Protest mod DR/P1-ledelsens fyring af "Orientering"s Niels Lindvig.


Gæst

#1

2014-10-06 11:59

Vil gerne at DR uddyber, hvorfor man har afskediget en af de absolut mest kompetente reportere/journalister i dette land. Og selvfølgelig ser jeg gerne, at beslutningen ændres

Gæst

#2

2014-10-06 14:56

Man skulle heller fyre DRs uduelige arrogante ledelse.

Gæst

#3

2014-10-06 18:45

Det er ufatteligt, at DR kan finde på noget så vanvittigt som at fyre Niels Lindvig. Stærkt, at han bli'r på sin post!!

Gæst

#4

2014-10-06 18:50

Niels Lindvigs ekspertise og lune er slet ikke til at undvære. Må beslutningen om hans fyring blive omstødt.


Gæst

#5

2014-10-06 19:14

Niels Lindvig er fremragende til saglig dokumentation og analyse af politiske begivenheder og strømninger. Da hans arbejde rager højt op blandt kollegerne er det en underlig fyring.

Jeg er bange for at jeg allerede har skrevet under, men det kan vel løses ved sortering efter indsamling af underskrifter.

Gæst

#6

2014-10-06 20:47

Meget fint initiavtiv, tak for det!
Paul Patrick Cullen
Gæst

#7

2014-10-07 07:34

Som herboende Irer, har jeg altid beundrede Niels Lindevigs faglige kompetance og enorme viden om især mit hjemland. At videregive den viden uden nogenside at falde i klicheer er en sjælden evne. Jeg kan ikke kom i tænke om en anden dansk journalist som jeg har mere respekt for eller kan nå ham til ankelsokkerne. Hver gang jeg hører hans stemme er jeg nødt til at skrue op for radioen for alt hvad han fortæller er værd at høre på.  Kvalitets journalism er blevet en mangelvare i de her tider.  Det er intet mindre end en skandale fra DRs side at han er blevet fyret! 


Gæst

#8

2014-10-07 07:45

De danske værdier er under stærkt pres, både politisk og rent folkeligt. Vores identitet og danskhed er under stærkt pres, og der bestemmes ofte ud fra holdningsløse tider. Folketinget er på slingrekurs uanset farve og politisk overbevisning, de er utroværdige.Tak for ordet

Gæst

#9

2014-10-07 12:38

Det er aldeles oprørende at DR afskediger deres bedste udenrigspolitiske journalist.
Denne afskedigelse kan kun være politisk motiveret.

Gæst

#10

2014-10-08 04:24

Jeg troede ikke mine egne ører, da jeg hørte om fyringen af Niels Lindvig. Han har jo været der altid, og han har været en af de bedste journalister i Danmarks Radio. Han kan absolut ikke undværes. Det er lige så galt som nedlæggelsen af Underholdningsorkestret.Jeg kommer også til at tænke på fyringen af Birgitte Rahbek for nogle år siden. Dengang var der ingen underskriftsindsamling, men det burde der have været. Højrefløjen hader virkelig DR.

Gæst

#11

2014-10-08 14:44

Det manglede bara, at vi trofaste P1 lyttere ikke skulle støtte en ad de bedste journalister, vi har i DR. Ikke AT der ikke er andre gode jounalister, men de er på andre områder end Niels Lindvig.
DR skal ikke kun være underholdning og ring ind programmer. Vi må holde fast i det seriøse.

Gæst

#12

2014-10-08 15:24

Niels Lindvig er så vidt jeg kan se en af de mest informative journalister på Orientering. Jeg synes, det ville være en katastrofe, hvis DR fyrer ham, der grundigt og humoristisk oplyser os og fortæller om "Nyhedens" både historiske og politiske sammenhæng. Ingrid Steinitz

Gæst

#13

2014-10-08 16:14

Del det med alle dine venner. Jeg håber for Danmarks Radio at det virker. Skulle det mod forventning ikke virke kan det måske være at Radio 24/7 skulle ansætte Niels Lindvig. Det vil nok trække en del lyttere til den hemmelige radiokanal.
Vibeke

#14 Fyringen af Niels Lindvig

2014-10-08 16:26

Jeg kan kun være enig i, at fyringen af Niels Lindvig er skandaløs. Det er hverken hensynet til kvalitet eller til P1-lytternes krav på at være orienteret der har båret denne beslutning. Fyringen skete lige op til afholdelsen af den skotske folkeafstemning, og fra dét øjeblik faldt dækningen af denne vigtige begivenhed nærmest til et nulpunkt. Og hvad med det brasilianske præsidentvalg, hvd har vi hørt? Ikke andet end rent referat, garneret med lidt af det sædvanlige ammestuesnak, uden baggrund, uden indføring i, hvad der ligger bag fravalget af Silva allerede i første omgang. En skændsel.


