Giv danskere med ejendom i Sverige lov til indrejse nu.

Sverige har lukket grænsen mod Danmark. Dette gør det de facto umuligt for danske ejere af ejendomme i Sverige at besøge og tilse deres huse - mens andre EU-borgere godt kan rejse ind i Sverige.

Der er ingen objektive grunde til denne forskelsbehandling, der til gengæld har meget store konsekvenser for ejerne. Med de nuværende regler for indrejse til Sverige (negativ corona-test) og tilsvarende regler for indrejse i Danmark, så er der ikke nogen begrundelse eller proportionalitet i den ensidige svenske lukning af grænsen. Flere medlemmer af Torperforeningen har allerede klaget til både den svenske og danske regering, til EU og menneskerettighedsdomstolen, men foreløbig uden resultat.

Hvis du støtter opfordringen, så støtter du også, at vi finder det naturligt at vores svenske broderfolk forsøger at begrænse smittespredningen ved at forlange negativ corona-test ved grænsen.

Vi opfordrer de implicerede politikere til at finde en hurtig løsning på, at danskere med ejendom i Sverige, kan færdes til og fra sin ejendom, mod behørig fremvisning af en corona-test, samt sit tilkomst til sin ejendom og efterfølgende test og isolation ved tilbagekomst til Danmark. Herved kan svenskerne undgå indkøbs og fest horderne fra endags rejsende danskere.

En af klagerne, som er indsendt til flere relevante myndigheder, kan findes i FBgruppen Torparne på dette link:

https://www.facebook.com/groups/35938781800/user/538364270 (Du skal muligvis søge efter "klage")

eller:

Underskrifterne vil senere i februar blive sendt til de berørte myndigheder

Ved at underskrive giver jeg Niklaus Bendix Sonne tilladelse til at videregive min underskrift til dem, der har myndighed på dette område.

Bemærk venligst at du ikke kan bekræfte din underskrift ved at svare på denne meddelelse.