Bevar Møllen

SIDSTE FRIST FOR UNDERSKRIFTER ER FREDAG D. 22. MAJ KL. 8.

Herefter vil de blive printet og overrakt til Børne og Skoleudvalgets formand Søren Dysted.

Gi’r det mening at lukke Børnehaven Møllen?

For den moderne familie er Næstved Kommune et attraktivt sted at bo. Her er ægte velfærd – det, der gør livet værd at leve: Solide arbejdspladser, sunde og grønne omgivelser, gode skoler og masser af aktiviteter.

Naturen i kulturen – og kulturen i naturen.” Dette citat er hentet fra Mærk Næstved – en vision for kommunen, hvor også følgende citater er hentet fra:

- Vi tænker grønt

- Kommunen som et flagskib for miljørigtige løsninger

Børnehaven Møllen er beliggende på en stor naturgrund i et fredsommeligt hjørne ved den gamle Maglemølle Papirfabrik. Masser af lys og luft, ingen generende trafik, ingen os og støj. Vi har et udeareal på 4500 kvadratmeter med skove og skrænter, hvor børn og voksne kan mase og klatre, gemme sig og bygge huler, udvikle sig og udfordre sig selv og hinanden. Vi har bakke og bålhus, gynger og græs – masser af græs, boldbane og brombær – masser af brombær. Vi har sand og jord og mange rødkindede, snavsede og glade børn. Vi er ude alle årets dage og livet udendørs ligger som en paraply over vores pædagogiske praksis og hverdag.

Gi’r det mening at placere en busbørnehave, som kører børn ud i naturen, lige præcis her? Her har vi naturen lige uden for døren og vi foreslår, at man i forhold til Mærk Næstved visionen tænker over, hvordan flest mulige børn kan opholde sig hele dagen i sunde og grønne omgivelser. Vil vi tænke grønt, skal vi nok finde en anden løsning!

Skriv under her for bevarelse af Børnehaven Møllen!

Se mere her : Facebook gruppe