Aflys eksaminer for ungdomsuddannelserne

Kommentarer

#2401

Dette burde være som fremgår i artiklen

(Børkop, 2020-04-06)

#2408

Jeg mener ikke at det er forsvarligt at sende os til eksaminer, efter så lang tids lockdown..

(Allerød, 2020-04-06)

#2413

Jeg mener ikke vi har haft ordentligt tid til at forberede os til eksamen, og jeg kan derfor ikke præstere mit bedste som jeg ønsker at gøre til mine afgørende prøver

(Sønderborg, 2020-04-06)

#2414

Jeg skriver under fordi jeg står til at skulle op til en afgangseksamen fra hasseris gymnasium, og selvom jeg gerne ville op til eksamen og vise hvad jeg kunne. Så VED jeg med sikkerhed at jeg ikke kan levere på grundlag af den online undervisning jeg har fået og det samme glæder mine klasse kammerater. Jeg synes ikke det er fair vi skal stille op til en anderledes eksamen og få dårlig karakter fordi vi ikke har fået ordentlig undervisning.. hvis de alligevel skal tage alle vores studenter ting fra os så der satme heller ikke nogen grund til vi stiller op og dumper eksaminer som vi ikke har haft samme mulighed for at forberede os til som alle andre.. at skrive en SRP med online vejledning var hårdt nok, og det har vi ikke kunne levere 100 som alle andre har de sidste par år for det gør noget andet at side ansigt til ansigt og få hjælp end det gør at man stiller et spg over nettet og venter et døgn på at få svar... jeg synes ikke det er i orden vi skal igennem disse eksaminer uden den rigtige forberedelse og det kan vi simpelthen ikke få gennem online undervisning. Hvis de kunne rykke det til det her var ovre og vi kunne blive forberedte synes jeg det er fair men vi skal bruge de her karaktere i vores fremtid, og jeg gider ikke få dårlig karakter og ødelægge mine muligheder i fremtiden fordi vi ikke har haft samme mulighed ligesom de andre har..

(Aalborg, 2020-04-06)

#2422

Vi slet ikke er klar til at tage eksamener grundet fraværet. Det kan ikke være rigtigt, at vi skal sidde til en mundtlig eksamen, og skal være forberedt til det hele, når vi slet ikke får en tilstrækkelig undervisning. Undervisning kræver hælp og eksempler, og det får vi ikke. Det er for ringe, og det er langt fra fair, hvis vi skal kunne sidde og forsvare os foran censor og lærer.

(Stoholm, 2020-04-06)

#2423

det er det rigtige at gøre

(Viby Sjælland, 2020-04-06)

#2424

Vi har fået og får alt for lidt vejledning, klassen og jeg føler ikke vi er klar til det.

(Brønshøj, 2020-04-06)

#2425

Jeg skriver under fordi jeg ikke mener det giver mening nu når vi har haft så meget virtuel undervisning

(Skagen, 2020-04-06)

#2431

Det giver ikke mening at putte andre elever og deres familier under farlige situationer som dette...

(Aarhus N, 2020-04-06)

#2437

Der er en måned til at eksamens løbet går igang. Det er angst provokereoernde ikke at vide noget endnu om hvordan eksamen kommer til at sket. Hvorfor så ikke bare blive bedømt på det man har præsteret på et helt år frem for en eksamen på 20 min. Her svigter i sku de svage og dem som i forvejen føler sig usikker på eksamen.

(9900, 2020-04-06)

#2438

Det ville være bedst for alle.

(sønderborg, 2020-04-06)

#2443

Hvad for noget "eksamen" når vi konstant bliver bombarderet med opgaver som skal afleveres inden timen? Det er ikke noget vi lærer, men det er noget vi 'skynder' os at lave, så vi ikke får den vigtigste del med. Det begrænser hvor meget vi lærer og risikerer for mange, at blive glemt. Derfor er det latterligt at gå op til eksamen, når vores årskarakterer alligevel også viser vores faglige viden.

(Odense, 2020-04-06)

#2445

Det er alt for farligt og risikabelt for så mange elever mødes i sådan et tæt rum hvor de sidder inden for 1 meter for hinanden, man ånder i princippet hinanden i nakken.

(Odense NØ, 2020-04-06)

#2448

Jeg skriver under fordi jeg ikke synes det er fair at vi skal til eksamen, når vi ikke har haft ordenlig undervisning i tiden op til

(Næstved, 2020-04-06)

#2452

Der er smitte risiko hvis vi skal tage et sted hen, det bliver for nemt at snyde hvis det bliver derhjemme

(København S, 2020-04-06)

#2454

Jeg kan ikke klare en eksamen uden undervisning

(København, 2020-04-06)

#2457

Jeg frygter at bliver smittet af corona, jeg frygter endnu mere at smitte min familie.

