Protest mod DR/P1-ledelsens fyring af "Orientering"s Niels Lindvig.


Gæst

#51

2014-10-17 14:40

Denne underskriftsindsamling er vigtig fordi jeg tror og føler at her er tale om personhetz og aldersdiskriminering.

Gæst

#52

2014-10-17 19:21

ser ikke TV, men det er dog fornærmende!

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2014-10-18 09:08



Gæst

#54 Re: Kommentar no 52

2014-10-18 09:12

#52: -  Må korrigere dig: der er ikke tale om TV. Orientering er et radioprogram på Danmarks Radios P1.

 

 

Madeline
Gæst

#55 DR - P1 Orienterings Latinamerika-medarbejder mm. Niels Lindvig

2014-10-18 11:42

Alle tiders underskriftindsamling.

1000 likes til Lindvig! Hvad er Public Service-forplgtelser? Hvad er fair behandling?

Do you know what lies at the bottom of the main stream? mediocrity!

replik i Viscontis film "Døden i Vendig" (1971)

Who are the judges? Who is the hangman?

Den uretsmæssige fyring, eller fritstilling (berufsverbot eller begrænsning af ytringsfriheden), eller blot en brik i et spil der hedder DR's Masterplan for afviklng af historisk betingede aktiviteter. Rønns gedulgte proklamerede foryngelseskur, som jeg håber, hurtigst muligt må overgå de højtrangerende på ledelsesdgangen. Ppublic service-begrebet kan bruges til lidt af hvert. Gerne med suicidalt præg, læke blåfarvede og selvudløsende silkesnore i et "Chefen er dagens gæst i prime time - eller, om det skønnes nødvendigt ved simpel likvidering, som i Nissens tilfælde. But who are judge?

Niels Lindvig falder efter alt at dømme for aldersdiskrimination og som offer dén systematiske nedbrydning af DR, som tog fart under Plummer og for P1 begyndte for ca. 12 år siden, da man nedlagde Radioteatret, teatermagasinet, oplæsninger, DR-montagen og forvisningen af klassisk musik in toto til P2 - som ingen hører og ikke kan høres "in the air" og hvor musikken også her er forvandlet til husmorradio med classic light og (i dagtimerne - sniksnak til overmål - værdiforringelsen fostærkes yderligere af nedlæggelsen DR-UnderholdningsOrkestret - - er det stavet rigtigt? - Rønns nye "medievirkelighed" med P1 er virkelig forstemmende. Hvad mener damen? Og hvem er hendes sufflør? Kan nogen her komme med et bud på kvltetsforringelsen? At radio-formatet ikke blot på FM men i det hele taget nedlægges og gæres til interaktivt - socialt - "medie" eller hva'?

DR lukker og slukker - kontorerne i DR-byen kan jo lejes ud til en dansk treuhandsanstalt og give lidt skejsere. den innovative dybe tallerken er ikke dyb men flad, ligesom sendefladerne, når de ikke dækker over dybe huller af økonomisk eller substantiel (indholdsmæssig) karakter. KIaraktermord!

Ja, man spørger til den skjulte agenda bag denne fyring; foryngerseskur? At "det unge segment kun vil høre på jævnaldrede? Men så find en 23-årig med Niels lindvigs kompetencer! Og retoriske naturbegavelse! Eller skal det økonomiske efterslæb fra Schlagerparade-fadæsen vedr. Melodi Grand Prix 2014 indhentes - med dette, at det ikke blev jyske Bank Boxen i Herning men "Wonderful Copenhagen" (med CPH udtalt på tysk, ligesom i Danny kaye-filmen)" på en B&W-lokalitet, som i huj og hast måtte bygges til formålet? 

Det bliver enormt spændende når "Wonderful etc. "får" fodbold VM ... eller en skønne, grumme dag OL, og den til enhver tid socialdenmokratiske overborgmester i København får storhedsvanvid og svulm,er af selvglæde (selvom han kommer fra Randers (eller er det Aros?) Også her kan DR-ledelsen leve op til sine public service-forpligtelser (dette matra der kan bruges efter behov).

