Permanent Løsning Nu! for overgang ved Lindholm station samt plan for overskæring Thistedvej / Stationsvej , 9400 Nørresundby

Ved etablering af nyt jernbanespor til Aalborg lufthavn kommer der afledte problemstillinger som ikke har politisk fokus eller løsning.  Denne underskriftsindsamling har til henblik at få politikere og beslutningstagere gjort opmærksom på problemstillingen samt at dette berøre et stort antal borgere. Der ønskes handling nu.

Overgang ved Lindholm station

Eksisterende overgang lukkes pga. risiko ved gang på spor. Der etableres en ny “midlertidig” overgang via stål gangbro. Denne overgang vil ikke kunne bruges af gangbesværede, handicappede, personer med barnevogn eller cykler.  Der henvises til overgang ved over viaduktvejsbroen eller krydset Thistedvej / Stationsvej.

Der er ikke truffet beslutning om hvornår eller hvilken permanent løsning der vil blive lavet. Det er uacceptabelt at der henvises til en alternativ rute på op til 3 km. For at komme fra den ene side af sporet til det andet. Der ønskes permanent overgang for alle bløde trafikanter ved Lindholm station nu.

Jernbaneoverskæring ved Thistedvej/Stationsvej

Ved etablering af nyt jernebane spor til Aalborg lufthavn forventes der øget tog trafik på strækningen (op mod dobbelt så mange tog i timen ). Dette vil betyde at jernbane bommene vil være oftere nede og mindste kapaciteten på Thistedvej. Dette vil kunne forsage yderligere trafikpropper på strækning. Da der er mange Villa veje  (samt stort antal nyetablerede boliger på Lindholm brygge) med udkørsel til Thistedvej og at Thistedvej er en vigtig indfaldsvej til byen og Aalborg (10.000 - 15.000 biler Per dag) er det ikke acceptabelt er der endnu ikke ligger en officiel plan eller udmelding om påvirkning af traffikafviklingen på Thistedvej. For både beboere i området, samt pendler vil dette give stor gene. Der ønskes en plan og undersøgelse af konsekvensen for trafikafvikling nu.

Jeg giver med min underskrift Søren Walentin tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.