Skal der fastsættes en nedre grænse for flexjob????

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Skal der fastsættes en nedre grænse for flexjob????.

Rita

#1 Nedladende og urimelig at spille hasard med syge mennesker

2014-11-18 10:50

Det er både nedladende og urimelig at spille hasard med syge mennesker og deres hverdag, som både poltiker på borgen og kommunalpolitiker samt kommunal ansatte gør i det såkaldte "velfærdsDanmark" Dette spreder sig til samfundet som vi alle er en del af, også mennesker med sygdom.
Vi kan takke politikere og medier på borgen for samfundets HADSKE indstilling til borgere med sygdom.

Var der respekt om borgeren med sygdom, kort eller lang sygdomsforløb.
Ved kort sygdomsforløb skulle der gives ½-1 års sygepension, så der kom ro på borgerens situation, Forløbet skulle indeholde den behandling hos de relevante behandler.

Borgeren skriver til jobcenter at der er tilstødt
eks brækket ben, sygehus / læge sender sygemelding til jobcenter indeholdende ca.varighed incl genoptræning og træning.

Eks. Brækket knogle ukompliceret, gipsperiode - genoptræning - træning, klar til arbejdsmarkedet efter ½ år, hendvendelse til jobcenter sker 14 dage før raskmelding.
I denne periode skulle borgeren IKKE have kontakt til jobcenter eller kommune, kun koncentrerer sig om at komme til hægterne.

Eks aproplexi = blodprop / hjerneblødning med følger
Indlæggelsesperiode, genoptræning af fysiske, psykiske, tale mén, forståelse af egne begrænsninger, genoptræning af færdigheder herunder hvordan borgeren klare huslige pligter og begår sig i samfundet herunder transport med offentlig trafik.
1 - 3 (5) år alt efter hvor svær mén er efter aproplexi. Igen sender sygehus/læge sygemelding til jobcenter om borger som tidligere beskrevet i afsnittet længere oppe.

ALLE speciallægeerklæringer SKAL RESPEKTERES af kommunen, og ikke som i dag hvor der stilles spørgsmål ved rigtigheden af disse erklæringer eller erklæringerne total négliseres.

I dag presses mennesker med sygdom, så hårdt af de folkevalgte politiker og kommunens ansatte herunder jobcentrets ansatte, at de syge borgere oven i deres fysiske eller psykiske sygdom går ned med stress og depressioner og ender med at få socialangst, uanset om det er hvad vi i dagens danmark kalder svage eller stærke borgere.

Valgte man fra politisk side at værne om denne gruppe mennesker, fik man også en solid arbejdsstyrke tilbage på arbejdsmarkedet igen, uanset om, det er i ordinær job eller Fleksjob.

Med den måde alle borgere med sygdom behandles på i det offentlige system, kan jeg godt forstå at en overordenlig stor del af arbejdsstyrken falder ud af arbejdsmarkedet.

Et år i jobcentrenes magt, bryder selv de allerstærkeste personer ned.


Et er at være syg og kæmpe med sygdommen, andet er at møde den allesteds udbredte mistro og mistillid den sygdomsramte møder, der hersker i samfundet som politikerne har været med til at skabe og videresende ned gennem herakiet til de ansatte i kommunerne og jobcentrene.

LAD OS GIVE MENNESKER MED SYGDOM ORDNEDE FORHOLD OG GODE VILKÅR, SÅ DE IGEN KAN VÆRE EN POSITIV DEL AF ARBEJDSSTYRKEN.

LÆG VENLIGST MÆRKE TIL, AT FOLK DER HAR ET FLEKSJOB VIL GØRE ALT FOR IKKE AT MELDE SIG SYG PÅ SIT JOB.
 
 

 




Gæst

#2

2014-11-18 13:25

Super godt initiativ. Da den nye lovgivning gør reglerne om førtidspension og fleksjob umulige for kommunerne at finde retning i og syge borgere dårligere.

Gæst

#3

2014-11-18 13:43

Lad os få den gamle ordning igen 12,3-15 timer om ugen ellers førtidspension. Desuden kan man ikke sige at en flexordning er på 37 timer om ugen, dette burdes laves om, til eks 25 timer om ugen.

Gæst

#4

2014-11-18 14:15

Vi skal tilbage til gamle flexjobreform dette er ikke værdigt for disse mennesker vi kæmper nok i forvejen på vores arbejdsplads og vores familier kan vi ikke få et værdigt liv trods at vi er i flexjob og lever dagligt med smerter og negative folk på arbejdspladsen politikerne har virkelig dummet os syge ud ved nedgørelse af personlighed vores familier lider stort tab når et medlem er syg og vi kan alle komme ud for ulykke og sygdom og disse mennesker bør behandles med respekt og værdighed og ikke kun et nummer i køen

Gæst

#5

2014-11-18 14:41

Synes der skal laves en ny model med alle skal det de kan f.esk kan man 2 timer kan man få pension MEN være eksempelvis besøgsven - tvillinghjælper - historie fortæller i børnehave ect Kan man arbejde over 10 timer kan man få fleks..

