Konsekvenser til kommuner som sjusker, begår fejl og misbruger lovgivningen


Gæst

#101

2015-03-29 18:09

Jeg er selv blevet forkert og dårligt behandlet af kommunen, så jeg ser gerne at der kommer konsekvenser for deres fejl og åbenlyse mistolkning af reglerne.

Gæst

#102

2015-03-29 18:36

Politikere skal ikke have en krone mere i pension end vi andre og deres skal ikke have noget bare fordi de er børn af ministeren stop griskheden
Zenia.

#103 Kommuner og stat er ikke længere til for borgerne

2015-03-29 19:10

Ingen tvivl om at der er ved at ske en kedelig og bekymrende udvikling mellem borgere og stat, som er løbet helt af sporet.

 

Staten kan nærmest kaste rundt med borgerne efter deres eget godtbefindende uden at borgeren har nogen retssikkerhed /retningslinjer for hvor lang en kommune eller stat kan gå.

Derfor er det rigtig godt initiativ med denne underskriftindsamlig, som jeg håber på vil vokse.

 

Jeg tror desværre ikke længere på vores stat har interesse i at ændre deres kurs.

 

Men det kan vi, borgere til borgere imellem.. Det er vores tur nu til at sige stop..

Lad os samle os i flok.

 

 


Gæst

#104

2015-03-30 08:58

Fordi jeg er chokeret, over hvor mange fejl, der begaas i det offentlige system. har for nylig selv, desvaerre vaeret noedt til, ar benytte mig af systemet. Jeg ventede paa en bolig i fire uger, hvor jeg sov paa gaden. I sagsbehandlingen fik jeg et svar den ene dag, og et nyt svar den naeste. Baegeret floed over, da jeg modtog en boede for, at melde flytning to dage foer jeg flyttede ind, som meldt for sen flytning. Jeg talte med kommunen, og fik at vide at der var sket en fejl. Dagen efter modtog jeg et girokort! Nu er sagen opklaret, og jeg skulle ikke betale den boede. Men jeg kan ikke lare vaere med, at taenke paa, hvad der ellers sker af fejl, og hvordan disse takles af borgere, der ikke er saa resourcestaerke, som jeg selv er.

Gæst

#105

2015-03-30 09:45

Fordi vi eller rettere jeg, ikke blev parthørt, da de valgte at ligge til grund at vi var samlevende, og derfor blev modregnet 6-7000kr netto hver md i over et år (vi er ikke gift) i forhold til forsørgerpligten da den trådte i kraft. Så nu prøver vi med næb og klør at få vores ulovligt trukne penge tilbage igen! Ligesom kommunen selv ville gøre det hvis det var omvendt, forskellen er bare at de gør tingene med magt, trækker det ned over hovedet på dig UDEN at tage hensyn til børn, familie, kronisk sygdom ect ect. Hvor imod alle vi andre skal krybe, kravle, kæmpe, ydmyges og slikke røv, for 9 ud af 10 gange, at smadre panden mod muren igen igen!! ØV
mor til tvillinger

#106 Re:

2015-03-30 11:20

#1: -  

 Se gruppen her, hvordan de yder overgreb på mine børn https://www.facebook.com/groups/844317035614920/


Gæst

#107

2015-03-30 13:38

jeg skrev under fordi kommunerne i den grad tolker reglerne kreativt og bøjer dem så det passer ind i deres kassetænkning.
Regler og vejledninger der vedrører de svage grupper i samfundet skal ikke gøres til baggrund for kassetænkning

Gæst

#108

2015-03-30 14:37

Jeg skriver under fordi Fordi kommunerne konstant begår massevis af lovbrud og det minder mest af alt om administrativ korruption, det går ud over uskyldige mennesker, både børn og voksne. Det skal stoppes med en ændring af lovgivningen så det har konsekvenser for kommunerne at bryde loven, alle kommunalt ansatte burde kunne retsforfølges, heriblandt sagsbehandlere osv.

Gæst

#109

2015-03-30 15:33

Er træt af statens forsøg på menneskeliv.

