Opfordring til Peter Møller Andersen: Giv Psykiatri-Listen sit mandat i regionsrådet tilbage

Psykiatri-Listen har mistet sit mandat i regionsrådet, fordi Peter Møller Andersen har skiftet til Socialdemokratiet.

Psykiatrien i Region Midt er i årevis blevet underprioriteret af regionsrådet under ledelse af Socialdemokratiet og de andre etablerede partier. I 2016 lavede regionsrådet f.eks. besparelser i psykiatrien for 50 mio. kr. Psykiatri-Listen blev dannet i protest, og de 20.547 stemmer til Psykiatri-Listen ved valget i 2017 viste tydeligt den demokratiske opbakning til en bedre psykiatri.

Og det har virket: Psykiatri-Listen har været en væsentlig drivkraft i at skabe øget opmærksomhed på området gennem de seneste år. Gennem et tæt samarbejde med Psykiatri-Listens bestyrelse bestående af psykiatribrugere, pårørende og fagfolk er psykiatriens interessenter blevet repræsenteret direkte i den førte politik.

Psykiatri-Listens arbejde har konkret ført til ekstra ressourcer til psykiatrien ved budgetforhandlingerne hvert eneste år. Ved budgetforhandlingerne for 2022 vil Psykiatri-Listen nu ikke have en stemme.

Det er ærgerligt og et tab for psykiatrien, at Peter Møller Andersen skifter parti. Et regionsråd uden Psykiatri-Listen bliver et tilbageslag i kampen for en bedre psykiatri i Region Midt.

Vi opfordrer derfor Peter Møller Andersen til at give sit mandat tilbage til Psykiatri-Listen.

Psykiatri-Liste vælger    Kontakt forfatteren af dette andragende

Jeg giver med min underskrift Psykiatri-Liste vælger tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.

Vi viser ikke din e-mailadresse offentligt online.