Stop de LANGE skoledage

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Stop de LANGE skoledage.

Vinand

#101

2015-08-15 11:09

Jeg undres over de lange skoledage, børnene lære absolut ikke mere...

Der sættes personer ind som absolut ikke har en faglig lære uddannelse til at varetage de ekstra timer.

Børnene får ikke den eksta motion som de har brug for, og som flere skrive, oplever jeg også som forældre at mit barn ikke orker fritids interesserne mere.

længes

#102 Akademisk samfund

2015-08-15 11:32

hele vores regering har stort set alle sammen en længere videregående uddannelse. Eller er i gang med en.

samfundet skal opkvalificeres således at alle har mindst en form for mellemlang videregående uddannelse. Alt forskning peger jo på at jo bedre uddannet Borgerne er, jo større vækst har Danmark. Så lad os da starte allerede i vuggestuen og børnehaven med at gøre børnene klar til skole og mange timer med uddannelse.

vi skal jo havde vækst vækst vækst.

Så lad os twiste de kloges ord, lad eksperterne blive bevidst fejlfortolket, lad os kigge væk fra de lande der gør det anderledes og har stor succes.

Hvad skal vi med leg?

hvad skal vi med fritid?

hvad skal vi med kropslig/fysisk aktivitet?

Hvad skal vi med tid til social fordybelse?

hvad skal vi med den individuelle udfoldelse?

hvad med at vi som borgere i landet begynder at stille større krav til de menneske vi hyrer til at administrere vores hverdags muligheder!!!!

hvad med at vi gør mere for at blive hørt?

hvad med at vi passer lidt mere på hinanden og ikke kun på verdenen under skyklapperne!!!


Gæst

#103

2015-08-15 13:48

Mine 2 børn som ellers var været meget glade for Klub/Frit miljø og deres sport ... orker ikke at træne .. de er desværre så trætte at de heller ikke har mange legeaftaler for de vil bare slappe af .. Jeg kan slet ikke kende mine børn, synes det er så forfærdeligt hvad denne reform gør for børnene og deres sociale og sportslige udvikling og ikke ikke mindst hvor skoletrætte mange børn vil blive :'(
Det handler om kvalitetsundervisning og ikke kvantitetsundervisning !!

Gæst

#104

2015-08-15 13:59

Børn skal ha tid til leg. 4 timer pr dag i skolen er rigeligt.

Gæst

#105

2015-08-15 14:53

fordi det er så vigtigt at vores børn er glade for at gå i skole og også har en fritid efter skolen er slut. jeg tror ikke på at længere skoledage gør klogere, tværtimod er jeg af den overbevisning at de blir for trætte til st kunne modtage undervisning.

Gæst

#106

2015-08-15 19:06

Inden sommerferien havde jeg to børn i indskolingen. De gik i skole til 13.45 hver dag - dog ikke fredag som var til kl. 13.00. Dette var for så vidt ok, men da vi kom til maj/juni var begge børn SÅ færdige med skolen og klar til sommerferie som de aldrig har været før,. De var svære at få i skole og var SÅ trætte, når de kom hjem.
Her efter sommerferien synes jeg det er vanvittigt at min søn i 4. Klasse skal gå i skole til 15.20 tre dage om ugen. Det bliver på bekostning af hans fodbold og evt også klub, hvilket på ingen måde kan være godt for ham. Hader hader hader de lange dage. Og vil i den grad holde øje med humøret og hvor trætte de er op til de forskellige ferier.

Gæst

#107

2015-08-15 20:04

Har børn ikke ret til at være børn længere ? Hvad er det børn skal nå idag ? Har vi andre taget skade af, at gå i en almindelig skole til almindelig tider? Jeg spørger bare.

