Protest mod DR/P1-ledelsens fyring af "Orientering"s Niels Lindvig.


Gæst

#26

2014-10-13 12:24

Igen en skandale beslutning fra DR s ledelse.
Det er mangel på dømmekraft derudvises af DR s ledelse, når man så ensidigt fokusere på børn og unge på div medie flader.
Som I jo har brugt som begrundelse for besparelserne.
Den seriøse journalistik bliver mere og mere fortrængt på jeres kanaler, vi seere får på DR hvad vi kan få alle andre steder.
DR burde stå for den serøse og upartiske debat, med ordentligt indsigt i emnet.
Det høre desværre til sjældenhederne i DR.
Et sted man stadig kan finde seriøsitet og journalistik med indhold og indsigt er P1
Orientering og ikke mindst hos Niels Linvig som altid femfører sine indlæg, så jeg som lytter og måske ikke altid med kendskab til emnet eller begivenheden. Nu er blevet oplyst og mere vidende. Det er jeg først og fremmest pga Niels Linviig's personlige fremførelse. ET MEGET STORT TAB. En MEGET DÅRLIG BESLUTNING. ØV
ØV. DR's ledelse

Gæst

#27

2014-10-13 15:34

P1 bliver ofte omtalt som kanalen for de gråhårede.
Det er jeg også så småt ved at være, for jeg runder snart de 40.
Men jeg har faktisk hørt kanalen dagligt lige siden jeg var 21.
En af dem, der helt særligt fascinerede og imponerede mig dengang, var Niels Lindvig. Og det gør han stadig.

Gæst

#28

2014-10-13 15:47

Hvor trist at der i en fyringsrunde ikke er plads til en så dygtig journalist, det bliver nu mere trist at lytte til P1, jeg har lyst til at boykotte DR, men skal alligevel blive ved med at betale licens uden at have indflydelse. At sende en mand hjem et år før tid, I skulle skamme jer DRs ledelse.

Gæst

#29

2014-10-13 16:01

Skriv en hilsen til lederne i DR:

http://www.dr.dk/Om_DR/Kontakt+DR/artikler/20060614143129.htm

:van Gullev


Gæst

#30

2014-10-13 16:07


Gæst

#31

2014-10-13 18:30

Det er et stort tab for P1s lyttere og for Danmarks Radio, at Niels Lindvig ikke længere skal bidrage med indsigtfulde reportager fra Storbritannien og Sydamerika. Desuden har han DR's bedste radiostemme - i tæt konkurrence med Lasse Jensen. Jeg vil have Nils Lindvig tilbage til mikrofonen!

Gæst

#32

2014-10-13 19:04

En af de bedste og skarpeste journalister på P1 . Han behersker det danske sprog på en eminent måde og hans analyser er i en klasse for sig.

Gæst

#33

2014-10-13 20:33

Det er en helt urimelig fyring. Genansæt ham!

Gæst

#34

2014-10-13 20:42

Niels Lindvig fyret med begrundelse i økonomi.

 

Ansæt ham igen. Økonomien må kunne findes i lønudgiften til de ansvarlige ledere, der på forbløffende vis ikke har kunnet skelne mellem fremragende journalistik og kun kort sigtede økonomiske resultater. Nå nej,  ikke engang det, han blev jo bedt om at gå med det samme, med fuld løn. 

 

Beklager den barske tone, men inkompetencen her generer faktisk - vi er ret mange, der i mange år har nydt godt af at blive klogere af NL.

 

Mvh Aksel Clausen


Gæst

#35

2014-10-14 04:32

Det var en stor fejl at fyre en så dygtig journalist, han har en så stor viden - og så kan han virkelig fortælle en historie således det fanger - en meget vigtig kvalitet i en overfyldt medieverden.

Gæst

#36

2014-10-14 07:50

Det er på tide, at vi lyttere bliver hørt. Hvordan kan det være, at seriøse dygtige journalister og medarbejdere bliver fyret, og rædselsfulde programmer med ligegyldige journalister med munddiarre' og hybris, erstatter og får lov til at forurene DR? Man taler så meget om, at man vil bevare den danske kultur (hvad det så efterhånden er?). . for man bestiller ikke andet end at bryde op, så man skal opfinde det hele påny fra bunden. Det er idiotisk! Det er altid let at ødelægge, men utrolig svært at opbygge klogt og interessant. Jeg protesterer imod fyringen af Niels Lindvig!

