Imod Lukning af Irak-kommissionen

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Imod Lukning af Irak-kommissionen.


Gæst

#26

2015-06-29 13:42

Det giver vist sig selv. Vi går jo ikke i krig for sjov skyld, og man skal sgu kunne stå ved sit ansvar, hvis man sender folk afsted til den slags.

Gæst

#27

2015-06-29 14:14

Ledere skal stå til ansvar hvis de begår en brøler, hvis vi giver dem lov til at slippe af sted med dette sag, så er der intet der kan stoppe dem i at slippe fra andre brølere.

Mvh.

Gæst

#28

2015-06-29 14:16

Skriv nu under, det må være ulovligt at en regering kan nedlægge en undersøgelse mod sig selv!!! Men når Bilagsfuskeren er på spil kan intet overraske FØJ Winnie

Gæst

#29

2015-06-29 14:17

Jeg underskrev denne indsamling Imod Lukning af Irak Kommissionen, fordi den har haft så FANTASTISK trange vilkår at arbejde under. Så mange forhindringer og "renden panden mod en mur" - Det virker usandsynligt at noget man gerne vil have undersøgt, ikke kan lade sig gøre år efter år.

Det slog hovedet på sømmet at der så ABSOLUT er noget at skjule, når det allerførste statsministeren gør, efter at have etableret regeringen, netop er at lukke denne kommission. Vi ved alle at Det netop var en Venstre-regering der valgte at sende Danmark i krig i Irak - og at det nu igen er en Venstreledet regering, fortæller ufravigeligt historien om at der ER fejet noget ind under gulvtæppet.

Det er nødvendigt at genåbne den kommission og få kulegravet HELE historien. Og Venstre må lide under det, hvis det findes bevist, at deres aktion var ulovlig.

Det er HELT uhørt at Lars Løkke Rasmussen nu med en håndbevægelse fejer så meget arbejde og så mange splidte kroner af bordet efter en helt subjektiv bedømmelse af at "nu er der rodet nok i det, der er ikke mere at komme efter, vi må bruge kronerne på en øget indsats overfor krigsveteranerne...." - HVAD med ikke at SKABE flere krigsveteraner? Hvad med IKKE at sende nogen i krig, Løkke?

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2015-06-29 14:20



Gæst

#31

2015-06-29 14:21

Korruption

Gæst

#32

2015-06-29 14:22

fordi - det skal undersøges

Gæst

#33

2015-06-29 14:27

Fordi vi lever i et demokrati, hvor alt relevant skal belyses.

Gæst

#34

2015-06-29 14:31

Fordi det er vigtigt for eftertiden at få klarlagt præcist hvad, der var omstændighederne, da Danmark valgte på et tyndt grundlag og mandat at gå i krig på fremmed jord. Det giver det indtryk, at der er nogen, der har noget at skjule, når den nye regering som det første overhovedet nedlægger Irak Kommissionen. Men det har de vel naturligvis ikke...?

Gæst

#35

2015-06-29 14:33

Fogh skal ikke slippe godt fra sine løgnehistorier

 


Gæst

#36

2015-06-29 14:38

fordi politikeres beslutninger skal kunne stå for en prøve

Gæst

#37

2015-06-29 14:40

Det er for mig meget tydeligt at der begået ulovligheder i fht dansk deltagelse i angrebskrige i fx Mellemøsten, nu er det her Irak men også andre steder. Det er også meget tydeligt at Irak kommissionen er blevet trukket i langdrag, af andre interesser end dem der ville have afgjort om der var deltagelse på forkert og løgnagtig grundlag. Der var ikke masseødelæggelsesvåben og der var ingen påviselig samarbejde med Al que da og Saddam Hussein.
Krigen blev lanceret kort tid efter 911, hvor 18 røversoldater med springknive og rygsæk, blev beskyldt for at have overrumplet hele det amerikanske forsvar og efterretningsvæsen, hvor tre bygninger styrtede sammen i frit fald, som følge af en brand.
nette

#38 svar

2015-06-29 14:43

Sikke da et spild af penge og tid, gør da arbejdet færdig, kan ved gud ikke forstå det i disse sparetider


Gæst

#39

2015-06-29 14:50

En vigtig sag vi SKAL til bunds i! 


Gæst

#40

2015-06-29 14:53

Irak krigen var og er stadig en skamplet på Danmarks historie.

Gæst

#41

2015-06-29 14:58

Det er mildest talt en"Stinker", når de personer, der iværksatte disse krige, nu også kan modsætte sig den helt lovlige kommisions undersøgelse!

