Bevar offentligt strandareal i Strandby

Sæt din underskrift for bevarelse af det offentlige strandareal ved norde strand i Strandby!

Til min store overraskelse er det kommet mig for øre, at det bag lukkede døre i økonomiudvalget i Frederikshavn Kommune den 19. marts 2014 er blevet vedtaget at sætte vores smukke offentlige strandareal i Strandby til salg! Og dette til trods for, at der i 2010 blev indsamlet over 200 underskrifter netop imod et salg af dette areal, som mange lokale borgere og andre nordjyder og turister gennem årtier har nydt godt af. Lars Møller, daværende borgmester, lovede endda i 2010, at beslutningen om ikke at sælge strandarealet i Strandby stod ved magt! (Nordjyske 25.08.10)

Beslutningen er forsøgt hemmeligholdt, da der fra økonomiudvalgets side ikke er opsøgt dialog med strandbyborgerne, hvilket må antages at være med den hensigt at undgå modstand fra Strandbys borgere.

Ved et salg vil de offentlige parkeringspladser ned til stranden blive nedlagt, hvilket vil gøre det svært for byens borgere og turister at besøge vores strand, som er vores største fællesareal samt turistattraktion.