Gæst

#37

2014-10-14 11:10

Det er ganske uforståeligt, at en journalist med Niels Lindvigs format skal afskediges. Kvalitetsjournalister hænger ikke på træerne, en sådan skulle tværtimod danne skole for de yngre journalister, være mentor så hans journalistiske format kan smitte af og højne P1´ s format fremover.

Gæst

#38

2014-10-14 15:24

Niels Lindvig er en af de dygtigste, dybeste og mest seriøse af nutidens journalister. En fyring af ham vil alvorligt være med til at rokke ved kvaliteten og seriøsiteten indenfor udenrigsjournalistik i Danmark.

Gæst

#39

2014-10-14 16:20

Det er uanstændigt, det er en hetz mod de der virkelig forstår verdens sande sammenhænge og ikke henlader sig i småborgerlighed og paroler udsuget fra dansk Folkeparti og deres proselytter. Det vil meget snart være sådan, at de tænkende kræfter her til lands er fuldstændigt dæmmet ind af kassetænkning og småtskårenhed, kulturen lider ubodelig skade.

Gæst

#40

2014-10-15 06:44

Jeg har t it undret mig over alle de journalister ,der er ved sportkampe i tv,der oftes kører e n gang tomgangsnak,og så har man ikke råd til Niels Lindvig ,der virkelig gør en klogere.
vrg

#41 Re: Niels er én af mange

2014-10-15 07:25

#1: -  

 Niels Lindvig er en af mange, der er blevet fyret med samme mærkelige begrundelser.

Hvis DRs ledelse dog bare kunne være ærlig - sige lige ud at de ikke gider alle de ældre medarbejdere på de gamle kontrakter. De er alt for dyre  i forhold til de unge som tages ind i dag på helt anderledes betingelser + meget lavere lønninger. Og de unge tænker kun på at få et job og få noget på cv-et uanset om de skal gøre det mere eller mindre gratis.

Desværre er hele vores faglige system død forlængst, så heller ikke derfra lyder nogle protester (og det er fordi vi ikke selv ønsker et stærkt forbund). Nej, Lindvig og andre er overladt til forholdene anno 2014 - sådan er vores samfund blevet efterhånden.

Det er jeg meget ked af 


Gæst

#42

2014-10-15 08:34

Det virker ganske uforståeligt. Han er en af Orientrings allerbedste.

Gæst

#43

2014-10-15 10:04

Der er efterhånden meget få kritiske og oplysende programmer på DR. Det er derfor særlig vigtigt at fastholde Orientering. Og Niels Lindvig er en helt afgørende medarbejder. Beslutningen om at bortvise ham viser tydeligt hulheden i de økonomiske argumenter.

Gæst

#44

2014-10-15 11:10

Jeg vil gerne beholde Niels Lindvig iDR. Han er en dygtig journalist - og hvem har man egentlig tænkt sig skulle erstatte ham? Det ville da blive vanskeligt.

Gæst

#45

2014-10-15 11:12

Man fyrer de bedste, for de er for farlige for uduelig ledelse

Gæst

#46

2014-10-15 20:34

Niels Lindvig er en af Danmarks dygtigste journalister. Fyringen af ham er intet mindre end en skandale.

Gæst

#47

2014-10-16 08:59

Har lyttet til orientering gennem mange år, og Niels Lindvig er en af de journalister, jeg altid har beundret for hans dybdeborende journalistik og store faglighed. Denne form for journalistik er ved at være en sjældenhed, desværre. Det er åbenbart den nederste fællesnævner der skal være genstand i DR. Når man ser på ledelsen i DR, så begynder man at forstå den røde tråd. Ledelsen er ved at rydde de journalister af vejen, der har en anden indfaldsvinkel end den liberale tænketank Cepos

Gæst

#48

2014-10-16 09:39

Kan IKKE undvære Niels Lindvig i Orientering!

Gæst

#49

2014-10-16 11:37

Der er tale om en politisk fyring af Niels Lindvig. Han ser nuanceret på tingene, hvilket ikke altid falder i magthavernes smag. DR er presset af højrefløjen, som kalder dem for "røde lejesvende". Sørgeligt at det skal gå ud over en af deres dygtigste journalister, som vi i den grad kommer til at savne.

Gæst

#50

2014-10-16 18:16

Niels Linvig er en fremragende journalist på Orientering