Minimumsnormeringer til ALLE børn

På opfordring fra institutioner der ikke modtager midler til bedre normeringer, oprettes denne underskriftsindsamling. Ved at signere, tilslutter du dig, at ALLE børn, uanset hvilken type daginstitution deres forældre har valgt, har lige ret midler til minimumsnormeringer. Alle daginstitutioner i Danmark, uanset ejer- og driftsform, er underlagt samme lov og samme indholds- og kvalitetskrav. Alle daginstitutioner er underlagt tilsyn fra myndighederne, og alle daginstitutioner skal være tilgængelig for alle borgeres børn.  I 2020 er det dog ikke alle daginstitutioner som har modtaget skattefinansierede midler til forbedring af normeringen. Børn i alle typer af daginstitutioner er indgået i beregningen af, hvor mange midler en kommune modtager, mens kun kommunale institutioner eller institutioner som kommunen har driftsoverenskomst med, har modtaget midlerne.

Når ALLE daginstitutioner er lige for loven, og når ALLE børn indgår i grundlaget, må ALLE børn have ret, til de midler som deres forældre har bidraget til. Bedre normeringer til ALLE børn – nu!

Thinne Nielsen, Daginstitutionernes Lands-Organisation    Kontakt forfatteren af dette andragende

Ved at underskrive giver jeg Thinne Nielsen, Daginstitutionernes Lands-Organisation tilladelse til at videregive min underskrift til dem, der har myndighed på dette område.

Bemærk venligst at du ikke kan bekræfte din underskrift ved at svare på denne meddelelse.