StopLetbanen

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen StopLetbanen.


Gæst

#51

2016-02-19 07:57

Tiden er løbet fra skinnebaner som etablering over jorden gennem bycentrum, hvor meget mere mobile el-busser el. andre driftmidler synes egnet og fremkommelighed langt bedre under hensyn til fodgængere, cykler og biler. Letbaner vil være alt for dyre umobile og forældede statussymboler. Lyt til borgerne og lad dem afgøre forholdet. Alt andet er udemokratisk.
jaaf

#52 Re: Læs rapporten om letbanen

2016-02-20 11:11

#1: Jakob S. Koed - Læs rapporten om letbanen 

 Letbanen er gammel teknologi, som godt nok er blevet opdateret i de byer, hvor de fandtes i forvejen; men som alt andet lige er et sindsygt dyrt, ufleksibelt og utidssvarende skrummel.

Det er det dårligst tænkelige signal at sende fra "vidensbyen Lyngby", som jo netop bør kendes på visionær teknologi. Ingen kan forestille sig, hvad fremtiden vil byde på af transportløsninger; men det vil utvivlsomt være smartere, billigere og mere fleksibelt end en letbane. Hvis først vi får lagt Lyngby i lænker (=skinner), vil al trafikal udvikling være bundet til denne voldsomt dyre "dinosaur".

Lad os starte med el-busser og lad os tage udviklingen derfra.

Vh Jens Aagaard Frandsen


Gæst

#53 Letbanen:

2016-02-21 11:12

 

stop letbanen og brug pengene på noget fornuftigt her i komunen.#13: -  

 


Gæst

#54

2016-02-22 07:17

Jeg skrev under for at medvirke til at få standset letbaneprojektet, dette vanvittige projekt, som vil koste både denne og de kommende generationer alt for mange penge til både anlæg og vedligehold.
Mvh Jens Aagaard Frandsen

Gæst

#55

2016-02-23 13:30

den optager for meget plads

Gæst

#56

2016-02-24 11:36

Fordi det virker som en plan udarbejdet med hovedet under armen. Et prestigeprojekt. Det vil koste en formue - penge som vi kan bruge langt mere fornuftigt på omsorgsområdet, børn som ældre. Og penge som man kunne bruge til at give udkantsVirum et tiltrængt løft (dog ikke en Rema1000).
Jeg er ikke imod udvikling, men vil bare gerne have lov til at være med til at styre den i den gode retning. Mindre prestige - mere nærvær.
fandos

#57 Hvad med os der skal bo lige op og ned af letbanen?

2016-02-24 14:13

Så vidt jeg kan se på et kort over letbanen så vil endestationen i Lundtofte komme til at lige lige ud foran vores køkkenvindue, hvilket jeg finder dybt frusterende da jeg må indrømme jeg ikke har den store tiltro til at en række træer kan afskærme for støjgener samt den kedelige udsigt og den formodede ekstra mængde af mennesker der skal gå til og fra stationen (på nuværende tidspunkt har vi en del træer og et grønt område mellem vores bolig og motorvejen hvor vi kan nyde synet af egern, fugle og andre dyrearter - disse vil nok ikke være til stede mere hvis først letbanen bliver en realitet) :-(

Jeg synes det er rigtig kedeligt at letbanen bare bliver trukket ned over hovedet på os der skal leve med udsigten og støjen fra den i dagligdagen :-(  


Gæst

#58

2016-02-24 22:36

Letbanen kommer til at ødelægge byen. Trafikken bliver helt kaotisk.
Letbaner har længe i udlandet blevet anset som utidssvarende.

Gæst

#59

2016-02-25 10:09

En letbane er galmatias både økonomisk og trafikmæssigt.

Gæst

#60

2016-02-25 14:43

Jeg mener at denne letbane, vil ødelægge Kgs. Lyngby, som en hyggelig forretnings by. Lyngby vil uddø, under denne bygning af letbane, som vil tage mange år.

