Underskriftsindsamling imod omlægningen af Movia busrute 592

Med virkning fra 15. december 2013 omlægger Movia busrute 592 således, at den fremover kun kører til Ruds Vedby og ikke til Høng.

Dette er et kæmpe problem for borgerne i Reerslev og omegn, da bus 592 er skolebus for vores børn, der skal på Høng Skole efter 6. klasse.

Fremover skal de enten tage en bus til Ruds Vedby og skifte til toget til Høng og så spadsere fra stationen til skolen eller også skal de tage bussen til Buerup og skifte til bus 595 der.

Det har flere uacceptable konsekvenser:

- Det betyder en forlængelse af de i forvejen lange rejsetider for vores børn.

- Det betyder en væsentlig risiko for at forsinkelser vil føre til at vores børn skal vente længe for at kunne komme videre med den næste forbindelse.

- For det andet mister børnene muligheden for at udnytte tiden i bussen til fx at lave lektier, idet rejsen nu bliver brudt op i flere dele.

Reerslev Landsbylav har derfor iværksat denne underskriftindsamling og underskriverne skriver under på, at de mener, Kommunalbestyrelsen i Kalundborg Kommune bør skride ind over for denne forringelse af mulighederne for at være barn i Reerslevområdet. Kommunalbestyrelsen bør sikre at børnene i Reerslev også fremover har en rimelig og direkte adgang til at gå i skole.