Omtanke omkring ordentlig sagsbehandling på børne- og ungeområdet i Haderslev

Vi ønsker omtanke omkring ordentlig sagsbehandling på børne- og ungeområdet i Haderslev Kommune.

I Haderslev Kommune har man siden 2015 sagt at der arbejdes med den svenske model. Kernelementerne i den svenske model er:

“I denne model arbejder man med et meget lavt sagstal, en nytænkt og fremskudt sagsbehandling, et hverdagsperspektiv for børn og unge, systematisk inddragelse af familien og netværket, en meget hyppigere opfølgning på sagerne samt et tæt tværsektorielt samarbejde".

Modellen tager bla. afsæt i at sagsbehandlere skal have mellem 15-20 sager. I Haderslev har man lige sat antal sager op til 30. Allerede inden man sætter antal sager op, er der mange berørte borgere, der oplever at sagsbehandlingen er mangelfuld. At man ikke oplever sig hørt, inddraget, oplyst, at der er mangel på skriftlighed, at det tværgående samarbejde halter, at der i nogle tilfælde endda er tvivl omkring loven overholdes og sagsbehandlingen er korrekt etc.

Skriver du under her, er du for at der skal være bedre og mere ordentlig sagsbehandling på børne- og ungeområdet. Du er for at sagsbehandlere skal have antal sager, der svarer til det, der anbefales i den svenske model (altså 15-20 sager per sagsbehandler). Du er bekymret for kvaliteten af sagsbehandlingen.

Du er imod flere sager til sagsbehandlere (lige nu er den sat til 30 sager per sagsbehandler), og er imod at der ikke er grund til bekymring.

MVH Omtanke før beslutning. Børne- og ungeliv i Haderslev

Laila grøn Truelsen. Omtanke før beslutning. Børne- og ungeliv i Haderslev    Kontakt forfatteren af dette andragende

Jeg giver med min underskrift Laila grøn Truelsen. Omtanke før beslutning. Børne- og ungeliv i Haderslev tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.