Rundkørsel på Assensvej ved Kauslundevej/Gamborgvej

I lokaludvalg og bylaug for området har vi følt stor opbakning til en rundkørsel i krydset på Assensvej ved Kauslundevej og Gamborgvej. Men Middelfart Kommune er ikke så nemme at overtale, så vi håber at områdets beboere, samt andre der har interesse og færdes i området, vil skrive under, så det kan blive sikkert for alle at krydse vejen.
Middelfart Kommunes forslag er at nedsætte hastighedsgrænsen fra de nuværende 70 km/t til 60 km/t og indsætte bump, men vi fra området mener ikke at disse tiltag vil hjælpe synderligt på trafiksikkerheden.
Det er svært og ikke mindst farligt for vores børn at krydse vejen når de skal til skole eller besøge kammerater på den anden side af Assenvej, da mange billister ikke overholder hastighedsgrænsen og kører nær de 100 km/t.

En rundkørsel vil dels sikre at folk sænker farten, gøre det nemmere at komme ud fra hhv Kauslundevej og Gamborgvej i bil, og ikke mindst vil det give en mere sikker måde for cyklister og gående at komme over vejen.

Maria Nielsen - Kauslunde, Gamborg, Svenstrup & omegns lokaludvalg    Kontakt forfatteren af dette andragende