DET LYKKEDES - NEJ-TAK til høj mobilmast på Svellebakken 13, Veddinge Bakker, 4540 Faarevejle

DET ER LYKKEDES - DER KOMMER INGEN MAST PÅ SVELLEBAKKEN 13

2017-09-29 13:55  edit.png Redigér
Københavns Kommunes Ejendomme har pr. e-mail den 28. september aflyst et møde med repræsentanter for Grundejerforeningerne Svellebakken og Veddingebo på tirsdag. Begrundelsen er, at de

"d.d. har besluttet ikke at udleje et areal på Svellebakken 13, 4540 Fårevejle, til opstilling af en mobilantennemast. Beslutningen er truffet under hensyn til ejendommen og dens beliggenhed, herunder at man ikke ønsker at forringe ejendommens herlighedsværdi."

Beslutningen er truffet af en enig ledelse i Københavns Ejendomme. Og den er endelig. Telcon er informeret. Københavns Ejendomme opretholder således den interne udlejning til buf (børne- og unge forvaltningen) indtil videre.

En varm tak til alle, der allerede har underskrevet vores underskriftindsamling og på andre måder støttet os i denne sag.

Grundejerforeningen Svellebakken, formand Marianne Simonsen

Virksomheden Telcon søger - uden dokumenteret behov - at placere en mobilmast midt i det naturskønne, kuperede Veddinge Bakker, en del af Geopark Odsherred (UNESCO). Grunden, Svellebakken 13, Veddinge Bakker, 4540 Fårevejle ejes af Københavns Kommune. Der ligger en feriekoloni, der benyttes flittigt af hovedstadens børn.

En 36-42 m høj mast her vil betyde katastrofal indgriben i et meget naturskønt område, hvor telefonpæle i forvejen er fjernet, så de ikke skæmmer området. Placeringen er yderligere grotesk, når Telcon selv skriver, at den teknisk set "ikke er optimal". Og fordi placeringen ikke er optimal vil masten skulle være ekstra høj. Telcon foreslår udelukkende denne placering, fordi det er en kommunal grundejer.

Københavns Kommune ser positivt på sagen. Pris og vilkår for en  lejekontrakt for en mast på 36-42 m er forhandlet. Endelig beslutning afventer Københavns Kommunes teknikers besigtigelse for præcis placering. Telcon forventer det sker indenfor ca 2-3 uger.

Hvad driver Københavns Kommune?

Odsherreds kommune har i juni, 2017, undersøgt mobildækning i kommunen, men ikke i sommerhusområdet.

Sommerhusejere og borgere har ved selvsyn konstateret 3 af 5 "signalpinde" hele vejen ned af Svellebakken.

Sagen skal stoppes inden Københavns Kommune på et tyndt grundlag giver Telcon fuldmagt til at søge byggetilladelse til en mast på 36-42 m på Svellebakken 13 - en placering, som efter Telcons eget udsagn IKKE er optimal.

Skriv under nu! Så sagen kan blive ordentligt belyst, og en hensigtsmæssig placering fundet - hvis der er et behov for en mast (hele området får indlagt fibernet fra FIBIA indenfor de kommende måneder).

Billede 1: fotoshoppet solnedgang med mast - NEJ TAK

Billede 2: Screenshot fra påtænkt placering, www.mastedatabasen.dk

terasse_solnedgang_telemast1.jpg

Inkedpåtænktplaceringmastedatabasen_LI.jpg