Bevar Den grønne plet - ikke flere institutioner på Saxtorphsvej

1CE968E9-6D16-4D7D-BC41-F7DF53C1B16A.jpegKøbenhavns Kommune planlægger at bygge en tredje institution på Saxtorphsvej - på Den grønne plet lige mellem Nabohuset og Arken. Den grønne plet er af kommunen udlagt som “offentligt, rekreativt areal” og bruges flittigt af børn fra de to institutioner og mange andre.

Allerede nu er der trafikkaos om morgenen, som det tydeligt fremgår af denne lille film. Så hvad tror kommunen, der sker, når man omtrent fordobler antallet af børn, der skal afleveres og hentes hver dag?

Kommunen har ikke undersøgt mulige placeringer andre steder i Valby, fx i Kulbaneparken, det indrømmer Klaus Mygind fra Borgerrepræsentationen i denne artikel fra Valby Bladet.

Skriv under her, hvis du mener, at Københavns Kommune skal lave en ordentlig afdækning af, hvor det er bedst - og ikke bare billigst - at placere nye institutioner i Valby.

Grundejerforeningerne Valby Vænge, Kanthusene, Ankeret og Lyset    Kontakt forfatteren af dette andragende

Ved at underskrive giver jeg Grundejerforeningerne Valby Vænge, Kanthusene, Ankeret og Lyset tilladelse til at videregive min underskrift til dem, der har myndighed på dette område.