"REKLAMER NEJ TAK" til postkassen burde være en selvfølge /miljøbevidsthed

Helt uden egen opfordring modtager husstande landet over ugentligt stakkevis af reklamer. Reklamer som muligvis aldrig bliver læst, men i stedet smidt direkte i skraldespanden. Dermed bliver der anvendt og produceret en række ressourcer, som ikke nødvendigvis opfylder et behov, hvilket er meningsløst og stråler af mangel på respekt for miljøet.

Hvis man ønsker at undslippe disse bunker af reklamer, kan man i dagens Danmark ikke blot skrive "Reklamer nej tak" på sin postkasse. Man skal i stedet gennem en længere og mere besværlig proces på internettet og have tilsendt et bestemt klistermærke man kan pynte sin postkasse med.

Vi lever i et samfund, hvor miljø bør medtænkes i alle foretagender. Derfor er jeg af den overbevisning at systemet burde fungere modsat af, end hvad der er tilfældet i dag. Det vil sige, hvis man ikke kan nøjes med tilbudsaviserne på digitale platforme, skal man i  stedet aktivt melde sig ind med et "Reklamer ja tak" (Evt på det lokale posthus, mht de ældre).

Underskriv gerne, hvis du kan identificere dig med disse standpunkter, så vi kan få sat dette emne på dagsordenen hos de mennesker der har indflydelse herpå.

Johanne Sønderby Didriksen    Kontakt forfatteren af dette andragende

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort på vores side. Forfatteren af indsamlingen vil dog kunne se alle informationerne, som du har oplyst på denne formular.