Ro på med Lynetteholmen!

Beslutningen om megaprojektet Lynetteholm skal udskydes til efter næste kommunalvalg d. 16. November 2021. Dette vil give borgerne en mulighed for at påvirke sagen igennem valgprocessen og fordre en offentlig debat i løbet af valgkampen.

Lynetteholm projektet er en kunstig ø, som skal ligge i forlængelse af Refshaleøen i København. Det vil tage omkring 50 år at anlægge den og det vil præge bybilledet med omfattende transport af jord og støjgener m.v. Udover selve Lynetteholmen følger en række delprojekter, som er ikke er blevet miljøvurderet sammen med holmen, inklusiv bl.a. en motorvejstunnel. Det estimeres af fagbladet Ingeniøren, at projektet vil komme til at koste over 80 milliarder kroner.

Projektet vil have enorme konsekvenser for hovedstaden i adskillige årtier og bør derfor ikke hastes igennem mellem to valg, før folket har fået mulighed for at påvirke udviklingen med deres stemme.

Redigeret for at tilføje:

- Planen med underskriftsindsamlingen er primært, at gøre relevante ordfører og politikerne der arbejder på anlægsloven opmærksomme på modstanden. Sekundært vil den blive brugt, til at forsøge at få pressens opmærksomhed i fht problematikken.

- Jeg opfordrer folk til at tilmelde sig facebook gruppen "STOP Lynetteholm!", hvis de er imod Lynetteholm projektet.

Jeg giver med min underskrift Stine Linnemann tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.