Skal der fastsættes en nedre grænse for flexjob????

Quoted post


Gæst

#16

2014-11-25 14:08

Ja da i den grad. For kan du ikke skaffe et miniflexjob og jobkonsulenten heller ikke kan. bliver du igen sendt i udredning om din motivation gennem anden aktør igennem kommunen. 1. så har kommunen gjort noget aktivt og dokumenter om du står til rådighed som flexjobber og er du så dårligt vurderes det hele om igen med ressoure forløb( måske det motivationsfaktoren det galt med og kan du mindre end 2 timer indstiles til pension hos rehabiliteringsteamet. Det er skalten og valten, men lovgivning der er "strikket" håbløst sjusket sammen. Man kan jo ende med at miste sig selv i denne cirkusmanege. Og der er ikke så mange socialøkonomiske virksomheder der kan varetage opgaven at byde 2-10 timer med de særlige skånehensyn m.v. Dette vil vise sig i form af en "stor gruppe af mennesker som falder ud af flexjobsystemet og lander hvor??? For syg til flexjob og for rask til fp......

Svar

jp

#26 Re:

2014-11-27 13:27:31

#16: -  

 selv er jeg landet på springbrættet for anden gang, jeg er meget syg, og skal alligevel ud i noget flexjob. for kan jeg arbejde 2 timer om måneden som jeg selv kan fordele så er det det jeg skal. en ordning der koster kommunen flere 1000 kr i forhold til at bevilge mig min førtidspension. jeg har stakkevis af lægelige udtalelser psykiatere psykologer, alle siger det samme, jeg er syg og kan ikke arbejde, jeg har fibromyalgi, samt en helvedes masse andre psykiske problemer. er på minimum økonomi nu på 5 år. uden medicinhjælp, uden tandlægehjælp....det er for galt