Gæst

#61

2016-02-26 09:29

Dette projekt er ikke gennemtænkt.
En letbane er ikke økomomisk rentabel og vil skabe et trafik kaos på en i forvejen ikke gennem tænkt trafik løsning.
Bilen, cyklen eller anden form for personlig transport middel er kommet for at blive. Den offentlige transport form er forældet og for dyr. Nedlæg i stedet ikke rentabel offentlig transport og tænk alternativt.
Mvh Jan

Gæst

#62

2016-02-27 12:43

En letbane i Lyngby, er komplet unødvendig. Biobusser, er en bedre løsning. Der bliver for langt mellem stoppestederne til gene for mange ældre. Hele byggeprojektet vil ødelægge hele Lyngby bymidte. Det vil blive,ligeså stor en skandale som det såkaldte"Kulturhus". Projektet ønskes gennemført af politikere, der aldrig sætter deres ben i den offentlige transport.

Gæst

#63

2016-03-01 12:11

Ødelægger Lyngby og alt for dyr både at etablere
og ikke mindst at drive

Gæst

#64

2016-03-01 14:19

Beslutningen om en sporvogn tværs gennem bymidten ,med nedgravet spor og luftledning er jo himmelråbende tåbelig. Det gør det jo ikke bedre at Cowi har udregnet slutresultatet til minus 8 milliarder.

Gæst

#65

2016-03-01 19:45

Besværliggør trafikken gennem Lyngby. Skaber mange problemer for borgere i Lyngby vest

Gæst

#66

2016-03-01 20:28

Lyngby er den eneste bymidte der bliver delt af denne gammeldags og tåbelige sporvogn. Lad den dog slutte i Buddinge.

Gæst

#67

2016-03-02 08:46

fordi jeg er enig i det der er fremført som gener, især for Lyngby og fordi vores unikke kommune bliver splittet totalt.

Gæst

#68

2016-03-02 10:07

Letbanen igennem Kgs. Lyngby er helt forkert, og det kan kort begrundes med følgende:
1. Økonomien er meget usikker, og det er tiden ikke til. Helt sikkert at økonomien skrider voldsomt, og driften bliver alt for dyr.
2. Byen er ikke beregnet til etablering af skinner og stationer, der er for lidt plads. Der bliver et trafikmæssigt kaos.
3. Det vil gå udover alt for mange mennesker privatliv, hvor linieføringen skal etableres (ekspropationer o.l.
4. Det anbefales, at der som i Malmø, Gøteborg og andre byer i Sverige anskaffes lange led-busser. Herved spares millarder af kroner. Uhentsigtsmæssighederne med støj, opgravninger og etablering af banen undgås.


Gæst

#69

2016-03-02 10:32

Fordi jeg er fuldstændig enig med begrundelserne i denne skrivelse. Håber også på at afgørelsen bliver sendt til afstemning.

Gæst

#70

2016-03-02 12:05

1000 tak for dette gode initiativ.
En letbane med BRT-busser er fremtiden og er billigere at etablere og evt nedlægge igen. Letbanen med BRT-busser kan senere suppleres med skinner til "lettog"
Lettogets køreledningsanlæg er risikabelt mht påkørsel af høje køretøjer og nedfald/beskadigelse i stormvejr. Køreledningsanlæg med jævnstrøm risikerer at give korrosionsproblemer p.gr.a. "krybestrøm" på tætliggende stålkonstruktioner incl armering i betonkonstruktioner. Evt nedfald er LIVSFARLIG for ALLE i nedfaldsområdet og AL trafik står stille.
Ved vejarbejde på tværs af letbane skal denne understøttes med interimsbroer - BRT kan køre udenom.
Ballasteret spor bliver en "svinesti" da det er vanskeligt at renholde i modsætning til alm. asfalteret busbane.
Skinnebåren elektrificeret letbane GIVER fremtidsproblemer frem for at LØSE fremtidens trafik.
MVH Hans Pedersen.
Tidligere mangeårig broingeniør i Banedanmark

Gæst

#71

2016-03-02 13:16

Fordi det er et dårligt projekt og alt for dyrt

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2016-03-02 15:26



Gæst

#73

2016-03-02 16:09

Fordi letbanen er galmatias

Gæst

#74

2016-03-02 16:46

Ufleksibel transportform og blot en undskyldning for mere byggeri omkring banen.

Gæst

#75

2016-03-02 16:49

ønsker ikke at der bliver bygget omkring banen.
Vanvittigt at spærre Klampenborgvej af ved Kanalvej