Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs

Quoted post


Gæst

#8142 Bondo er ikke tilforladelig EB

2014-01-27 13:54

- Anders Bondo, hvorfor investerer I selv i Goldman Sachs?

- Det her har jo intet med det at gøre, vil jeg sige. Vi har jo ikke gjort det her i protest mod Goldman Sachs, siger han.

- Vi har gjort det, fordi der er et stigende ønske om at finde en anden model for kapitaltilførslen til Dong, og det stiller vi til rådighed for Finansministeriet.

- Hvis vi har nogen investering i Goldman Sachs, så er afkastet af den investering jo fuldt ud beskattet i Danmark, lyder argumentationen.

Spørgsmål: Men man vælger jo stadig at placere penge i Goldman Sachs, som jeg kan forstå, man ikke kan lide på grund af forbindelsen med skattely?

- Nej, det har jeg overhovedet ikke ... vi har konstateret, at der er et ønske om en alternativ model til Goldman Sachs, og det kan vi levere, siger han og fortsætter:

- Når vi agerer som pensionsselskaber, så er vi ikke politikere. Så varetager vi vores medlemmers interesse.

Svar


Gæst

#8144 Boycot Bondo øjeblikkeligt!

2014-01-27 13:55:05


Gæst

#8156 Re: Bondo er ikke tilforladelig EB

2014-01-27 14:00:52

#8142: - Bondo er ikke tilforladelig EB

Ja, så kom medierne på banen - men de overser desværre de helt åbenlyse og mest presserende spørgsmål; nemlig til Vilhelmsen, Thorning, Vestager, Samuelsen, Barfoef og Lykke om deres stillingtagen til at den danske stat tillader indtlægter fra Danmark at gå i skattely - gælder det også for os almindelige lønmodtager eller kun for folketingsmedlemmer og deres venner og samarbejdspartnere