STUDENTERFEJRING 2020

Foråret og sommeren 2020 er for ingen i denne verden, blevet som forventet. For alle har coronavirusset sat sine spor. Det har vendt op og ned på den sædvanlige og velkendte hverdag. Vi har i fællesskab sat vores rutiner og daglige gøremål på pause for at begrænse smitten af corona. For de fleste har coronavirussets indtog i Danmark haft kedelige og yderst negative konsekvenser.

De unge bliver beskyldt for at være uansvarlige i denne tid. Vi har forsøgt at gøre vores bedste og holde hovedet højt, trods en lang række aflysninger af galla, gymnasiefester, fredagscafeer, sommerture og dimission. Velvidende om, at alle betaler en stor pris i denne tid, ønsker vi blot at udtrykke vores håb om en nogenlunde ”normal” fejring efter tre gode år. Vores ønske er at opleve det længeventede øjeblik, hvor man træder ud af eksamenslokalet og får huen på af en af sine kære uden efterfølgende undervisning i flere uger. Dertil et lille håb om at fylde de danske gader med liv og håb af afsprittede studenter, der hænger ud over kanten af en studentervogn. Lad os vinke til og luftkysse vores kære fra vognen.

"Åh de smukke unge mennesker
Pludselig er de stukket af
Som legesyge sommerfugle
Den allerførste sommerdag ---
Hva det er de vil med livet
Det kan kun de selv forstå
åh de smukke unge mennesker
Gid de længe leve må" (Kim Larsen, 1988).

Vi håber på en fejring inden for de rammer, der er mulige og forsvarlige. Vis os tillid, og lad os glæde over at blive studenter.

Som kommende studenter har vi stiftet denne underskriftindsamling. En indsamling, der har til formål at overbevise politikere om, at "de smukke unge mennesker" skal have lov til at kaste lys over den danske sommer med deres glæde og forløsning efter tre års intenst arbejde. "Gid de længe leve må".

Victoria Møller-Nielsen, Josefine Kaae Astrup, Anne Kathrine Juul Sørensen    Kontakt forfatteren af dette andragende

Jeg giver med min underskrift Victoria Møller-Nielsen, Josefine Kaae Astrup, Anne Kathrine Juul Sørensen tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.

Vi viser ikke din e-mailadresse offentligt online.