.Bodil Hoe


Gæst

#13

2015-08-24 07:26

Fordi vi betaler ekstra for dagplejen og så skal vores børn ikke have en andenrangs løsning hvis dagplejeren er syg. Hvis først en kommune er sluppet fra at lave disse besparelser, følger de andre snart efter og det vil jegcikke være med til

Gæst

#14

2015-08-24 07:39

Da jeg ikke har nogen positiv erfaring med mine børn og gæstedagpleje. Børnene har det neget bedre ved at være i gruppen.

Gæst

#15

2015-08-24 07:44

Har valgt dagplejen for at mit barn kan blive passet i hjemlige og trygge rammer, hvor det kun skal forholde sig til en voksen. Har verdens bedste dagplejemor og gæstedagplejere som fuldstændig kender mit barns behov, og begge gør en kæmpe indsats for hans velbefindende og udvikling.

Gæst

#16

2015-08-24 08:11

Jeg mener vi skal passe på vores kommunale dagpleje...kan opfattes som den er på vej ud...så der kun er institutioner og private dagplejere tilbage.

Gæst

#17

2015-08-24 10:25

er selv kom. dagplejer og lige blevet opsagt som gæstedagplejer

Gæst

#18

2015-08-24 11:23

Det er ikke ok at vores kunder skal passes ved nogle de slet ikke kender
Jeg vil blive tosset hvis det var mit barn

Gæst

#19

2015-08-24 14:01

Jeg kan ikke finde ud af hvordan man underskriver over pc

Gæst

#20

2015-08-24 18:17

Har en søn i både børnehave og dagpleje. Begge trives idet jeg vil mene hvert deres, aldersbarende miljøer. Det er mit indtryk at, det i øvrigt fantastiske, personale i Nydam Børnehus, har rigeligt at se til og har svært ved at se hvor de skal finde de ekstra ressourcer, som et 10 mdr gammelt dagplejebarn naturligt kræver.
For slet ikke at tale om hvilken pludselig omvæltning det vil være for et dagplejebarn at komme fra at være sammen med 4-5 andre aldersvarende til pludselig at blive afleveret til en pædagog som barnet ikke kender og som heller ikke kender barnet i et miljø med + 100 børn.
Der er vel en grund til at børn først kommer i børnehave når de fylder 2,9 år - hvorfor ikke holde fast i det. For barnets tarv forståes!

Anonymous

#21 Nej tak til "gæstedagpleje" i institution!

2015-08-25 06:53

Jeg har valgt dagpleje til mine børn af en grund, jeg vil ikke påtvinges at de nu skal passes i institution fordi kommunen nu skal spare igen. Spar dog på ledelses gangene i stedet for - hvorfor skal børnenes tarv forringes - de har fortjent bedre. Forældre vælger pasning udfra hvad der passer DERES børn og familien i helhed - i sidste ende er det vel forældrene der kender børnene bedst!!


Gæst

#22

2015-08-26 07:51

Kommunen syntes at gå direkte efter dagplejen i disse dage. Vores dagpleje er lige blevet afskediget som følge af nedskæringer. En nedlæggelse af gæstedagplejen vil stække dagplejen endnu mere og trænge dem op i en krog. Jeg ønsker at bevare en tryg og god dagpleje, hvor medarbejderne er glade, ikke pressede og usikre om deres fremtid.

Gæst

#23

2015-08-28 11:14

Det er godt nok synd for de små børn, at de skal hen i en institution de ikke kender. Det er i hvert fald ikke barnets tarv.
I øvrigt bliver det heller ikke nemt at planlægge en dag i institutionerne, når det aldrig er til at vide, hvornår der kommer et ekstra barn eller flere.

Gæst

#24

2015-09-01 10:27

Fordi jeg selv har været dagplejer i 21 år, jeg ved hvad det betyder for barnet og forældrene at man aflevere sit barn hos nogen man kender og er tryg ved

Gæst

#25

2015-09-01 10:31

Fordi jeg syntes det er helt forkert at sende børnene til et forsamlingshus, når jeg har sagt ja til nærvær og tryghed.