Ingen motorvej over Egholm!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Ingen motorvej over Egholm!.

Artemis

#76 Re:

2014-06-25 17:59

#10: -  

 


Gæst

#77

2014-06-25 18:09

Hørte nogle der påstod, at en motorvej vil være en gevinst for Egholm, som nu vil blive kendt. Gad vide om de forestiller sig, at man lige stopper midt på motorvejen for at gøre ophold og studere fuglelivet og de sjældne planter...

Gæst

#78 Re:

2014-06-25 18:11

#10: -  

 

E

Gæst

#79

2014-06-25 19:13

Egholm er en helt særligt sted, et pusterum fra trafikken, du føler du er kommet ud i frisk luft selvom du bare er få meter fra Aalborg, flere børn tager der over hver dag, og fanger krabber små fisk o.s.v. jeg har selv flere gange været på Egholm med min klasse da jeg var mindre, jeg har også holdt fødselsdag der ovre før, så der er mange minder fra det sted, og hvis der kommer en motorvej, bliver det osende stinkende, larmende og forurenet.
Venlig hilsen Marie, 13 år!

Gæst

#80

2014-06-25 19:29

Egholm er et dejligt sted. jeg syntes ikke, at der skal være nogen motorvej over Egholm. det er en lille hyggelig sejle tur på 5 min. det ødelægger det hele hvis der kommer en motorvej der over.der bliver desuden også brugt meget CO2 på det. der er stille og roligt på øen når der ikke er så mange biler der ovre, og det kommer der hvis der bliver en motorvej på Egholm. Egholm er en meget stille ø en motorvej hvordan kan man tænke så dumt. venlig hilsen karen 10 År.
visana

#81 Bevar Egholm!

2014-06-25 19:32

Egholm er en helt særligt sted, et pusterum fra trafikken, du føler du er kommet ud i frisk luft selvom du bare er få meter fra Aalborg, flere børn tager der over hver dag, og fanger krabber små fisk o.s.v. jeg har selv flere gange været på Egholm med min klasse da jeg var mindre, jeg har også holdt fødselsdag der ovre før, så der er mange minder fra det sted, og hvis der kommer en motorvej, bliver det osende stinkende, larmende og forurenet.
Kh Marie 13 år!

Gæst

#82

2014-06-25 20:35

man ødeligger ikke danske øer.lav en hængebro ved rærup til grønlands havnen motorvejen kan så ramme motervejen ved svenstrup.god løsning .og økenomisk.hvor svært kan det være.

Gæst

#83

2014-06-29 06:06

- For det første ødelægger motorvejen over Egholm et helt unikt naturområde. Området som Egholm er en del af er af stor betydning for en større bestand af trækfugle og andet dyreliv.
- For det andet synes jeg det er så fantastisk, at vi har en ø som Egholm tæt på byen. Det er en natur og kultur arv som skal bevares. Vi får det aldrig igen hvis motorvejen først ligger der.
- For det tredje synes jeg det er helt uhørt at bruge så mange danske skattekroner på at bygge den tredje Limfjordsforbindelse over Egholm. Ja, der er tætpakket trafik i myldretiden ned gennem tunnelen, men det handler ligeså meget om folks indstilling og måde at køre på for at trafikken glider på en god måde. Jeg synes der er flere andre muligheder for at forbedre trafikken fremfor at ødelægge Egholm

Gæst

#84

2014-06-30 11:45

En vanvittig beslutning når man tænker at der er super sygehus på vej i øst Kæmpe udvidelse af universitetet og generel erhvervs og by udvikling i Øst At lave en service motorvej for formodet handlende til citysyd fra Vadum Åbybro Halvrimmen og Brovst er grotesk. Alle ved jo at man eftetfølgende må udvide i Øst med ekstra rør.Der mangler penge nok til gamle syge og skoler. Dernæst har vi mere brug for en ekstra by bro ved musikkenshus der kan forbinde Nørresundby og aflaste den nuværende by bro.
Så kære politikere brug nu hovederne.

Gæst

#85 Vær sød lige at skrive under på denne her også

2014-07-07 17:55

Der ses stort på natur og kulturhistoriske værdier. De tre foreslåede linjeføringer krydser i to tilfælde Vejle Ådal og i det tredje Randbøl Hede. Det er bare lige her! Hald Ege er også berørt.
Udvid de motorveje, der allerede findes

http://www.skrivunder.net/stop_harvejsmotorvejen

Gæst

#86

2014-07-08 16:22

Der er allerede for megen CO2 samt biler på vejene der ødelægger vores luftkvalitet og miljøet. Naturen kan ikke holde til at endnu engang skal ødelægges med beton og forurening. Vi bør bevare alle de grønne områder der er i Aalborg og ikke lade en simpel ide ødelægge livet for det rige dyreliv og mennesker som må flytte.
Desuden, hvor skal broen føres videre fra når den først er kommet til Nørresundby siden? Undgå at ødelægge naturen for ingen verdens nytte - vi har set hvor lidt nogle motorvejsstrækninger benyttes og de få tidspunkter hvor der er myldretid ved tunnellen og broen er småting. Kør i stedet sammen, tag bussen eller toget eller cyklen :)

Gæst

#87

2014-09-25 13:41

Jeg vil blive ked af hvis dette går ud over Egholm. Nogle mente motorvejen skulle sættes på stolper?

Støt også op om kampen imod skifergas. Mvh. Signe skifergasnejtak og totalprotest.dk
Vicky Wang
Gæst

#88 Syg idé!

2014-10-05 21:56

Der må være alternativer der ikke ødelægger en helt unik ø

En trafikant i aalborg

#89

2015-03-11 20:37

 Vi har brug for den forbindelse for den gamle tunnel holder ikke evigt. Tunnelen synker ned i jorden på Nørresundby siden med få mm hvert år og jernarmeringen er også under hårdt angreb af fjordens vand. Hvis vi skal undgå at trafikken i Aalborg skal undgå at bryde sammen inden for en overskuelig fremtid er denne løsning desværre nødvendig.  Men om den skal over eller under Egholm kan der være store meninger om . 


Gæst

#90

2015-03-22 18:31

Egholm er en lille ø med stort Ø.

Som beskrevet efter istiden i den store lokalplan 10000 f.Kr.
Derfor kan den ikke lige pludselig blive omdannet
til faunapassage for en enkel dyreart ...
tilmed den mest krævende.

Ø-ko-logik for perlehøns, strandtudser og knortegæs,
men ikke for menneskets firehjulede ven,
der kun ser trædesten for sine gummiben
og glinsende asfalt overalt.

Gæst

#91 Re:

2016-07-10 19:33

#84: -  

 De vinkler, som du nævner kan ikke have været med i den sidste VVM. På det tidspunkt ville kommunen udvide mod vest, men der var for mange bindinger på arealerne, så derfor valgte man at udvide mod øst. Måske var sygehuset med ? Ihvertfald er der ikke lavet en VVM med den ændrede byudvikling. Dernæst kan man i Vejle klare sig med en tre sporet bro. Så måske er problemet ikke tunnelen, men at der ikke er en tresporet motorvej i begge ender af tunnelen.