Bevar DR Underholdningsorkesteret

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar DR Underholdningsorkesteret.


Gæst

#201

2014-09-09 14:49

Hallo, vi har en kulturhovedstad om små 3 år, og så vil de lukke et af de stærkeste kulturtilbud vi har? Ja det er da fremsynet.

Gæst

#202

2014-09-09 14:51

Qanormi aamma peerneqassappat?
Per Lyhne

#203

2014-09-09 14:51

abcdef abcdef

Underoldningsorkestret og procol harum

solgte 8 koncerter ud i danmark i 2011 ....

det kan "nye kunstnere" få år og slet ikke 50 år efter første hit

- Rockanmeldernes grand old man Torben Bille skriver

efter første koncert i 2011 med underholdningsorkestret og procol harum:

"Det bedste argument for at bevare underholdningsorkestret ...

http://www.torbenbille.dk/kritik/procol-harum-classic-igen/

----

"a whiter shade of pale" med uo og ph er et fint eksempel på,at underholdningsorkestret ikke blot akkompagnerede, derimod tilførte nye lag i musikken ved fx totalt underspille det ellers markante hammondorgel i den mest spillede popsang i bbc's historie:
(flere links i første kommentarer til uo og procol harum)
https://www.youtube.com/watch?v=St6jyEFe5WM

 

Rystende hvordan forringelser forvandles til forbedringer
.... aldeles uhørt ... bogstaveligt talt

DJØF'ere med regnemaskiner i steder for hjerne og hjerte

har magten ... i politik og kultur ... uden forstand på noget af det.

- i årevis år er ansøgninger om kulturstøtte tilgået finansministeriet.

har vi en kulturminister? Ved nogen hvem det er?
(Her et klip med Underholdningsorkestret og Procol Harum for fuld udblæsning)

https://www.youtube.com/watch?v=fHpgFbuo7IY

Per Lyhne

#204 Re:

2014-09-09 14:53

#203: Per Lyhne -  

 

abcdef

Her er hele koncerten fra Ledreborg - nyyyd vellyd
(fremfor amatørshows på dr fra 0-faktor til melodi grand pis ...

uo rockede ved musikken og blandt verdens bedste mozart-orkestre.
https://www.youtube.com/watch?v=T1T-SwBfU3Y


Gæst

#205

2014-09-09 14:56

er også meget imod at "Danmarksmester" og "giro 413" skal flyttes over på en DAB-kanal

Gæst

#206

2014-09-09 15:05

Underholdningsorkestret har siden sin etablering for 75 år siden haft langt større betydning end navnet tilsiger. Med skiftende dirigenter - fra Grethe Kolbe til Adam Fischer - har det formået at sætte seriøse (!) musikalske spor i befolkningen!

Gæst

#207

2014-09-09 15:08

Det er min licens, jeg bort bestem hvad det bliver brugt på!
Lars Hansen

#208 Fusk eller sjusk?

2014-09-09 15:27

Underskriftsinsamleren informerer ikke om bagrunden for DR's spareplan (en afskaffelse af erhvervslicensen ifm. vækstpakken) og nye opgaver for DR som følge af det nye medieforlig - der IKKE indeholder en licensstigning for private. Jeg ved ikke om underskriftsindsamleren havde disse oplysninger da hun startede aktionen. I så fald er det vel en slags fusk at tilbageholde dem. Det kan selvfølgelig også være hun ikke var bekendt med dem, hvorefter der "kun" er tale sjusk ...

 

Mvh.


Gæst

#209

2014-09-09 15:34

Kære DR: Det er en total ommer.

Gæst

#210

2014-09-09 15:36

Fjern noget af alt det andet skidt i sender f.eks. melodi gran prix som er en megadyr pestilens.

Gæst

#211

2014-09-09 15:38

Et godt initiativ

Gæst

#212 Luk DR3!