Dirigenten Adam Fischers bestræbelser på at udbrede klassisk musik blandt den notorisk på det musikalske felt barbariske danske befolning, Rønns brede segment - er der ikke penge til. Men "Eurovsioon Song Contest (på engelsk) - dét er der penge til. Og dyrt indkøbt og dybt uoriginalt koncept-TV og kedelige krimier og Borgen ... der blegner ved siden af Matador, det være sig på det pointeløse manuskriptplan med den ligegyldige hverdagsspoglige dialog, i den mildt sagt slappe personinstruktion, i fotograferingens ambivalente color grading (at man ikke vælger sort-hvid og ud fra et konvensionelt forsigtighedsprincip ikke fravælge farverne), ja, på alle parametre leverer gennemsnitlige, dårlige produkter, der appelerer til broadcast-opkøbere i navnlig dén angesaksiske verden, der selv er leveringsdygtig i så meget ligegyldigt medialt bras. Og dette med en villighed til at tage imod disse nordiske køleskabsprodukter (Rønns tilsyneladende lukrative pay back situation). 

Mens Drama-chefen, den kronragede Gabolds, anonyme Thorsboes og de forædte Price-brødres kontrafejer lyser op som gustent fuldmåneagtige lygtemænd og slagterhunde over Amager Fælled ...

Niels Lindvig er u-undværlig, den eneste der brænder igennem retorisk og ikke bare - som de fleste andre - læser op af et manuskript - eller de træder vande. Lindvig trænger - karismatisk og med overskud, vid og charme - gennem mediemuren, bortset fra at han over at skærer ind til benet, sagens kerne, det faktuelle. En radiostemme i klasse med Ib Rehnée, Ivan Salto og Jørgen E. Petersen (for at nævne fortidens P1-foreign correspondents - der var P1 Natursyn med biologen med en fortryllende bornholmsk dialekt og fortaler for dén naturbevaring, som nutildags er stadigvæk politiseres og problematiseres af landbrugslobbyen, i højere grad end i fordums dage ...

eller hvis nogen erindrer Haldur Sigurdsson, P1-radiostemmen, der havde tre-fire talenter som reporter: islandsk og portugisisk-kundskaber, en fortryllende dansk accent; og evnen til, om end noget kejtet eller genert - at tale med folk (at interviewe, samtale); Haldur valgte at dø, da hans kontor på Padiohuset, Rosenørns Allé, skulle ryddes, og medarbejderne skulle  ud i Nissens frygtelige medietempel på Amager - hvorfra man sender "til hele Danmark" - da han blev prikket, eller "sindet" som det så poetisk hedder i HR-afelingernes PNM-lingo. To hell with DR!


Niels Lindvig kan ikke undværes! I et Danmark, ikke omstillings, men vidensparat! Kort sagt: af enhver nysgerrig og modtagelig "radiomodtager"! To whom it concerns:

Without any sensible touch - with exception of that touch of evil! Og til medielicens-betalerne         (dem alle): Do you know what lies at the bottom of the main stream?

Mediocrity!


Madeline Rundsten, forfatter, under fyrre år gammel

P. S. Håber, at Niels fremover får sit eget program på (plaprekanalen) 24syv. den2radio kunne være en mulighed, Må din gyldne stemme, Niels, ikke foreløbig forstumme. I det mindste burde en retræteordning med DR løbende over syv år komme på tale. Sådan fik man jo også lempet Kjeld Koplev ud af vagten. Og hvade kunne han - på sit felt - i forhold til dig?


Gæst

#56 Re: DR - P1 Orienterings Latinamerika-medarbejder mm. Niels Lindvig

2014-10-18 17:54

#55: Madeline - DR - P1 Orienterings Latinamerika-medarbejder mm. Niels Lindvig 

"Vidensparat" er et godt ord, tæt på Testrups Højskoles forstander, Jørgen Carlsens "forundringsparat", begge begreber opfundet i fyndig kritik af det nymodens "omstillingsparat"!

 


Gæst

#57

2014-10-18 19:04

Har igennem mere end tredive år været rygraden i Danmarks Radio og som man som lytter har fuld tillid til på grund af hans store viden og galante dækning af alt nyhedsstof. Trist at skulle undvære en kapacitet som Niels Lindvig.

