Bevar Montebello

Genoptræningshospitalet Montebello der har ligget over 40 år i Sydspanien er igen truet af lukning. Med over 1700 nye patienter årligt er Montebello en stor og uvurderlig hjælp til opererede der får et 3 - ugers genoptræningophold af meget kompetente og professionelle behandlere med mange års erfaring. På Facebooksiderne Montebello´s venner, Har du været til genoptræning på Montebello og Bevar Montebello har tusinder skrevet om deres fantastiske genoptræning og på sidstnævnte er siden delt over 90.000 gange på 2 dage og her den 29. Juni over 165.000. Over 4.000 har "liket" siden. Det er et klart bevis på, at Montebello har sin meget store berettigelse i det danske sygehusvæsen. En genoptræning på et center i Danmark vil tage mindst et år, være en dyrere behandling og derved også en betydelig højere udgift for staten i sygedagpenge. Dertil kommer så også at mange af patienterne har rigtigt godt af klimaet og fri for det daglige arbejde i hjemmet i Danmark. Genoptræningsopholdet er bestemt ikke, som nogle har ment, en ferie, men et nøje planlagt program, hvor man træner fra mandag til og med fredag optil 6 timer pr. dag. I weekenderne kan man selvtræne i fitnesscentret.

Det vil være en katastrofe, hvis dette sted skal lukke.

DERFOR SKRIV UNDER

Ved at underskrive giver jeg Carsten Harder tilladelse til at videregive min underskrift til dem, der har myndighed på dette område.

Bemærk venligst at du ikke kan bekræfte din underskrift ved at svare på denne meddelelse.