(Odense, 2020-04-06)

#2459

Der er ikke nogen holdbar løsning. Der har ikke været optimal undervisning.

(Karlslunde, 2020-04-06)

#2460

Det dumt med hjemme eksemer, og føler mig langt fra klar til at gå til eksamen

(FREDERIKSBERG, 2020-04-06)

#2462

Det skal ske!

(Brønshøj, 2020-04-06)

#2467

Er enig

(Odense, 2020-04-06)

#2468

Hvorfor skal vi ikke have lige krav som alle andre

(Skive, 2020-04-06)

#2469

Fordi jeg synes ikke det er fair, at jeg risikere at få en dårligere karakterer pågrund af alle disse tiltag. Da jeg ikke har haft mulighed for at få den vejledning, som tidligere åregange har fået.

(Odense, 2020-04-06)

#2470

Jeg selv er 3ger

(Viborg, 2020-04-06)

#2473

Jeg går selv på HF og jeg føler mig ekstremt usikker i en del af stoffet som følge af denne coronakrise

(København, 2020-04-06)

#2476

Jeg synes ikke det er optimalt, at vi ikke får den samme mulighed for målrettet undervisning som vi burde. Den virtuelle undervisning gør det svært for os, at få den optimale undervisning som vi har brug for, for at gennemfører vores eksamener ordenligt. Det gør det svært for os, at være forberedte nok, til at fuldføre en eksamen. Undervisningen vi får virtuelt, kan ikke måle sig med vores normale undervisning, da kvaliteten af fagene ikke kan blive det samme og hjælpen vi har behov for, er svære at udføre for lærernes vedkommende. Vi kan ikke få den hjælp vi har behov for, og ofte får vi ikke den hjælp, på det korte modul der består af 1,5 time, ikke er nok, for lærerens vedkommende, til at hjælpe 30 elever, der har svært ved hver deres problem. Derfor jeg jeg, at princippet for folkeskolerne, burde genovervejes kraftigt, for os på uddannelserne, så vi kan komme igennem med en ordentlig og fair bedømmelse og karakter.

(Fjelsted, 2020-04-06)

#2480

Fordi det ikke er fair

(København, 2020-04-06)

#2484

Fordi jeg ikke gider op til via min telefon kan ik forberede mig sådan

(Vanløse, 2020-04-06)

#2487

Jeg syntes på ingen måder der er en god begrundelse for der skal være forskel på eksamen om du går i 9.klasse eller er ved at tage enkelt fag på Hf. Jeg har haft virtuel undervisning med mine to drenge hjemme på 4 og 7år. Min mand har været på arbejde jeg har stået med det hele selv. Jeg har på ingen måder været bare 65% tilstede eller fået optimal undervisning. (Ikke nok med det er gået ud over mine børn at mor har været stresset og har skældt ud selvom det ikke var nødvendigt men man prøver at høre hvad læren siger)
Jeg mener helt klart vi skal have årskarakter og så drop læseferien og giv os undervisning i stedet så vi får mere og grundig gennemgang af det vi mangler.. 🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻

(Brenderup, 2020-04-06)

#2489

Jeg skriver under, da det ville være fuldstændig urimeligt at lade os gå til eksamen, når vi har misset så meget af undervisningen op til..

(Odense, 2020-04-06)

#2491

Det er umuligt at få en god undervisning online og er mega stressende

(Aarhus, 2020-04-06)

#2495

Jeg syntes helt klart at eksaminerne burde aflyses! Vi har i disse tider ikke kunne modtage en ordentlig undervisning, hvilket kan gøre det meget svært for mange at kunne afslutte eksamen.

(Græsted, 2020-04-06)

#2496

det er ikke fair

(2860, 2020-04-06)

#2498

Det er det rigtige at gøre!

(Høng, 2020-04-06)

#2500

Fordi jeg HELST ikke ville blive smittet

(Herlev, 2020-04-06)

#2504

Jeg skriver under fordi at jeg ville mene at det er unfair for eleverne, og jeg kan relatere til hvor meget forberedelse det kræver for at få klaret eksamenerne, og siden de ikke har været i skole og kunne forberede sig på samme måde som man normalt har ville kunne gøre.

(KBH Ø, 2020-04-06)

#2507

Jeg skriver under, fordi at jeg selv står i den situation, at jeg afslutter til sommer, og synes at det er uretfærdigt at jeg skal kunne forberede mig hjemme til eksamerne uden hjælp af lærere. Det er forfærdeligt og jeg er usikker på hele situationen. Jeg dumper nok

(København, 2020-04-06)

#2509

Fordi det er en god ide

(Ringsted, 2020-04-06)

#2511

Jeg skriver under, fordi vi ikke når den rette undervisning

(Odder, 2020-04-06)

#2512

Jeg skriver under fordi jeg ikke føler det er hensigtigsmæssigt at sende os til eksamen. Eftersom vi ikke har modtaget den nødvendige undervisning, for at gå til den afsluttende eksamen på samme vilkår, som de foregående afgangselever.

