STOP udvidelse af TOYOTA Gentofte & bebyggelse af 17 Townhouses ovenpå bilforretningen.

Krogsgaard-Jensen / TOYOTA på Brogårdsvej, 2820 Gentofte planlægger en FORDOBLING af  deres Bilforretning fra ca. 500 kvm til 1000 kvm. Ovenpå bilforretningen vil de bygge 17 Townhouses i 2 etager, og lave 1000 m2 parkeringskælder med nedkørsel fra Ermelundsvej.

Ejendommen vil strække sig fra Søtoften til Ermelundsvej - og have en bebyggelsesprocent på 200%  !!

Det vil genere vores villakvarter, da de 17 Townhouses vil være hævet langt over alle de pæne traditionelle gamle Gentofte villaer der ligger på Søtoften, Brogårdsvej, Ermlundsvej, Tjørnegårdsvej, C.L. Ibsensvej, og så langt som et byggeri i 3 etager nu genere.

DET SKAL STOPPES !!

TOYOTA ligger i et område med 3 skoler og 3 børnehave på vejen, og en 1000 m2 Bilforretning vil alt andet lige betyde yderligere trafik fra flere bilkunder, mere personale samt ikke mindst de 17 familier (med mindst 34 parkeringspladser i kælderen under byggeriet). Med andre ord en stærkt øget trafikbelastning på en strækning hvor der ligger skoler og børneinstitutioner.

Trafikken på Brogårdsvej er allerede nu hårdt belastet især i morgentimerne, hvor det kan være svært at komme ud på Brogårdsvej fra stikvejene pga trafikken mellem Gentofte Station og afkørslen til motorvejen. Folk bliver ofte stressede, og det øger risikoen for personpåkørsel – og særligt børn er lette at overse.

Det vil desuden have indvirkning på arkitekturen i området, som idag består af mange bevaringsværdige huse, inkl den villa som TOYOTA planlægger at nedrive for netop at kunne udvidde.

Der foruden, og absolut af stor betydning, strider det imod målet om en grønnere kommune, såfremt man tillader en 1000m2 bilforretning i et beboelsesområde og som samtidig ligger et stenkast fra Gentofte Sø, som heldigvis stadig har et livligt fuglemiljø, og bliver brugt af rigtig mange borgere som et skønt udflugtsmål.

Med din underskrift bakker du op om:
* NEJ til en bebyggelsesprocent på 200 %
* Et ønske om at bevare området omkring Gentofte Sø med en blanding af natur og villaer
* Nej til etageejendomme der vil hæve sig højt over alle eksisterende (mange 100 år+ gamle) villaer og nej til kæmpe parkeringskældre
* Nej et øget trafikalt pres i et lokalområde med flere skoler og institutioner
* Nej til en 1000 kvm stor bilforhandler i et villakvarter

IMG_3467_2.jpgIMG_3468.jpgIMG_3470.jpg