Gæst

#110

2015-03-30 16:09

Jeg skriver under fordi det skal have konsekvenser når medarbejder hos det offentlige ødelægger børns og folks liv, som det er sket for min voldelig bortførte søn Oliver og mig. Derfor skal disse personer politianmeldes og dømmes for deres forbrydelser gjort i offentlig tjeneste. Når det som i vores tilfælde allerede har kostet os 3 år af vores liv, som ingen kan give os tilbage og hvor korruptionen kan bevises skal det straffes meget hård der det er gjort imod bedre viden. Læs mere her (inkl. beviser): https://docs.google.com/file/d/0B7KXvHk1XY3GWG94T1VRY0JucEk/edit
Hilsen
Marion (Oliver´s mor)

Gæst

#111

2015-03-30 16:53

En løftet pegefinger er langt fra det samme som at få et decideret rap over nallerne! Dermed bliver sagerne uden tvivl også gennemgået 2 gange - bare lige for god ordens skyld! Worst Case Scenario ville jo være forældre der mister deres børn, fordi der er fejlinformationer eller koks i systemet. Mennesker kan fejle, og det sker jo ikke, bla bla bla.. Jo det gør! Jeg har set det - og det er fuldstændig og aldeles uacceptabel behandling, som vil jage en for livet. ;-(
Så JA TAK! til konsekvenser for kommunerne!!!

Gæst

#112

2015-03-31 06:57

Har selv betalt snart en mindre formue på hjælp fra privat bisidder, da kommunen Ikke følger det der står i lovgivningen og heller Ikke selv overholder fristerne der står i lovgivningen. Så du bør selv undersøge lige den lovgivning der vedrører din sag, ellers kan du ikke regne med at kommunens sagsbehandling er rigtig og det kan dermed stille dig dårligere end du har krav på. Hvem sagde velfærd..........

Gæst

#113

2015-04-07 08:32

man kan ikke bryde loven, uden der er konsekvenser. Det gælder alle og burde selfølgelig også gælde personer der varetager opgaver omkring børn. Især dem.

Gæst

#114

2015-04-08 23:19

Jeg har selv prøvet den modstand kommunen giver. Jeg har siden 2005 været flexjobber og har været i mange små job. Er stadig med en dårlig ryg men har ind i mellem flex 40 ,50,60 job i kommune regi, dvs , arbejde i 9 mdr af gangen ca hver 2 år. Har fået det dårligt psykisk og har svært ved at være blandt andre.Er i dag slidt helt ned.

Gæst

#115

2015-04-09 20:20

Fordi sagsbehandler skal straffes for deres fejl

Gæst

#116

2015-04-14 11:57

Fordi at alt skal stoppes er blevet taget ved næsen så mange gange og ingen af gangene får de en lære streg

Gæst

#117

2015-04-14 15:19

på grund af kommunernes magtmisbrug

Gæst

#118

2015-04-15 20:13

Mit barnebarn 31 år, har fået en livstruende sygdom, hun er meget medtaget af, kan ikke passe sit barn, til stor sorg for både mor og barn, måtte barnet anbringes. Læger og alle inden for det system, har sagt, hun kommer aldrig i arbejde, hun skal have pension, for at få lidt ro. Men nej, kommunen har sat hende på laveste bistand de næste 5 år. Hun skal selv betale meget medicin, og behandlinger. Det er uværdigt at behandle syge på den måde. Derfor kommenterer jeg min underskrift.

Gæst

#119

2015-04-16 21:57

DONG trækker spor og meget andet med gyldne håndtryk for svigt

Gæst

#120

2015-04-17 11:22

Fordi alle mennesker skal behandles efter reglerne, og hvis reglerne ikke bliver overholdt så skal der være en konsekvens

Gæst

#121

2015-04-19 06:21

Fordi danske kommuner har ansvaret for borgere (voksne eller børn) der er svage, enten i en periode eller permanent. Der er mange eksempler på, at borgere ikke får den hjælp de har brug for og krav på. De svageste af dem, har ikke en chance mod det kommunale system, hvis systemet svigter. De bliver klemt og glemt. Hvis man så har ressourcer til at registrere, at man ikke får den rette hjælp og støtte, og man klager over sagen, så er det kommunen selv, der skal undersøge sagen og svare på klagen over egne fejl og mangler. Det lille menneske har ikke en chance.

Gæst

#122

2015-04-24 06:43

Min søn er blevet tvangsfjernet og på store løgne så de må stoppe deres løgne og give mig min søn tilbage

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2015-05-27 21:01



Gæst

#124

2016-01-22 05:01

Jeg har selv haft oplevelser som beskrevet i jeres indlæg og er rystet over systemet .

Gæst

#125

2016-01-22 05:19

Jeg har selv været ude for at Kommunen skriver usande ting i min journal, afviser lægelige udtalelser osv