IC- Togstop i Langeskov

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen IC- Togstop i Langeskov.


Gæst

#151

2015-05-16 21:34

Fordi jeg pendler Nyborg - Ringsted, og ved hvor mange mennesker der kommer helt fra Middelfart i bil til Nyborg, fordi der ikke er P pladser at få, det er der heller ikke mere i Nyborg, så det ville være godt med en station der kunne aflaste de eksisterende stationer.
Og hvis man vil have vi skal rejse med offentlig trafik, så må man gøre det muligt for folk, uden alt for meget besvær.

Gæst

#152

2015-05-17 04:39

Man skal holde hvad man lover og det er et plus for byen

Gæst

#153

2015-05-17 15:08

Vi bor i Odense og familien bor i Langeskov, derfor ville det være dejligt med så mange togstop som muligt.
Ja tak til IC-stop
Gæst

#154

2015-05-17 16:34

Fordi at jeg gerne vil ha IC-togstop i Langeskov... Man laver jo ikke et togstop hvis der ikke kommer til at stoppe tog alligevel!

Bor selv i Langeskov og har familie i Odense! Så i stedet for, at tage bussen hver gang eller blive kørt, kunne det være fedt med et IC-togstop her i Langeskov.

+ Langeskov er en by i udvikling


Gæst

#155

2015-05-18 07:38

Som tidligere medlem af SF i Kertemindekredsen, var jeg involveret i underskriftsindsamlingen om togstationen i Langeskov og er derfor også overbevist om, at der aldrig har været tale om andet end IC-tog - stop!

Gæst

#156

2015-05-18 17:55

at køre til OBC koster mig 30 min hver vej. og masser af co2.
at køre til Nyborg sparer 30 min, men mindre co2 pga. motorvejskørsel, hver vej,
at køre til Langeskov sparer 20 min og giver mindre co2.
Beboer i odense s

Gæst

#157

2015-05-18 19:14

Politikere skal holde, hvad de lover. En kommune bør ikke sættes i sådan en udgift uden, at den bliver honoreret for det som lovet. Jeg tænker også på de, der allerede har købt bolig her med det for øje, at der kommer et IC3-stop.

Gæst

#158

2015-05-18 21:14

Fordi man skal overholde det man lover, hvorfor skulle bruge alle de penge på denne opgave hvis man ikke ville havde strækningen lavet


Gæst

#159

2015-05-18 21:32

Hvis man sætter en passer med spidsen i Langeskov og tegner en cirkel med en radius, der berører Odense og Nyborg, vil man finde et meget stort potentiale af kunder til IC3 togene. De kommer jo også indefra det bagvedliggende land, når der bliver mulighed for det.Faciliteterne i form af ikke stressgivende parkeringspladser er der jo.Foruden en herlig masse forretninger at handle i. Langeskov er en by i hurtig udvikling,som har fortjent at få sat et hurtigt tog foran.

Gæst

#160

2015-05-18 22:51

Det er på tide, at Langeskov får et togstop; siden nedskæringer i 1970'erne har der ikke været togstop (Marslev, Langeskov, Ullerslev og Hjulby) mellem Odense og Nyborg. Oven på mange års elendigheder er det på sin plads med IC-betjening af Langeskov, især når der er brugt mange penge på at gøre stationen IC-egnet. I køreplanen vil et IC-stop kræve mindre tid i forhold til et større antal tog. På Odense-Nyborg strækningen var de nedlagte stationer 3-sporede, hvilket burde giv...e muligheder for anlæg af overhalingsspor til lyntog. Der skal nok flere stationsgenåbninger til, før det kan betale sig at genetablere lokaltrafik med regionaltog på Østfyn. Jeg så gerne, at man "kopierede" regionalstrækningen Fredericia-Odense-Svendborg til Storebæltsregionen, hvor det med genåbninger vil være oplagt med en strækning som Odense-Nyborg-Slagelse-Dalmose-Næstved, suppleret med Korsløkke som ny station i Odense. Det er værd at bemærke, at man på Vestfyn i årevis har kunnet blande lokaltog med gennenkørende tog. Mange års misligholdelse af store dele af provinsen har gjort, at dele af Fyn og Sjælland ligner ophørsudsalg. Eksempler herpå er også, at strækningen Faaborg-Korinth-Ringe-Ørbæk-Nyborg har manglet persontogsforbindelse siden 1962, og at tværforbindelsen Kalundborg-Høng-Slagelse-Dalmose-Næstved har lidt af den samme mangel siden 1971.

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2015-05-21 06:04



Gæst

#162 Re:

2015-05-21 06:11

#93: MariaS -  

  Det kan man måske godt kalde egoisme, sikke en svada.
3 min er hvad det tager at stoppe i Langeskov,
men du er ikke den type der er solidarisk med dine medborgere,
næ, egoet tæller her og overdrivelse (De 5 timer, som nok skal reduceres noget)
fremmer forståelsen, kan jeg høre.


Gæst

#163

2015-05-25 11:31

Jeg bor i Langeskov og arbejder i København. Pendler hver dag. I de sidste næsten 8 år jeg har pendlet har det været nødvendigt at køre til Nyborg. Siden juli 2010 har jeg med glæde ventet på genåbnong af vores station som vil forkorte mine daglige lange transport, i øvrigt kender mange andre pendler fra Odense SØ, Svendborg og omkring Langeskov som heller vil køre til Langeskov end Nyborg.
Hvis stationen skal kun bruges regionalt har ingen reelle værdi for nogen og vil det blive skam at bruge så mange penge til noget der ikke gavner ret mange.

Gæst

#164

2015-05-25 12:26

Bor i Langeskov og pendler NYBORG-KBENHAVN dagligt.

Når man opfordre folk at tage det offentlig transport så må man også skabe mulighederne for det! IC og ICL stop i Langeskov vil gavne mange pendler, den overbelastede Nyborg station og sidst men ikke mindst miljøet. For der er ingen CO2 i at cykle 2 gange 5 minutter frem og tilbage til station dagligt, i forhold til 2 gange 25 minutter i bil!!


Gæst

#165

2015-06-08 20:45

Det giver ganske enkelt ikke mening, at bygge og love en ny perron i Langeskov og så ic3 toget ikke skal stoppe.
I Langeskov er der igennem flere år arbejdet på at togstoppet skulle komme. Mange har købt hus med løftet om togstop, ny børnehave med åbne og lukketider tilpasse pendlere og meget mere. Det er jo ikke kun Langeskov, men også hele oplandet ja helt fra Svendborg, som vil kunne have glæde af togstop i Langeskov