Gæst

#108

2015-08-15 21:09

Begge mine piger har fået nogle meget lange dage og jeg er meget bekymret for om de vil kunne magte fortsat at spille fodbold som de holder meget af. Min datter på 11 har fri 15.30 stormer hjem på sin cykel får lidt opfyldning i køkkenet og stormer ud af døren til træning kl 17 til 18.30 derefter hjem og få aftensmad og i bad inden hun skal sove.
Er da meget bekymret for om hun kan magte det i længer tid men hendes sport givet hende de en masse god motion og social liv og fede oplevelser som er meget vigtigt i min verden. Men det er da kun det der er mulighed for at vælge fra. Sys da der burde være plads til det også udover skolen og hva med vennerne hvornår skal de ha lov til at leve livet bare en lille smule
Mette

#109 Re:

2015-08-15 21:31

#22: -  

 Enig! Jeg er gået ned i tid på mit arbejde, netop for at kunne være der for mine børn, når de kommer hjem fra skole. At kunne deltage i deres lektielæsning og dermed have en 'føler' ude, er SÅ vigtigt for os. Vi vil ikke 'bare' overlade det til andre. Det er også VORES ansvar, at der er styr på tingene. Som det ser ud nu, skal vi åbenbart bare stå på sidelinjen og se på... 


Gæst

#110

2015-08-15 21:53

De lange dage går ud over fritidsinteresser og truer derved foreningslivet. Man fratager også mobbeofre alternative muligheder for at være en del af et fællesskab.

Gæst

#111

2015-08-15 21:57

Min søn er skoletræt efter 1 uge i 4. Klasse.
Han er så træt når han kommer hjem, 8-15 er for lang en dag på en 10 år

Gæst

#112

2015-08-15 21:59

Det giver ganske enkelt ikke mening.

Gæst

#113

2015-08-15 22:23

Fordi jeg er enig i at skoledagene er for lange.
Mvh. K.B.
Ps. Der mangler lige et t - der skal nok stå:
ekstremt lange skoledage
kirstie

#114 Re:

2015-08-15 22:35

#108: -  

 "Godt brølt, løve". ❤ kk


Gæst

#115

2015-08-16 01:10

Der er ikke forskningsmæssigt belæg for, at en længere skoledag fremmer læringen.

Gæst

#116

2015-08-16 07:18

Fordi at børn/unge , familier og deres fritidsinteresser bliver ødelagt pga de lange skole dage

Gæst

#117

2015-08-16 09:21

Børnene bliver udbrændte, mangler fritid til både sfo og familien.

Gæst

#118

2015-08-16 09:41

Min ene tvillingesøn kan ikke hænge sammen i skolen. Han er en meget sensitiv dreng. Rummer ikke helt det samme som andre børn. Stresser nemmere.
Han kan ikke håndtere de lange dage. Han kan ikke klarer de mange lektier, får mindre for end sine klassekammerater.
Han går i 7. Kl.
Jeg er meget bekymret for ham fremadrettet.
Det er helt hen i vejret.
Generelt har de unge mindre overskud til deres venner, sport, fritidsjob m.m. De kommer da til på den lange bane at mangle sociale egenskaber, som de ikke har overskud til, når de skal være i skole så mange timer.
Det er helt hen i vejret....

Gæst

#119

2015-08-16 09:59

Børn og unge skal have tid til sig selv og deres tanker og interesser.

Gæst

#120

2015-08-16 10:53

Jeg har hele tiden været modstander af lange skoledage. Har ikke vidst hvor jeg skulle gå hen med mit synspunkt.

Gæst

#121

2015-08-16 12:59

Jeg skriver under da vores børn skal være børn

Gæst

#122

2015-08-16 13:13

Fordi jeg syntes det næsten er børnemishandling det der. Og børnene kan jo ikke dyrke fritidsinteresser, når man som mit barnebarn har fri kl 1545 2 gange om ugen. Plus til kl 15 de andre dage. Plus lektier

Gæst

#123

2015-08-16 13:55

Fordi politikere er skadelige for selvbestemmelsesretten og friheden.

Gæst

#124

2015-08-16 14:12

Jeg skrev under fordi jeg selv går i folkeskole og jeg kan mærke en kæmpe forskel. Man har ikke tid til fritid eller noget fordi at man skal lave lektier.

Gæst

#125

2015-08-16 17:44

Mine 2 børn er flade, triste, trætte og ved at miste overskuddet til noget som helst andet end skole og lektier