Gæst

#58

2014-10-18 21:33

Urimelig fyring


Gæst

#59

2014-10-18 22:09

niels lindvigs udsendelser blev vi ikke dummere af

Gæst

#60

2014-10-19 09:09

Mange tak for initiativet. Vi kan ikke undvære Niels Lindvig i DR, som på alle måder er fremragende dygtig til sit fag, som han gør ære.

Gæst

#61

2014-10-19 13:17

Middelmådigheden sænker sig over DR, når ledelsen fyrer et journalistisk flagskib som Niels Lindvig. Han kan ikke undværes.

Gæst

#62

2014-10-19 13:21

Niels Lindvig er simpelthen den bedste, mest vidende og mest seriøse af DR's kommentatorer

Gæst

#63

2014-10-19 14:43

Jeg er virkelig forarget over fyringen, det var en af de få udsendelser fra DR, vi gad høre på!

Gæst

#64

2014-10-19 21:28

jeg er trofast orientering-lytter, jeg glædes over at blive oplyst og klogere, ikke MINDST AF NIELS LINDVIG
Per Ehlers Klug

#65 Protest mod DR/P1-ledelsens fyring af "Orientering"s Niels Lindvig.

2014-10-20 23:11

Jeg han ganske vist ikke givet mig tid til at se DRTV's "1864", men det er tankevækkende, at Niels Lindvig kunne indformere seriøst, indsigtsfuldt og underholdende i 300 år(!) hvis man i stedet havde sparet fiktionen om 1964. Jeg er totalt uforstående overfor, at man kan finde på at afskede den for mig mest værdifulde medarbejder i DR.   


Gæst

#66

2014-10-23 13:40

Niels Lindvig er ikke bare uundværlig - han er uerstattelig. Jeg forventer en vis kvlitet for mine licens-penge. Hvis vi nu skal undvære Niels Lindvig, er der bristede forudsætninger for mine licensbetalinger, og jeg mener, man skal overveje, at deponere sine licensindbetalinger. Lindvig fortjener ikke at blive sendt ud af public-service(!) mediet DR - han fortjener en journalistisk anerkendelse, både for hans eminente sprogbehandling, for sit omfattende kendskab til hvad der foregår så mange steder i verden, for hans evne til at sætte det i perspektiv og formidle det. Jeg vil gerne foreslå at man indbetaler sit licens-beløb til en formidler-pris, der kunne kaldes Lindvig-prisen.

Gæst

#67

2014-10-23 15:46

Den er meget vigtig. Tak for initiativet

Gæst

#68

2014-10-26 18:47

Niels Lindvig er én af DR's allerbedste journalister. Jeg er trofast Orientering-lytter og vil savne ham! Der kan ikke ligge saglige argumenter bag fyringen af en så kompetent journalist!

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2014-10-29 07:58



Gæst

#70

2014-10-30 10:07

Ubegribeligt at DR fyrer en kapacitet af særklasse, som gør lytterne klogere, mens man bruger masser af penge på medarbejdere inden for letbenet underholdning!

Gæst

#71

2014-11-12 22:32

Det er helt utroligt, at dygtige medarbejdere fyres, mens dr beholder talentløse unge, som kun sidder der for at lufte private holdninger med et elendigt sprog
Garp

#72

2014-11-12 23:28

Det eneste upassende indhold at rapportere her er, den formodentlig politisk motiverede fyring af Niels Lindvig, som DRs uduelige ledelse har begået!


Gæst

#73

2014-11-13 18:53

Niels Lindvig har været en væsentlig årsag til, at min bilradio altid har stået på DR/P1 under en lang daglig hjemtur fra jobbet. Niels' evne til at analysere problemstillinger er i særklasse.

Gæst

#74

2014-12-17 15:01

DRs ledelse har handlet på en måde, jeg troede kun kunne finde sted i Sovjet. At afskedige Niels Lindvig på sådan et tyndt grundlag er skandaløst, og bortvisningen uværdig og nedrig.
Niels, dine altid interessante og analyserende reportager i Orientering er stærkt savnede.

 


Gæst

#75

2015-02-23 21:18

Nilels Lindvig er den eneste i Danmarks Rsdio der ved noget om Latin Amerika