Gæst

#42

2015-06-29 15:16

Denne Irak krig blev iværksat ulovligt. Danmarks deltagelse, har fået store konsekvenser for hele verdens freden og for hele verdens sikkerhed. Venstre er et sort parti der er med til at udvide krige og mennesketab. Lukning af Irak kommissionen er kun et udtryk for en ansvarsløst politisk handling, der viser Danmarks medskyld i en meningsløs krig, ført af Anders Fogh Rasmussen. En fej handling jeg fordømmer. Lis Garmund

Gæst

#43

2015-06-29 15:17

Skal vi til at feje noget ind under gulvtæppet igen? Ja, jeg ved godt det efterhånden er en meget gammel sag, som mange har glemt. Desværre er jeg bange for, at hukommelsen også svigter for mange danskere, når det kommer til Irak KRIGEN. Vi deltog i en KRIG, hvor danske soldater myrdede mennesker. Det må betragtes som en temmelig alvorlig affære, som der skal en MEGET god grund til at deltage i. Var der så det?
Nej.
Man ville gøre has på "axis of evil", som Bush Jr. udtalte det. Det irakiske regime sad inde med masseødelæggelsesvåben, som de efter amerikanernes udsagn med garanti ville bruge til skræk og terror og bringe hele Mellemøsten i krig. Der var ingen grænser hvor ond og skruppelløs regimet var. Den daværende regering med Anders Fogh Rasmussen som statsminister garanterede den danske befolkning og Folketinget, at der vitterligt var masseødelæggelsesvåben flere steder i Irak, som det nødvendigt at fjerne, inden Ragnarok gik løs. Hussein ville ikke udlevere dem frivilligt, så nu måtte man stå sammen i Vesten og fjerne dem med magt.
Man fandt aldrig disse omtalte masseødelæggelsesvåben, som var en afgørende faktor for at gå ind i Irak med tab af 100.000 menneskeliv som konsekvens. Det er et faktum.
Det er et faktum, at Danmark deltog i en blodig krig uden et gyldigt grundlag. Vi vil have svar på, hvordan vores daværende regering kunne forsvare at meddele os, at der var grund nok til at gå i krig. Hvor havde de oplysningerne fra? Løj amerikanerne og den danske efterretningstjeneste? Hvis regeringen handlede i god tro, hvorfor er de så ikke interesserede i at få renset deres navn?
At en Venstre regering nu som en af deres første indgreb vælger at lukke kommissionen virker uhyre mistænkeligt. Ingen er skyldig til det modsatte er bevist (med undtagelse af flygtninge og bistandsklienter) og det er vigtigt at få belyst baggrunden for disse uhyrligheder, der blev begåede, så vi kan stille nogen ansvarlige. Det er det mindste vi kan gøre over for de mange ofre, der har været i forbindelse med invasionen i Irak.
Jeg håber meget, at regeringen og Anders Fogh handlede i god tro. Krig er brutal og sidste udvej, og hvis man ikke har afsøgt alle andre løsninger, vil jeg mene, at krigsgerningen er et udtryk for ondskab.
Jeg vil gerne vide, om Danmark i 10 år har været ledet af onde mennesker. Det er der nok også mange andre, der vil vide. Det er svært at udføre politik med fuldstændige rene hænder, men man skal saftsusemig have en meget god grund til at gå i krig. Det SKAL vi vide. Det er vores alles demokrati, og vi SKAL kræve, at vi kan have tillid til vore folkevalgte. Hvis vi lader stå til, mister demokratiet sin værdi, og vi mister vores indflydelse til nogle færre magthavere.

Med venlig hilsen,
John Tønnersen

Gæst

#44

2015-06-29 15:37

Denne historiske skændsel må aldrig gå i glemmebogen!!!
MCH
Gæst

#45

2015-06-29 16:08

For nu at vende de herskendes ord imod dem: Hvis I ikke har noget at skjule, har I intet at frygte fra den undersøgelse, vel? Hvis I er liberale, så er I vel også demokrater. Det at blive kendt som "Venstre – Det mest moralsk anløbne parti" i et politisk landskab, hvor det ikke skorter på hykleri og plejen af selviske interesser, vil selv jeres egen kommunikationsafdeling vel ikke kunne forsvare.
   Hav i det mindste den anstændighed at forsøge at skjule jeres lyssky affærer for os. Og lad demokratiet gøre sit.


Gæst

#46

2015-06-29 16:13

Vi skal værne om demokratiet.

Gæst

#47

2015-06-29 16:15

Danmark burde aldrig nogensinde være gået ind i Bush's vanvittige krige. På hvilket grundlag skete det?? Det er vi mange, der gerne vil vide.

Gæst

#48

2015-06-29 16:26

Det er skandaløst at man fortsat løber fra ansvaret for Irak krigen og dens frygtelige følger med sammenbrud af hele regionen.

Gæst

#49

2015-06-29 16:44

Er selv soldat og tidligere udsendt. Det betyder meget for mig, at jeg kan stole på dem, der sender mig i krig.

Gæst

#50

2015-06-29 16:49

... de så jeg var Holger Danske og ingen formummet skælm!