(Hjørring, 2020-04-06)

#2515

Fordi jeg støtter dette

(Grindsted, 2020-04-06)

#2516

Jeg mener ikke det er fair at sætte os ud af skolegangen, for at trække os ind meget tæt på vores eksaminer

(Lille skensved, 2020-04-06)

#2520

Virtuelt undervisning kan på ingen måde erstatte rigtig undervisning.

(Holte, 2020-04-06)

#2524

Jeg skriver under, fordi jeg ikke mener, at det ville være fair for os studerende at skulle gå op til eksaminer oven på 2 måneders manglende skolegang. Endvidere kan det give et mangelfuldt resultat til den studerende som skal op til sommerens eksaminer oven på 2 måneders manglende skolegang, da der ikke er samme koncentration og motivation for den nuværende måde at gå i skole på.

(Ringsted, 2020-04-06)

#2527

Jeg skriver under fordi, jeg selv går i 3.g og jeg på ingen måde synes, at det er fair, at vi skal op til eksamenerne, under de omstændigheder som er muligt i denne tid. Det er overhovedet ikke optimalt

(Kalundborg, 2020-04-06)

#2528

Jeg skriver under eftersom jeg er enige med disse tiltagelser.

(København, 2020-04-06)

#2536

Jeg skriver under, da jeg ikke synes det er rimeligt, at vi som unge skal sendes ud på en selvmordsmission, som alligevel ikke gavner samfundet. Hverken økonomisk eller på andes vis. Vi skal tænke i nuet og få stoppet smittespredningen, før det går galt. Ingen siger, at vi SKAL ramme kurven.
Vi, som studerende er en kæmpe smittegruppe. Det er en farlig beslutning for regeringen at tage. Med mindre, regeringen selvfølgelig prøver at ramme målet med masseimunitet.

(Aarhus, 2020-04-06)

#2538

Ungdomsuddannelserne skal fortsat modtage undervisningen i hjemmet. De står altså i en situation, hvor de i en længere periode ikke har fået almindelig undervisning. Det giver dårlige muligheder for både eksamensforberedelse og –afvikling. Dertil kommer, at skolerne har grebet nødundervisningen forskelligt an, og at forskellige grupper af børn har fået forskelligt udbytte af undervisningen. Der er en risiko for, at særligt børn fra socialt svage familier, tosprogede elever, og børn med særlige behov ikke har fået den nødvendige støtte, og at deres udbytte af undervisningen dermed er lavere end ellers. De risikerer dermed at blive stillet urimeligt dårligt ved afgangsprøven. Det er altså af hensyn til, at eleverne stilles lige – til deres retssikkerhed og derfor SKAL prøverne aflyses

(Aarhus, 2020-04-06)

#2548

Jeg synges det er det rigtige at gøre

(Høng, 2020-04-06)

#2549

Fuldstændig enig, gymnasierne burde også aflyse eksaminerne fordi zoom undervisning er forfærdelig dårligt, vi er ikke klar til eksaminer og vorrs situation er spærret.

Aflyst gymnasiernes eksamener!

(København, 2020-04-06)

#2553

Jeg skriver under fordi jeg ikke synes det er fair at sætte os op til eksamener når vi ikke har haft ordentlig undervisning i perioden op til.

(Birkerød, 2020-04-06)

#2556

Jeg skriver under på dette, da jeg synes det er mega unfair at vi skal gå til eksamen, når vi ikke har de samme muligheder.

(Aalborg, 2020-04-06)

#2559

for meget

(kbh, 2020-04-06)

#2574

Det er uretfærdigt

(Viborg, 2020-04-06)

#2576

Noget for noget.. vi kan formentligt ikke fejre at vi bliver studenter, så gider vi da heller ikke lave eksaminer

(7100, 2020-04-06)

#2577

Jeg skriver under fordi at man får lige pt ikke den hjælp man skal have og man kommer uforberedt til eksamerne

(Tistrup, 2020-04-06)

#2582

Man lære ikke nok af “online undervisning” og det ville være meget trist at skulle gå til eksamen uden den nødvendige undervisning vi har brug for.

(Roskilde, 2020-04-06)

#2585

Jeg selv går på gym, og jeg har intet lært ved fjernundervisning

(Oksbøl, 2020-04-06)

#2587

Eksamen på denne måde og efter denne tid, er ikke optimal!

(Kolding, 2020-04-06)

#2590

Retfærdighed

(Grindsted, 2020-04-06)

#2595

Det er på ingen måde rimeligt, at vi skal vurderes på noget undervisning der har været meget ringere end hvad vi er vant til

(Viborg, 2020-04-06)

#2598

Vi ikke får mest optimal læring af online undervisning og kan påvirke vores eksamen

(Ishøj, 2020-04-06)