Kortere skoledage i Glostrup

Skriv under hvis du mener, at skoledagen skal afkortes til et niveau, hvor trivsel og læring er optimal for alle.

BAGGRUND

I Glostrup har man valgt, at børn ned til 5 år skal gå i skole til kl.15.15.

TVIVLSOMT UDBYTTE AF MANGE TIMER
Mange børn er trætte, konfliktniveauet stiger og trivslen falder pga. den lange skoledag. Vi er mange bekymrede forældre, pårørende og lærere der kan bekræfte hvordan de mange skoletimer påvirker børnene negativt. En evaluering blandt skolens personale bekræfter, at det er tvivlsomt om eleverne får noget positivt ud af den lange dag.

Siden reformen er Danmark blevet det land i verden, hvor børnene har flest timer, men flere og flere skoler sætter timeantallet ned. Dette bekræfter billedet af, at mange timer ikke giver værdi og positiv læring.

VIL DU VIDE MERE, SÅ FIND OS PÅ FACEBOOK

Vi er pt. næsten 300 personer, der har valgt at gå sammen i facebookgruppen "2600 - Kortere skoledage i Glostrup". Du er velkommen til at være med.

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort på vores side. Forfatteren af indsamlingen vil dog kunne se alle informationerne, som du har oplyst på denne formular.

Du vil modtage en e-mail med et link til at bekræfte din underskrift. Tjek din indbakke (og spam-mappe).