Bevar Falck i Region Syddanmark

Desværre har økonomi vægtet mere end kvalitet, da Regionsrådet i dag vedtog, at ambulancekørslen i Region Syddanmark i de næste 10 år skal overtages af to nye selskaber, først og fremmest det hollandsk-ejede BIOS og for Trekantsområdets vedkommende Responce. De to selskaber skal overtage den ambulancekørsel, som i dag udføres af Falck, som i øvrigt også have budt på opgaven.

Region Syddanmark delte opgaven op i fire geografiske områder i forbindelse med udbuddet.

BIOS Danmark skal stå for ambulancer på Fyn, i Sydvestjylland og i Sønderjylland, mens Responce skal stå for kørslen i Trekantområdet.

Hos Falck siger man farvel til opgaven med vemod efter næsten 100 år som leverandør af ambulancetjeneste til borgerne på Fyn og i den sydlige del af Jylland.

»Falck har aktiviteter i 44 lande og er vant til både at vinde og tabe kontrakter. Alligevel er vi berørte over miste ambulancetjenesten i Region Syddanmark, hvor vi gennem årtier har haft et virkeligt godt og tillidsfuldt samarbejde med myndigheder og borgere. Ikke mindst er vi dog kede af den mere usikre fremtid vores medarbejdere uundgåeligt går i møde,« siger Falcks koncernchef, Allan Søgaard Larsen, i en pressemeddelelse.

Som borger i Region Syddanmark er jeg rystet over at et nyt selskab skal køre ambulance, derfor er denne underskrift indsamling sat i verden.

Del gerne i nær og fjern.

Jeg giver med min underskrift Henrik Larsen tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.

Bemærk venligst at du ikke kan bekræfte din underskrift ved at svare på denne meddelelse.