Protest mod bøder for larmende motorcykler

Senest blev der indført regler omkring at motorcyklister ikke må have nummerpladen på siden af cyklen, også selvom den er helt synlig og det derfor ikke giver mening at lave et forbud mod det. Nu er myndighederne igen ude og svinge bødehæftet efter motorcyklisterne, denne gang hvis de larmer. Altså skal motorcyklister endnu engang straffes for små banale ting. Ja, nogle motorcykler lamer meget det kan vi ikke fornægte, men det er jo højst et par min. somregel når vi holder stille i et lyskryds eller kommer kørende forbi. Larmen fra en motorcykel er langtfra ligeså høj eller generende som f.eks en græsslåmaskine der ofte larmer i en længere periode. Desuden sker en stor andel af motorcykelulykkerne, fordi motorcyklister bliver overset af bilister, idet vi ikke fylder ligeså meget som en bil. Derfor er det af stor betydning at vi kan høres i trafikken. Det er derfor ikke kun et spørgsmål om at vi kan lide lyden af vores maskiner, men også et spørgsmål om sikkerhed "Loud pipes save lives".

Vi vil have lov at larme, selvfølgelig med respekt for vores andre medborgere. Altså vil vi have lov til at larme med måde..

Lad os få samlet underskrifter ind, så vi kan vise vores utilfredshed og fremlægge vores sag for de rette myndigheder.

Ved at underskrive giver jeg Mustafa Harmanci tilladelse til at videregive min underskrift til dem, der har myndighed på dette område.

Bemærk venligst at du ikke kan bekræfte din underskrift ved at svare på denne meddelelse.