Ny lokalplan for byggeriet på Vierdiget's grund

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Ny lokalplan for byggeriet på Vierdiget's grund.

Gæst

2015-07-26 11:34

Der er 5 hovedgrunde til at gøre indsigelse mod lokalplanen til Lind & Risørs bebyggelse af Vierdiget-grunden:

Kedelig arkitektur:
• Lever ikke op til udbudsmaterialets visionære opdrag
• Mangler høj arkitektonisk kvalitet

Skæmmer strandlinjen:
• Skæmmer synet af kystlinjer fra vandet og ligger som et vandret langstrakt fremmedelement
• Bebyggelsen lægger sig som en kedelig mur langs Højvejen

Manglende tilpasning:
• Udnytter ikke beliggenheden og muligheden for et landskabeligt samspil med strandengene
• Udnytter ikke udsigtsmuligheden for alle nye boliger og bagvedliggende bebyggelse

Ringe boligvariation:
• Udnytter ikke muligheden for mangfoldige boliger
• Udnytter ikke bebyggelsesprocenten

Ikke en gang økonomien berettiger valget:
• Ikke nødvendigvis det bedst økonomiske tilbud på kort sigt
• Absolut ikke det bedst økonomiske tilbud på langt sigt

Gæst

2015-07-26 11:52

Jeg mener ikke byggeriet passer til området.

Gæst

2015-07-26 17:41

Jeg er modstander af bygningernes individuelle placering i det foreliggende projekt, idet kun ca 1/3 af lejlighederne har udsigt til vand, hvilket med en anden bebyggelsesplan kunne gives stort set alle lejligheder.
Friarealerne, såvel de private haver som fællesarealer synes meget diminutive, mens der er forholdvis store arealer til kørende trafik, hvilket kunne minimeres ved etablering af samlede parkeringsarealer.

Gæst

2015-07-27 08:32

Byggeriet skal falde naturligt ind miljøet ved eng og strand og ikke ligne en kæmpe byggeklods, som den foreløbige plan ser ud. Det vil være en rædsel og en skændsel for så fin og naturlig grund. Jeg så ind på Skolen ved Vierdiget for en uge side, fra vandet i min kajak. Her forestillede jeg mig det kommende byggeri fra L og R, og undrede mig over, hvem der kan sige ja til et byggeri af den art. Hvorfor skal alt nyt byggeri ligne kasser med store vinduer. Hvorfor er der ingen krav om, at det skal passe ind i eksisterende miljø? Det hele handler om penge og profit og ikke om hvad der reelt er brug for. Byg dog noget, som flere grupper kan få gavn af og gør det pænt og hensigtsmæssigt for miljøet. Byg noget for både unge og ældre.

Gæst

2015-07-28 05:21

Det er alt for kompakt byggeri. En så attraktiv grund bør bebygges med arkitektonisk kvalitetsbyggeri med lys og luft omkring.

Gæst

2015-08-08 21:29

Beslutningen må skyldes uvidenhed eller panik.
Dragør havde her på denne pragtfulde grund muligheden for at skabe et spektakulært byggeri med stor tiltrækningskraft. Isedet vælger man noget hovedløst makværk.

Gæst

2015-08-09 11:36

Lind & Risør bygger 102 famileboliger på 135-185 m2 med en bebyggelsesprocent op 54%.
Der er mulighed for en bebyggelsesprocent på 80% - Det betyder, at man kunne bygge f.eks. i alt 200 mere mangfoldige boliger - f.eks. små og stor lejligheder for familier, enlige forsørgere, enlige, tilgængelige lejligheder for ældre, små lejligheder for unge osv. Altså boliger også almindelige mennesker (dog kun ejerboliger, da politikerne fravalgte almene boliger).
Et større antal borgere til Dragør betyder en større skatte indtægt. Ifølge Søren Hvalsø mister kommunen 13 mill. kroner om året ved at bebyggelsesprocenten ikke udnyttes.

Gæst

#8 Re:

2015-08-12 11:49

#1: -  

Finder det meget problematisk at kommunen har valgt Lind & Risørs løsning som på så mange punkter ikke lever op til de konditionsmæssige krav i udbudet. 

Gæst

2015-08-26 19:06

Formålet var godt!!!!! Der opføres mange byggerier som 'man' ikke kan fortryde. Selvom jeg bor på Nordstranden nyder jeg 'den hele by' og den må ingen ødelægge. Med ref t ødelægge kan man bare ta' over broen t Malmø hvor nedrivning, nybyggeri, facader, farver - skriger t himmelen... Selv er jeg fra Lund hvor man desværre også har bygget forfærdelige bygninger klods op af gamle historiske.... Ok, Vierdigetgrunden er måske ikke historisk, men fortjener den bedste udnyttelse for den, - og for dem der skal bo der!

Gæst

2015-08-27 20:13

For tæt og uskønt byggeri på en af Dragørs smukkeste kystgrunde.

Gæst

2015-08-29 06:43

Vierdiget-grunden med den smukke udsigt over Øresund fortjener bedre end et Lind & Risørs standardbyggeri, der ikke gør det mindste for at tilpasse sig kystlandskabet.

Gæst

2015-09-01 09:15

Lind & Risørs projekt savner den planløsning og arkitektoniske kvalitet, som beliggenheden fordrer.

Gæst

2015-09-01 13:55

Jeg finder det forelagte projektforslag om bebyggelsen kønsløst og kedeligt. Man bør se til Engparkens Rækkehus bebyggelse vedr. boligernes placering vinkelret på engene og havet således at alle boliger har havudsigt. Boligerne bør bygges med tagrejsning, og gerne udføres i gammel Dragør stil. Samtidig er det at tage p.. på beboerne i Knud Børges byggeri at placere de højeste rækkehuse lige foran således at al udsigt fra disse boliger forsvinder. hvis endelig der skal være 3 etagers boliger bør de ligge henne hvor industriområdet er.

Gæst

2015-09-03 08:23

Byggeriet for kedeligt, man kunne fx bygger noget der minder om Jakriborg i Skåne, Sverige.

Gæst

2015-09-03 08:28

Planen af byggeriet er kedelig ,passer slet ikke til områdets mest attraktive grund.

Gæst

2015-09-03 17:19

Dragør er en "første sortering" og det skal den blive ved med at være!

Gæst

2015-09-09 07:04

Godt initiativ mod politiker arrogance.

Gæst

2015-09-11 13:42

På grund af den øjensynlig manglende udsigt fra vores
lejlighed som borgmesteren ellers havde lovet vi ville
beholde.

Gæst

2015-09-17 17:16

Flere bør have havudsigt og der bør indtænkes socialt boligbyggeri

Gæst

2015-09-23 16:22

Fordi vi er interesseret i området. Ønsker en attraktiv og spændende bebyggelse hvor så mange lejemål som muligt får glæde af den fantastiske udsigt og med god luft mellem bygningerne. "lad herlighed komme frem for "mest for pengene"

Gæst

2015-09-27 22:10

Hvorfor skal det lige være rækkehuse. Jeg synes at der mangler ældreboliger i Dragør dem er der ikke ret mange af. Når husene bliver for store for enlige og svage der gerne vil blive i eget hjem og gerne vil blive i Dragør så er det svært. Rækkehus har tit 1 sal på som ikke altid er smart.