Bevar de bemandede legepladser med pædagogisk personale i København

Underskriv her hvis du ønsker at bevare de dejlige bemandede legepladser i Københavns kommune og du er imod forslaget om lukning.

Københavns Kommune har over 125 legepladser fordelt over hele byen. 26 af legepladserne er bemandet med pædagogisk personale. På bemandede legepladser kan børn køre på gokarts og små cykler, lave snobrød, spille spil, få lektiehjælp, lave smykker, dyrke grøntsager og meget mere. Legepladserne arrangerer også en masse events i løbet af året som fx høstfester, fastelavn, julehygge og aktiviteter i skoleferierne.

153676_Skydebaneparken_Ty-Stange.jpgFoto: Skydebanens bemandede legeplads på Vesterbro

FORSLAG OM LUKNING AF BEMANDEDE LEGEPLADSER I KBH:

Grundet en økonomisk udfordring i 2019 og ubalance grundet strukturelle forhold, har Teknik og Miljøforvaltningen i indstillet til Teknik-og Miljøudvalget og anmodet dem om at lukke samtlige bemandede legepladser i KBH.

Forslaget om lukning skal til endelig afstemning allerede på mandag 19.11.19

Bliver forslaget vedtaget vil det betyde fuldstændig lukning og en reducering i antallet af legepladser i det hele taget, heriblandt

• HTV
  • Hulgårds Plads
  • Nørrebroparken
  • Wesselsgade
  • Bondegården
  • Bredegrund
  • Christianshavns Vold
  • ELBA – Sundby Torv
  • Enghaveparken
  • Lergravsparken
  • Naturlegepladsen i Valbyparken
  • Skydebanen

med flere ....

Legepladserne er meget forskellige og har fokus på formidling inden for blandt andet trafik, natur, klima, dyrkning af planter og meget andet.
Vi har en årlig Skraldeuge og laver Grønt i Børnehøjde. På mange af legepladserne er der desuden et bevægelsesskab med en masse fede legesager.

På de bemandede legepladser er der også et hus tilknyttet med legeting, bøger, kortspil, brætspil og andre hobbyting.
Fra den 1. juni til 31. august er der på skyfrie dage med temperaturer over 20 grader vand i soppesøerne på de bemandede legepladser (Vandlegepladsen i Fælledparken åbner allerede soppesøen fra den 15. maj).

Der er soppesøer følgende steder:
  • HTV
  • Hulgårds Plads
  • Nørrebroparken
  • Wesselsgade
  • Bondegården
  • Bredegrund
  • Christianshavns Vold
  • ELBA – Sundby Torv
  • Enghaveparken (uden for legepladsen)
  • Lergravsparken
  • Skydebanen
IKKE BEMANDET LEGEPLADS
  • Fælledparken vandlegeplads (% bemanding)

sø1.jpg

Fotos nedenfor: Fra Valby Parkens bemandede naturlegeplads, hvor der hver tirsdag er bålhygge med tilberedning af snobrød. Der er ligeledes et dejligt køkken med gratis kaffe og the til de voksne. :-) Ved siden af er der kreativt værksted mm.

the.jpg

45459709_354232901810501_5119862554570522624_n.jpg45652629_1458416494261808_2616323484917170176_n.jpg45725358_497120980786057_5755062353355866112_n.jpg

f4.jpg45502947_735144643515640_6876871080510750720_n.jpg

Ninna Hedeager Olsen - teknik- og miljøborgmester;