Bevar Grindstedbanen
Kontakt forfatteren af dette andragende
En del af den fremtidige Billund bane
Det ville være oplagt at bruge den som et led I den Jernbaneforbindelse mellem Vejle og Billund som man har lavet udkast til. I givet fald vil der kunne komme trafik i begge ender og banen vil kunne forbinde vest med en af danmarks største lufthavne og give en direkte togforbindelse til resten af landet samt forsyne legoland og lego virksomheden der jo har været åbent for projektet.
Det kan da ikke passe, at det er spildt arbejde at have lavet en jernbanebro over motorvejen Esbjerg - Kolding ved Vejrup.
Få da gang i den bane. Der er da masser at transportere. Både mennesker og alt andet transport, så slipper vi da også af med en del forurenende lastbiler på diagonalvejen, og derved undgå en masse menneskeliv sparet.
De Sløve Baner
Det ville være dejligt med nogle tænksomme fornuftige folk på de ledende poster rundt i landet - så vi kunne få åbnet de gode små banestrækninger igen - benzinen bliver dyrere og dyrere og folks pengepung bliver mere og mere tom - forureningen kunne blive mindre og stressniveauet falde med bedre helbred til følge - en ren win-win..
Lad os beholde GrindstedBanen, det vil ikke blive fortrudt. Mvh. F.L.
Grindstedbanens bevarelse bør indgå i det transportprojekt om kollektiv trafik, jeg døbte "Den gyldne Banan" - med opgradering af godstrafikken Hamburg - Esbjerg (Bramming)- Grindsted - Billund - Horsens - Odder - Hou - Samsø - Kalundborg - Holbæk - Høje Tåstrup (osv.: København - Sverige) [Se Jydske-Vestkysten 25. februar 2010 og JV 20. august 2012]. Se også høringssvaret fra Rådet for Bæredygtig Trafik til Banedanmark ang. eventuel nedlæggelse af Grindstedbanen dateret 30. september 2012.
Kontakt mig , så sender jeg gerne min egen oprindelige projektvision til dig.
:)
Lars Bo, nabo til banen (Tlf.: 21 25 75 33)
20000 mulige brugere
En hurtig udregning siger mig at der må være omkring 20000 mulige brugere til banen mellem Bramming og Grindsted og kan man komme helt til Esbjerg må der også være mulige brugere der. Jeg selv må kunne komme videre til Ribe på arbejde og dermed sparre på bilen og dermed også benzin. Min kone ville kunne komme mere omkring på egen hånd.
Re: 20000 mulige brugere
#14: FDG - 20000 mulige brugere
Faktisk er tallet følgende:
| By med station | Indbyggere | |
| Billund* | 6155 | |
| Grindsted | 9633 | |
| Stenderup | 656 | |
| Tofterup | 640 | |
| Agerbæk | 1302 | |
| Glejbjerg | 701 | |
| Vejrup | 727 | |
| Bramming | 7095 | |
| Tjæreborg | 2586 | |
| Esbjerg | 71491 | |
| I Alt: | 100986 |
(Vestbanen) By med station |
Indbyggere | |
| Nymindegab* | ||
| Nørre Nebel | 1357 | |
| Lunde | 436 | |
| Outrup | 997 | |
| Henne St.By | 206 | |
| Øster Vrøgum | 359 | |
| Oksbøl | 2877 | |
| Billum | 566 | |
| Janderup | 786 | |
| Varde | 13471 | |
| Esbjerg | 71491 | |
| 92546 |
Jeg har hørt mange ældre savner den rigtig meget.
Re:
Og netop derfor har vi også brug for at dette her kommer ud til de ældre :) Så de kan give deres mening med.
Så bevar toget .
FJERN MIN UNDERSKRIFT!
JEG ØNSKER MIN UNDERSKRIFT NR 65 FJERNET!
ØNSKER IKKE AT STØTTE SPAM, SOM DETTE I DEN GRAD GØR PÅ FACEBOOK!
| This discussion has been closed. |