StopLetbanen

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen StopLetbanen.


Gæst

#76

2016-03-02 18:45

Det virker på næsten alle fronter uigennemtænkt. Den optimistiske businesscase skriger til himlen af mangelfuldhed. Vi er mange, der er for fremme af offentlig transport, men med en halvering stoppesteder og en invalidering af den offentlige transport under byggeri, tyder alt på en ulempe for den samlede offentlige transport!
Kasper Petersen

Gæst

#77

2016-03-02 20:40

Det blir alt for dyrt og hele byen blir ødelagt

Gæst

#78

2016-03-03 10:29

Fordi politikerne ( igen-igen ) forsøger at gennemtvinge et projekt der er en dokumenteret miljømæssig og økonomisk katastrofe.

Gæst

#79

2016-03-03 15:43

pladsforholdene i Kgs.Lyngby

Gæst

#80

2016-03-03 16:45

Den estimeret anlægspris som foreligger ved man af erfaring at den aldrig kommer til at holde. Man kan rolig gange anlægsprisen med en faktor 2. Pga. uforudsete udgifter.Man kan mistænke planlæggerne for at under estimere med vilje for at få letbanen udført.
Ligeledes kan man roligt gange drift /vedligeholdelses omkostningerne med en faktor 2.
Tidsplanen holder heller aldrig det vil mindst tage 1 år mere end anslået. Så når letbanen endelig er klar, gud forbyde det.Er der kommet andre og bedre befordringsmidler til. Det er der egentlig allerede.
Og yderligere trafikkaos i Lyngby tør jeg slet ikke tænke på.
Med venlig hilsen
Alex Hoe.

Gæst

#81

2016-03-03 17:50

Som beboer i Lyngby-Taarbæk kommune synes jeg at en letbane er en unødvendig og enormt dyr fornøjelse: kommunens penge kan sikkert bruges mere fornuftigt, specielt når de mange lokale busforbindelser fungerer upåklageligt (som de har gjort adskilige år)!

Gæst

#82

2016-03-03 19:26

Jeg skrev under fordi jeg mener at letbanen er fuldstændig forkert for Lyngby. Det er for dyrt, for gammeldags, ændrer Lyngbys udseende når byen er lige ved at blive et flot sted som man kan stolt af. Det er også helt ugennemtænkt mht nedlæggelse af lokale busruter for at tilgode se en letbane, hvor der er 500 m mellem stoppesteder. Det har ingen fordel for Lyngbyborger og ligger byen i ruiner i mange mange år til stor gene for indbyggerne. Det skal standses inden den første spadestik - inden det er for sent.

Gæst

#83

2016-03-03 20:01

- Centrum i Lyngby bliver skåret midt over.
- Økonomisk hænger det ikke sammen så skatteyderne kommer til at betale, andre serviceydelser bliver reduceret.
- den ufleksible skinnebårne løsning er forældet og alt for farlig for den øvrige trafik.

Gæst

#84

2016-03-03 21:34

Løsningen er for gammel hvis det havde været for 15 år siden nu er tiden til elektroniske busser uden skinneførring

Gæst

#85

2016-03-04 07:11

fordi det et dyrt og ødelæggende projekt for Lyngby

Gæst

#86

2016-03-05 10:30

Efter min overbevisning vil en bedre løsning være indsættelse af el-busser, som vil kunne igangsættes meget hurtigere og være en mere fleksibel løsning.

Gæst

#87

2016-03-05 13:48

FORDI DET ER FOR DYRT OG MIN LEJLIGHED LIGGER LIGE
OP AD, HVOR DEN SKAL PLACERES.

Gæst

#88

2016-03-08 14:26

for at prøve at redde Kgs. Lyngby, hvor jeg har boet hele mit liv, så byen forbliver smuk og sammenhængende, og så det hele ikke ender i en uskøn ruin (man bruger tydeligvis i Lyngby ikke penge på dygtige arkitekter) og i dette tilfælde med letbanen, har der tydeligvis heller ikke været bare et minimum af økonomisk talent i nærheden, meget sørgeligt efter min mening.
lybo

#89 Re:

2016-03-08 14:35

#88: -  

 


Gæst

#90

2016-03-08 17:07

Trafikken vil blive ledt ud på Jægersborgvej som i forvejen er stærkt trafikeret

Gæst

#91

2016-03-10 09:55

Jeg er modstander af en let-bane i by rummet der kører på skinner. En model hvor busser kan køre i deres egen bane er langt mere fleksibel. Vi er først nu ved at have de sidste skinner væk (med store trafikale gener) fra tiden med sporvogne.

Gæst

#92

2016-03-14 09:41

1) Letbanen maltrakterer hele Lyngby Centrum
2) Kun en meget lille del af kommunens beboere vil få adgang til den
3) Det vil være meget klogere at starte med moderne busser, så kan man efter 3-5 år skifte til Letbane hvis det virkelig kunne være en bedre løsning. Busserne kan bruges et andet sted.

Gæst

#93

2016-03-14 23:37

Jeg skrev under fordi jeg er modstander af letbanen, men teksten er så fuld af stave- og grammatiske fejl, at jeg nær ikke havde gjort det.

Gæst

#94

2016-03-31 23:09

Pga. Sporvogne hører fortiden til og er slet ikke fleksible, egnede eller fodgængervenlige samt de fylder for meget og alt for dyre. Der var en mening med de tidl. blev fjernet.

Gæst

#95

2016-04-05 11:12

Alt for dyrt og for store omkostninger for borgerne.

Gæst

#96

2016-04-05 19:20

gevinsten ved etableringen af letbanen er lille set i forhold til såvel økonomi som de gener selve arbejdet vil give vores kommune.. Det tyder på at omkostningerne er undervurderet. Alt det rod i hele området omkring centrum i så lang tid virker uoverskuelig for mig.