Skal der fastsættes en nedre grænse for flexjob????

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Skal der fastsættes en nedre grænse for flexjob????.

jp

#26 Re:

2014-11-27 13:27

#16: -  

 selv er jeg landet på springbrættet for anden gang, jeg er meget syg, og skal alligevel ud i noget flexjob. for kan jeg arbejde 2 timer om måneden som jeg selv kan fordele så er det det jeg skal. en ordning der koster kommunen flere 1000 kr i forhold til at bevilge mig min førtidspension. jeg har stakkevis af lægelige udtalelser psykiatere psykologer, alle siger det samme, jeg er syg og kan ikke arbejde, jeg har fibromyalgi, samt en helvedes masse andre psykiske problemer. er på minimum økonomi nu på 5 år. uden medicinhjælp, uden tandlægehjælp....det er for galt 

 


Gæst

#27

2014-12-11 09:59

Håber inderligt det hjælper
Dragen

#28 useriøst

2014-12-11 19:56

Nu må I få styr på fakta....der har aldrig eksisteret en regel om at man fik pension hvis man ikke kunne arbejder over 12,3 timer - i ødelægger sagen for os andre ved at være så useriøse - Få styr på fakta - det skriger I altid til politikerne...

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2014-12-12 16:45



Gæst

#30

2014-12-12 16:50

Ingen der har en arbejdsevne der er mindre end 10 timer , burde ikke kunne presses i flex job . Det er uanstændig
Dragen

#31 Re:

2014-12-12 22:15

#30: -  

 jeg er i fleksjob i 6 t/u.... en pension ville for mig betyde en indtægtsnedgang på 8.500 brutto...!!!  Hvordan er det godt for mig ? 


Gæst

#32

2014-12-14 09:23

Jeg syntes det er ærgerligt at der afsluttes med en ukorrekt oplysning.

i den gamle fleksjobordningen er der / var der ingen nedre timetal ift fleksjob.

begreberne blandes sammen her, arbejdsgiveren kan max få tilskud på 2/3 af mindstelønnen indenfor det overenskomstområde man ansættes efter eller hvis der er en lokal aftale efter den, men det er ikke det samme som at man ikke kunne / kan være i fleksjob på gl. ordning under 12,3 time om ugen, hvis man havde en arbejdsgiver der ønskede at have en fleksjobber ansat på færre timer, kunne det sagtens lade sig gøre. Jeg har varet ansat et sted for 10 år siden hvor der var en jurist med en hel særlig kompetence som arbejdsgiveren ønskede fastholdt, så hun arbejdede 6 timer om ugen, og arbejdsgiveren betalte 1/3 af lønnen. 

Jeg har selv i mit seneste fleksjob været ansat først i 18 timer, så 12 timer, og de seneste 2 år på 8 timer om ugen, og her betalte arbejdsgiver også selv 1/3 af lønnen, så det er noget vrøvl at skrive det ikke kunne være sådan tidligere. 

 

Hvis man er ansat på gammel ordning, og ens helbred bliver forringet og skal ned i tid, står der klart i et svar fra beskæftigelsesministeriet at ændring af arbejdstiden til færre timer ikke betyder man kommer på ny ordning.

det kan selvfølgelig være at arbejdsgiveren så ikke ønsker at fastholde en, men det er jo en helt anden snak

mvh

Merete Hornecker, næstformand LAFS


Gæst

#33

2014-12-14 09:29

Kan iøvrigt oplyse at LAFS i vores henvendelser til beskæftigelsesordførerne i Folketinget, har påpeget den problematik, at snitfladen mellem hvornår en borger skal tilkendes førtidspension eller fleksjob er uklar, og derfor i forbindelse med evalueringen af reformen skal /bør komme klare regler for hvor langt en borger skal ned i arbejdstid / visitation til fleksjob, før der skal tilkendes førtidspension.

Merete Hornecker

phhmw

#34 Socialdemokrat siger det skal laves om

2014-12-20 19:02

Hvem har fastsat den nuværende nedre grænse på 900 sekunder om ugen? Embedsmænd i Ankestyrelsen vis Principafgørelser, ikke politikerne, som har overladt det til embedsmænd. Når politikerne så bliver spurgt om det var meningen siger de: " Nej, det var ikke meningen, det må vi lave om" Dokumentation: http://www.k10.dk/showthread.php?t=30224&highlight=Pernille+Rosenkrantz-Theil Gør politikerne så reelt noget ved det? Nej, naturligvis ikke da det passer dem ganske udmærket. Spørgsmålet må være, hvad den enkelte stemmer på ved næste valg. Såre simpelt. Med venlig hilsen


Gæst

#35

2015-01-02 13:49

Super at der er nogen som gør noget for at ændre den
usmagelige lov på dette område.
Håber at mange vil støtte op om denne underskrift indsamling.

Gæst

#36

2015-01-03 11:46

Det virker helt gak, at der ikke er en nedre timegrænse. Det ville gøre de mange arbejdsprøvninger mere meningsfyldte.
Hvis man kan klare få timers arbejde, så er der jo stadig pension med skånejob.
Det er frygteligt at gå som uafklaret, og føle, at det er mere eller mindre tilfældigt, om man bliver hørt eller ej, alt efter hvordan de personer der skal vurdere en, lige er i humør til.
Hvis man siger at man feks kun kan klare under 10 timer, jamen så giv pension, men tilbyd og åben op for mulighed for frivilligt skånejob. Den mulighed har jo været der hele tiden.

Gamle_far

#37 tager røven på os ..

2015-01-04 17:21

Er fornylig startet i flex job...er glad for at yde mit ,,men for de 6-9 timer jeg har fået bevilet..koster det mig 10 % nedgang i min ydekse fra komunnen...og så B-skat af min løn ..det giver ca 200 kr mere pr mnd inregnet de udgifter jeg har til taransport..og ingen extra ydelse fra kommunen ved ingen arbejde ved ferier ...skolebus kørsel..

 


Gæst

#38

2015-01-07 19:00

Det er en katastrofe, at vi der er syge skal piskes rundt i manegen. Mød os med respekt og forståelse, og behandl og se os som 'mennesker' og ikke som en belastning eller pestilens, der koster stat og kommunen penge. Vi / jeg har ikke selv valgt at blive syg og gå nedenom og hjem.

Gæst

#39

2015-01-08 13:58

De regler, besluttet af en flok folketingsmedlemmer og ministre, der sidder med deres fede hyrer, pensioner og diæter, der blev trukket ned over hovedet på os, er fuldstændig sindssyge!
Ingen arbejdsplads vil have en medarbejder på 2 x 10 min. - det har de sågu ikke tid til!
Reglerne er umenneskelige og gør de syge til 2. rangs mennesker.
Maybrit Mariah
Gæst

#40 Til Sagsbehandlerne!

2015-01-12 10:07

Der skal meget mere indføling med det enkelte menneskes liv/situation.
Det at havde en så stor indflydelse/magt over et andet menneskes liv, forpligter i aller højeste grad, til og gøre sit bedste for det menneske, alt andet er faktisk i mine øjne uetisk.

Maybrit Mariah Adele Hjerrtelys, Randers.