Havne- & klimabrotrafik gennem Kristrup -nej tak

Den nye plan for trafikken til og fra den nye havn og til og fra klimabroen er planlagt til at gå gennem Kristrup, idet den skal gå ad Clausholmvej. Dette vil have konsekvenser for hele bydelen. Forvaltningen forventer alene på Clausholmvej en stigning på 5000 biler og på Valdemarsvej 1000 flere biler. Pr. døgn. Det må forventes at en stor del af den øgede trafik vil være tunge køretøjer, og at Kristrup dermed bliver smutvej for mange. Kristrup har to skoler, Tirsdalens og Kristrup skole, samt uddannelsesinstitutionen FGU på Engboulevarden. Der er derfor mange veje der fungerer som skolevej. Tre buslinjer, rute 4, 5 & 15, kører gennem Kristrup og har allerede i dag besvær med at komme igennem bydelen. En del af bydelen, den gamle del, består af mange smalle og små veje. Disse kan ikke klare en øget belastning. De af byrådet i 2018 forlængede byggelinjer, på Clausholmvej, har ikke kun konsekvens på Clausholmvej, men i hele bydelen, da veje med udkørsel til Clausholmvej skal lukkes med deraf mere trafik i det bagved liggende parcelhuskvarter. Randers vil gerne have de mest forurenende biler ud af byen, men det gælder åbenbart ikke Kristrup. Det må jo formodes at trafikken til havnen i alt overvejende grad vil bestå af tunge diselkøretøjer, måske oven i købet modulvogntog. Vi siger derfor nej til den planlagte ny vejadgang til havn/klimabro og opfordrer Byrådet til at finde en anden mulighed.

Slutter 15.8.2020

Vær venligst opmærksom på at har du skrevet under fysisk skal du ikke skrive under her. På forhånd tak.

Heinrich Kristensen, Jesper S. Pedersen & Michael Mose    Kontakt forfatteren af dette andragende

Ved at underskrive giver jeg Heinrich Kristensen, Jesper S. Pedersen & Michael Mose tilladelse til at videregive min underskrift til dem, der har myndighed på dette område.

Bemærk venligst at du ikke kan bekræfte din underskrift ved at svare på denne meddelelse.