Protest mod DR/P1-ledelsens fyring af "Orientering"s Niels Lindvig.

Undertegnede protesterer mod DRs fyring september 2014 af Niels Lindvig fra programmet "Orientering" på P1. Fyringen forekommer helt uforståelig, da Niels Lindvig er en overordentligt fremragende journalist, der udfører et usædvanligt vidende, grundigt, dybdegående og bredt perspektiverende arbejde og hvis engagement, humor (når det er på sin plads) og usædvanligt gode radiostemme, som flere unge journalister ser som deres forbillede, gør hans reportager til en særdeles god oplevelse, man altid bliver klogere af. Hans reportager om Storbritannien, USA og Sydamerika benyttes i øvrigt ofte i undervisningen i flere fag i gymnasiet, hvilket igen understreger Niels Lindvigs faglige og personlige appel, også til unge mennesker. Det forlyder, at ledelsens argument for at fyre netop Niels Lindvig var, at han var den, der lettest kunne undværes. Vi vil hermed tilkendegive, at vi på ingen måde deler P1-ledelsens holdning, vi kan ikke undvære denne fremragende og personligt engagerende journalist og har et meget stærkt ønske om at få Niels Lindvig tilbage til "Orientering".