Gæst

#15 Re: Fyringen af Niels Lindvig

2014-10-08 18:06

#14: Vibeke - Fyringen af Niels Lindvig 

 Hej Vibeke. Prøv at gå ind på journalisten.dk. Der kan du læse, at Niels Lindvig har nægtet at gå ind på en "fritstilling" iflg hvilken han skulle blive hjemme i sin 12 mdr opsigelsesperiode. Han fortsætter i stedet ufortrødent sit arbejde, og der har faktisk været et par indslag af ham i Orientering, senest i dag. Men det er vigtigt, at vi lyttere holder gryden i kog og fortsætter med at udbrede kendskabet til linket til underskriftsindsamlingen på tidslinjen på facebook og andre relevante steder. Der er glædeligt nok kommet 300 underskrifter på to dage, men der skal nok mere til for at overbevise ledelsen i DR. Så vi må fortsat klø på! :-) Man kan også klage over fyringen i mail til P1-chef Anders Kinch-Jensen og/eller på Orienterings facebookside. Vh Marianne Lumbye

Jens Voldby Crumlin

#16 politisk fyring

2014-10-08 23:14

Niels Lindvig kan ikke undværes på vores radiokanal. Han er den eneste der forholder sig nuanceret og veldokumenteret til udviklingen i Latinamerika. Men det er også derfor DR´s ledelse vil af med ham. Efter deres mening er der kun plads til folk der støtter op om USA´s verdensbillede og er mikrofonholdere for udbredelsen af amerikansk statsterrorisme. Men vi må vise dem at DR er folkets radio og ikke magthavernes. Endelig er der en journalist der tør trodse magthaverne, han fortjener vores opbakning.

Marianne Lumbye

#17 Re:

2014-10-09 10:44

#1: -  

 Fyringen er varslet til udgangen af oktober. Ind til da kan man protestere og forhåbentlig få DR/P1-ledelsen til at trække den tilbage. Ud over at skrive under på denne underskriftsindsamling, er det meget vigtigt, at man udbreder kendskabet til den, på sin tidslinje på facebook og andre relevante steder. Det er også en god ide at sende mails med linket og begrundelsen til mennesker, man formoder vil skrive under - og, selvfølgelig, er det fint, hvis de har et stort netværk, de kunne tænkes at aktivere. Man kan derudover protestere i mail til P1-chef Anders Kinch-Jensen.


Gæst

#18

2014-10-11 06:34

En skændsel at fyre Nils Lindvig. Orientering på p1 er et unikt lødigt program i suppen af medie bras og konceptjournalistik. P1 burde styrkes for der igennem at styrke saglid udbredelse af velfunderet viden af høj samfundsmæssig relevans.

Gæst

#19

2014-10-11 08:04

Tak for dette initiativ!
Niels Lindvig er helt sikkert den eneste medarbejder på ORIENTERING som stadig har et nuancerede syn på de temaer han behandler, eller - i hvert fald - udtrykker dem.

Gæst

#20

2014-10-12 18:00

der er langt mellem snapsene, når det gælder saglighed, indsigt og faglighed fra DR-journalisters side. Niels Lindvig er en velgørende undtagelse.
Hellen Gade

Gæst

#21

2014-10-12 22:13

Jeg er en af de næsten daglige brugere af Orientering på P1 og vil i meget høj grad komme til at savne Lindvig. Det er også underligt, at man netop har brugt Niels Lindvig (og hans tydelige sprog) i promoveringen af Orientering på P1.

Gæst

#22

2014-10-13 08:07

Jeg er sikker på at salig Ib Rehné "Cairo" roterer
i sin grav over denne fyring af Niels Lindvig og
fremfører den sætning som han engang kom med i et
program fra sin pensionisttilværelse i Frankrig:
"Hvad bilder de sig ind de opblæste røvpelikaner"

Mogens Thor Møller


Gæst

#23

2014-10-13 11:37

Vi er nået derud, hvor vi, der er arbejdsgivere via medielicens og skat må
forlange hele DRs ledelses afgang.


Gæst

#24

2014-10-13 11:59

begrundelsne for afskedigelsen forekommer for en lytter aldeles uforståelig-
En kompetent medarbejder, hvis tale trænger igennem, høres og forstås og er fagligt så kompetent.

Gæst

#25

2014-10-13 12:15

Niels Lindvig repræsentere en journalistisk kvalitet der er ved at uddø. Jo længere han køre på, jo større sandsynlighed for at nye journalister opdager at deres fag truet under tab af troværdighed og relevans. Dertil kommer P1 orientering til at savne underholdningsværdi uden Niels.