Gæst

#6

2014-11-18 15:59

det er tåbeligt at befinde sig i ingenmandsland - ingen vil jo ansætte en . og kan ikke lave andet end vente istedetfor at bruge de få kræfter man har i f.eks en genbrugs eller som besøgsven hos pensionister

Gæst

#7

2014-11-18 22:02

Du skriver timer.Eks. 3 timer om dagen, ugen eller måneden?

Gæst

#8 Re: Nedladende og urimelig at spille hasard med syge mennesker

2014-11-18 23:34

#1: Rita - Nedladende og urimelig at spille hasard med syge mennesker 

 (Y) Rita Så kan det ikke siges bedre (Y)


Gæst

#9

2014-11-19 05:34

det skal være en granse . er utroligt dumt at dem som kun kan arbejde under 5 timer skal arbejde.

Gæst

#10

2014-11-19 10:07

For at flexjob skal kunne være interessant for arbejdsgiveren skal det kunne svare sig for ellers får de pågældende ikke noget arbejde, og jeg mener at 5 timer absolut er minimum.
flex jobber

#11 vi skal ikke finde os i alt

2014-11-19 19:36

vi skal have den gamle flex ording tilbage det kan da ikke passe at de ældre og flexjobber skal presses så meget, når der går unge mennesker der ikke kommer ud i job, .. systemet gør folk mere syge .. det er på tide vi banker i bordet og siger nu er det nok , og at vi ikke kan eller vil finde os i mere 

 


Gæst

#12

2014-11-20 20:31

Jeg er en af dem der snart vil komme i miniflex. Har siden jeg blev syg drømt om flexjob. Men nu har jeg en arbejdsevne på 8 timer om ugen. Har været i praktik i private virksomheder. Hold nu op, man er så isoleret, og på ingen måde en del af fællesskabet. Der er ikke tid på en arbejdsplads til at snakke med en som ikke er da "rigtig" alligevel. Jeg glæder mig ikke mere, til jeg bliver flexjobber :-(

milla

#13

2014-11-23 11:50

Vi er også mensker og vi gør hvad vi kan . Ikke nok med vi er syge og kæmper med det hver dag men at vi så også .skal kæmpe mod systemer hele tiden og i gemmen mange år er ikke rimeligt for nogle mensker .har selv kæmpet i snært 15 år mod systemet og man bliver sent til det ene og det andet og hvis man ikke er syg nok i starden ja så bliver du mere syg af det hen af vejen .når du skal kæmpe mod så store kæft der ikke ville lytte til en fordi dem der sidder på borgen ja de har jo alt og skal ikke kæmpe for at de kan få et flex job eller der pension fordi ders ting er jo iorden med ders job og der få jo alt med ders jobs de har så skide vær med os ander .jeg syntes nu lige de skulle prøve at få lov til at komme ud og få lov til at være os i nogle måneder og prøve det på ders krop og se hvordan det hele hænger sammen .så de ikke bare sidder og tro at det vi siger ikke passer fordi lytte til os ja det gider de sku ikke og det er ikke noget nyt .så nu må de få den gamle plan tilbag og lytte til ders folk som er ude i den virkelige verden så lade os få den gamle flex tilbage nu 


Gæst

#14

2014-11-24 19:31

Håber det sker vi skal kæmpe for vores ret

Gæst

#15

2014-11-25 12:12

Kan man ikke arbejde to timer om dagen, uden for mange gener, bør der slet ikke tales om fleksjob :-/ Hilsen en førtidspensionist :-)

Gæst

#16

2014-11-25 14:08

Ja da i den grad. For kan du ikke skaffe et miniflexjob og jobkonsulenten heller ikke kan. bliver du igen sendt i udredning om din motivation gennem anden aktør igennem kommunen. 1. så har kommunen gjort noget aktivt og dokumenter om du står til rådighed som flexjobber og er du så dårligt vurderes det hele om igen med ressoure forløb( måske det motivationsfaktoren det galt med og kan du mindre end 2 timer indstiles til pension hos rehabiliteringsteamet. Det er skalten og valten, men lovgivning der er "strikket" håbløst sjusket sammen. Man kan jo ende med at miste sig selv i denne cirkusmanege. Og der er ikke så mange socialøkonomiske virksomheder der kan varetage opgaven at byde 2-10 timer med de særlige skånehensyn m.v. Dette vil vise sig i form af en "stor gruppe af mennesker som falder ud af flexjobsystemet og lander hvor??? For syg til flexjob og for rask til fp......

