Sikre at 7/8/9 klassere med behov for hjælp i odsherred har et sted at være

I Odsherred kommune har det været mulighed for kommunens 7/8/9 klasses elever der ikke kunne klare en almindelig Folke skole at komme hen på uco. Dette står til at blive lavet om pga general omlægning af uco efter den nye fgu lov. Problemet med den omlægning er at de unge fr 7/8/9 klasserne bliver glemt og det kan gå ud over deres fremtid hvor der desværr kan blive behov for mere hjælp end hvis de for hjælpen de har behov for nu. Det er derfor et ønske fra mange at de enten kan få lov til at blive på uco eller kan komme hen på et sted som har de samme enesakber og at der kommer styr på hvor de skal hen hurtigst muligt da mange af de unge har brug for forudsigelighed og ro i hverdagen og det kan de ikke få hvis de ikke ved hvad der skal ske i forhold til deres skole gang.

Vi er rigtig mange som har været glade for at gå på uco og som er kede af at de er blevet nød til at lave om og som kun ønsker at andre i fremtiden skal kunne få samme mulighed for at komme hen på en skole med lære som er der for en når man har brug for det.

Jeg giver med min underskrift Ninka west tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.