Bevar Montebello

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar Montebello.

Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2015-06-26 21:12



Gæst

#77

2015-06-26 21:14

Det er et helt fantastisk sted, hvor der gives de absolut bedste muligheder for at komme godt i gang efter en stor operation. ☺

Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2015-06-26 21:14



Gæst

#79

2015-06-26 21:15

Fordi jeg selv har været der et par gange for en del år siden. Der var godt at være og det skal fortsat bevares. Men det er svært at komme derned, da der er mange om budet. Men en oplevelse at få rekreation i 3 uger der i smukke omgivelser.

Gæst

#80

2015-06-26 22:04

Jeg har været den heldige person at få været på Montebello i Spanien. Det har været et super godt ophold med professsionel personale der ville os alle det godt. Træningen gav så meget, ligeledes varmen,de dejlige omgivelser. Jeg gik øvelsesbanen 4 gange hurtigere ved hjemsendelse end da jeg ankom. Håber Montebello består. M.v.h Lona

Gæst

#81

2015-06-26 22:09

Kender mange som har haft stor gavn af at få et ophold der.

Gæst

#82

2015-06-26 22:49

Jeg fandt tilbage til livet på Montebello, efter en hjerneblødning i 2008. Jeg troede ikke jeg meget på mig selv, men under opholdet fandt jeg ud af, at jeg faktisk blev helt selvhjulpen, kunne klare trapper, tage den lokale bus rundt i området og meget andet. Jeg fik motivationen og lyst til at udfordre mig selv igen, trods venstresidig lammelse. Det er også træning i at være social igen, det er godt at træne med andre som også har bevægelses problemer, så føler man sig ikke så alene, der kommer også lidt konkurrence ind blandt os patienter, vi motiverer hinanden i træningen. Jeg ønsker at der er mange der får muligheden for fortsat, at kunne komme til træning og kurophold på Montebello. I dag kan jeg gå igen trods dropfod og nedsat kraft i v, ben, min venstre arm er nu helt mormal og jeg kan foretage mig alt med den. Jeg anbefaler på det varmeste Montebello som genoptræningsted, synd at nogen overvejer at nedlægge stedet, for så må man være fattig på ånd. Mvh. Lis Raun

Gæst

#83

2015-06-26 23:22

Jeg har selv været så heldig at få et genoptrænings ophold på Montebello sidste år. Jeg kunne ikke bøje mit knæ da jeg ankom men det kunne jeg da jeg skulle hjem igen. Opholdet gjorde en kæmpe forskel for mig, da jeg meget hurtigere kunne vende tilbage til mit arbejde. Var desuden så heldig at bo i en kommune der priorietere genoptræning højt, så kunne fortsætte to gange om ugen i 4 mdr. Ved at der er kommuner der kun tilbyder fra 4 til 10 gange og så kan man ellers bare sejle sin egen sø. Derfor er et sted som Montebello en fantastisk samfunds/menneskelig investering .

Gæst

#84

2015-06-26 23:39

Da jeg ankom til Montebello efter knæoperation, kunne jeg kun vanskeligt bevæge mig rundt med støtte af to krykker. Deres træningsmetoder med sund levevis og hård træning flere gange i døgnet gjorde mig fuldt mobil i løbet af mit ophold. De er helt fantastiske til at motivere og kan slet ikke sammenlignes med det hjemlige tilbud om genoptræning, der jo kan trække ud i hele og halve pr.

Gæst

#85

2015-06-27 01:12

Fordi jeg ønsker at mine medmennesker der rammes af sygdom får den allerbedste behandling og mulighed for at få så godt et liv som muligt fremover. Derfor!


Gæst

#86

2015-06-27 06:29

Jeg har selv nydt godt af dette fantastiske genoptræningscenter. Det skal bare bevares!

Gæst

#87

2015-06-27 06:59

Fordi jeg 2 gange har været heldig at komme på genoptræning. Første gang ny hofte anden gang nyt knæ. Har nu fuld bevægelighed og ingen smerter.