Gæst

#17

2014-11-26 09:13

Den tortur der er over for de syge skal væk.
Og kommunernes kassetænkning skal også afskaffes.
Glad fleksjobber

#18 Re:

2014-11-26 10:02

#12: -  

Jeg er i en virksomhed med 200 ansatte - de 90 er ansat i fleksjob. 
Jeg er selv fleksjobber og har aldrig følt mig udenfor på de 3 arbejdssteder jeg som fleksjobber har haft og så absolut slet ikke i mit nuværende, de to forgående steder var jeg første fleksjobber, men absolut ikke den sidste.

Jeg er en meget glad fleksjobber, men er enig i at skruen er strammet alt for meget og så endda over for mennesker med en nedsat arbejdsevne ofte pga fysisk handicap - men langt de fleste af os er også ramt på psyken, netop fordi vi ofte rammes af mindreværdsfølelsen i forhold til ikke at kunne yde lige så meget som de "raske", som siden køres ned med stress og slidtage.

Jeg håber at politikerne efterhånden får øjnene op for et store skel de graver omkring dette samfunds svage.... ikke kun os fleksjobbere


Gæst

#19

2014-11-26 12:47

Det er helt utåleligt det der foregår i kommunerne i disse år vedr. fleksjob
Jane Pihlmann

#20 Stop diskrimineringen af handicappede

2014-11-26 13:44

Både EU-dom 11-04-2013, Højesteretsdom 13-06-2013 og Vestre Landsretsdom 16-12-2013, fastsætter, hvordan begrebet ”handicap” i forskelsbehandlingsloven skal fortolkes.

 

Ifgl. Vestre Landsretsdom 16-12-2013, side 14 nederst, skal begrebet ”handicap” i forskelsbehandlingsloven fortolkes således: ”Det omfatter en tilstand, der er forårsaget af en lægeligt diagnosticeret helbredelig eller uhelbredelig sygdom, når denne sygdom medfører en begrænsning som følge af bl.a. fysiske skader, som i samspil med forskellige barrierer kan hindre den berørte person i fuldt og effektivt at deltage i arbejdslivet på lige fod med andre arbejdstagere, og denne begrænsning er af lang varighed. Karakteren af de foranstaltninger, som arbejdsgiveren skal træffe, er ikke afgørende for, om en persons hebredstilstand skal anses for omfattet af dette begreb”.

Sålænge os med lægeligt diagnosticerede helbredelige eller uhelbredelige sygdomme, der er både langvarige og kroniske, fastholdes i både kontanthælpssystemet og ressourceforløbssystemet uden at der bliver truffet afgørelser, som kan bringe os tilbage på arbejdsmarkedet, fordi der ikke er en fastsat nedre Fleksjob timegrænse, så længe vil vi blive ved med at blive diskrimineret.


Gæst

#21

2014-11-26 21:22

Håber det rykker! Vi har så meget brug for de. Det er Lene
jp
Gæst

#22

2014-11-27 12:56

jeg er selv kommet i klemme. har været sygemeldt kontantshjælp modtager i 5 år. er nu kostet videre og skal ud i max 2 timer om måneden. jeg er meget syg, og alligevel skal jeg drives ud i det jeg netop ikke kan, nemlig arbejde. jeg har søgt fårtidspension, kører nu på 3 år. har fået afslag, fordi jeg ikke er arbejdsprøvet, godt nok, men ingen har tilbudt mig noget i retning af en prøvning. nu skal jeg så være flexjobber, men det findes ikke, så jeg hænger stadig mellem 2 stole...for der er ikke nogen der er villige til at tage syge mennesker ind i 2 timer om måneden. virksomhederne og lign er ikke klædt på til at have med os syge at gøre. skal jeg ud er der en masse skåne hensyn der skal tages, og jeg kan måske max arbejde 15 min af gangen....reglerne trænger til et gennemsyn...jeg er blevet meget mere syg af at være i systemet i 5 år...jeg har arbejdet siden jeg var 15 år. klaret mig selv som selvstændighvervsdrivende men fik desværre brystkræft i 2007. der stoppede mit arbejdsliv, da jeg fik store psykiske problemer, samt fibromyalgi, jeg lever med store smerter hver dag. jeg oplevede at terminal patienter på riget bliver spurgt om de evt kan arbejde mellem den livsforlængende kemo, sådan har det været siden 2010, og sådan er det stadig, jeg går stadig til kontrol og hører netop om disse mennesker der kæmper for livet skal ud nu i flexjob....der er ikke noget i dette land der hedder at man er syg, nej alle skal piskes ud og rundt i manegen, jeg er knækket, og mon ikke der er mange andre der har det ligesådan. Jeanne Pagels


Gæst

#23 Re:

2014-11-27 12:58

#21: -  

 jeg er glad for at der er en person der orker at tage kampen op.....så 1000 tak for det gode initiativ

jeg er fuldstændig enig

#24 Re:

2014-11-27 13:01

#15: -  

 


Gæst

#25 Re: syntes godt om

2014-11-27 13:11

#6: -