2014-09-09 16:01


Gæst

#213

2014-09-09 16:02

Jeg synes, det er ærgerligt at Underholdningsorkestret nedlægges, fordi det har været med til at skabe kontakt til mange mennesker, der uden det ikke ville have oplevet god musik, - gammel og nyere musik.
Skriv under, hvis du er enig!

Gæst

#214

2014-09-09 16:05

For min skyld kunne man spare X faktor væk i stedet!

Gæst

#215

2014-09-09 16:08

Virker lidt tåbeligt på mig at bygge et koncerthus efter alle kunstens regler og til en formue, og når det så virker smider man orkestret ud .

Gæst

#216

2014-09-09 16:12

Det kan ikke være rigtig at Underholdningsorkesteret skal spares væk. De spiller joh vidunderlig musik, det kan vi ikke undvære

Gæst

#217

2014-09-09 16:17

Alle taler om at det er forkert at lukke dr´s underholdningsorkester ned, både buschaffører og passagerer. folk på gaden og venner, familier også dem der ikke er interesseret i musik. Musik hører til vores grundenergier.
Sifon-15

#218

2014-09-09 16:37

For minskyld må de gerne sløjfe alle mad og kage programmer incl.brd Price samt Blosterberg med flere og behold endelig Radioens Underholdnings orkester. 


Gæst

#219

2014-09-09 17:02

Fuldstændig uhørt at nedlægge en kulturinstitution af den kaliber! Hvad bliver det næste - pigekoret?? :-(


Gæst

#220

2014-09-09 17:05

DR Underholdningsorkesteret har været fantastiske til at komme rundt i provinsen - vi har nydt dem mange gange bl.a. til Slotskoncert ved Marselisborg og sammen med kor og udenlandske kunstnere i Århus Musikhus.

Bevar DRUO - der er ingen der gør det så godt som dem!

Gæst

#221

2014-09-09 17:09

Hvorfor ødelægger man noget så unikt og kreativitetsskabende. Dybt professionelle musikere, som har arbejdet sammen i så mange år, det er jo vores kultur vi brænder!

G

#222

2014-09-09 17:12

DR's underholdningsorkester er underholdning af virkelig god kvalitet. Intet mindre.

Der må da kunne sorteres i alt det ragelse der bliver sendt på tv, frem for at lukke orkestret.

Jeg kan kun stille mig uforstående overfor den beslutning.


Gæst

#223

2014-09-09 17:16

Man skal da selvfølgelig skrive under her. Danmark skulle jo nødigt fortsætte den kulturelle nedtur

Gæst

#224

2014-09-09 17:25

Dr underholdningsorkesteret er en del af Danmark og det vi er vokset op med.
Walther

#225

2014-09-09 17:34

 

DR – Underholdningsorkester!

 

Ganske rigtigt nemt at afskaffe, men så meget sværere at genetablere – hvis det overhovedet er det man ønsker. Opportunismen synes atter at tage førersædet hos diverse underlødige og således kortsynede politikere. Jeg kunne få øje på adskillige andre områder, som hvis man virkelig ønskede det, nemt ville kunne dække diverse kommunale og statslige underskud, tænk blot på alskens sort arbejde, karteldannelser, firmaers aftalte prisfastsættelser for ikke at glemme multinationales manglende skattebetaling, ja, man kunne blive ved. Vi er nu så langt ude på denne glidebane, at det kan være svært at se, hvor det skal stoppe, specielt da anstændige politikere efterhånden er en udpræget mangelvare. ”Heurika, heurika”, hvad med at lade Lars Løkke R. ordne denne ”lille affære” … han kan sikkert også få en skattelettelse ud af denne kalamitet!

 

Spøg til side!

 

Hvis man vil bibeholde eksempelvis et fænomen som DR – Underholdningsorkester med alle dets samfundsmæssige konnotationer herunder bl.a. Ledreborg-koncerterne, ja, så for mig meget gerne

 

på bekostning af helt andre profitorienterede samfundsfænomener som nævnt ovenfor!

 

Jeg og givet mange andre vægter til enhver tid kvalitet frem for kvantitet!    

 

  

 

Walther S. Graakjær