Særlige tilfælde ved gul testscore i national ordblindetest

Kære fagfælle

En række kommuner har trods ministeriets udmeldinger i Ordblindenetværket valgt kun at anerkende national ordblindetest som identifikationsredskab af ordblindhed. I praksis betyder det, at elever testet ordblinde ved andre standardiserede test afvises, og qua heraf får de ikke de samme muligheder i grundskolen som ordblinde elever – ex. adgang til Nota samt mulighed for at gå til folkeskolens prøver på særlige vilkår.

Vi er en ad hoc-gruppe under Roal, der arbejder for, at elever med gul testscore i national ordblindetest anerkendes af landets kommuner som værende ordblinde, såfremt de ved andre test er testet ordblinde. Ligeledes arbejder vi for, at denne elevgruppes ordblindhed sikres i det videre uddannelsesforløb.

Vi håber, du vil være medunderskriver af det vedhæftede brev stilet til Børne- og Undervisningsministeriet styrelsen for undervisning og kvalitet.

Skriv gerne under - OG bekræft underskriften på din mail.

Vh. Hanne Maigaard, Lone Kaastrup-Hansen, Rikke Lenskjold, Mette Birkemos, Anne Sofie Nesgaard, Lissy Rasmussen og Annette Klint

Ved at underskrive giver jeg Annette Klint tilladelse til at videregive min underskrift til dem, der har myndighed på dette område.

Bemærk venligst at du ikke kan bekræfte din underskrift ved at svare på denne meddelelse.