Gæst

#88

2015-06-27 07:09

Fordi det er et sted, der fortjener at eksistere. Mange mennesker bliver hjulpet og får forbedret deres fysik, således at de kan få en bedre fremtid. således blev tiden jeg brugte på trapper forbedret fra 4,30 minutter ved ankomst til 33 sekunder ved afrejse. Det kan aldrig lade sig gøre ved 2x1 times kommunal træning i ialt 12 gange.

Gæst

#89

2015-06-27 07:13

Har selv været på Monte Bello pga et nyt knæ, og den genoptræning jeg fik her vil jeg ønske alle fik adgang til, de fremskridt jeg nåede på 3 uger ville jeg aldrig have opnået herhjemme, blandningen af træning og varmen udretter næsten mirakler.

Gæst

#90

2015-06-27 07:35

Jeg er ramt af sclerose, og har endnu til gode, at prøve et ophold.
Men det er et stort ønske at prøve stedet, i nærmeste fremtid.

Gæst

#91

2015-06-27 07:54

Efter en arbejdsulykke med komplikationer var jeg ikke mobil i ca. 18 måneder. På Montebello oplevede jeg "miraklet" af at være i kompetente hænder og begyndte at kunne gå igen. Mentalt var opholdet også en stor hjælp efter et langt sygeleje. Det vil være ikke mindre end en katastrofe om man lukkede Montebello for ikke at tale om det uøkonomiske heri. SKAM DEN DER TÆNKER ILDE HEROM. Stor tak til personalet samt de fremsynede kommuner som tog initiativet hertil for år tilbage.

Gæst

#92

2015-06-27 08:00

Jeg har været indlagt der og min helbredelse gik meget kraftigt frem til bedring. Behandlingen er meget målrettet på de enkeltes helbredelse og er intensiv, idet man under de 3 ugers ophold opholdet sig på behandlingsstedet. Der er mulighed for selvtræningen efter behov om aftenen , hvilket er meget positivt, da man jo er langt fra det hjemlige og derfor kan været meget fokuseret på behandling og sin helbredelse. Det vil derfor være en meget dårlig beslutning at foretage besparelsen netop lige på dette sted.
Jørgen Sperling.

Gæst

#93

2015-06-27 08:08

Fordi jeg håber på selv at kunne få et ophold på Montebello.
Jeg er ramt af sclerose, og har kun hørt godt om stedet, fra andre Sclerose ramte.

Gæst

#94

2015-06-27 08:34

BEVAR MONTEBELLO

Gæst

#95

2015-06-27 08:34

Fordi jeg har været på Montbello i 2014 Fik rigtig god udbytte af opholdet, er kommet et stykke længer med min genoptræning

Gæst

#96

2015-06-27 08:44

Jeg ville aldrig have været så fysisk gående efter en fejl operation , hvis jeg ikke havde fået 3 uger på Monte Bello

Gæst

#97

2015-06-27 08:52

Min datter har været på genoptræning på Montebello og haft stor gavn af opholdet.

Gæst

#98

2015-06-27 09:01

har selv lige væretvpå et ophold og kan kun sige det er et kanont sted som virkelig hjælper

Gæst

#99

2015-06-27 09:08

Jeg har en veninde som har været der nede og kom hjem som et nyt menneske. Desuden har jeg en datter som med tiden ville kunne få glæde af montebello de hun i en meget ung alder af 16-17 År fik konstateret gigt. Så jeg håber ikke at det bliver lukket

Gæst

#100

2015-06-27 09:14

Fordi jeg har været der 2 gange, og fået utrolig hjælp....anden gang jeg var der, blev min arm så godstog ny, trods lægerne havde sagt at jeg ikke skulle regne med at få fuld førlighed i den, men det havde jeg efter 3 uger på MB , til stor overraskelse for læger....knus....håber det vil bestå, for der er ingen andre steder de gør mirakler