Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs

Quoted post


Gæst

#2076

2014-01-25 00:44

Giv din mening til kende!

Svar

hbj

#2100 Forslag: videgi' det til jeres venner på eksempelvis facebook eller twitter

2014-01-25 01:32:03

#2076: -

Jeg vil bruge min weekend på at tænke muligheden igennem.

 

Vil det være er muligt, at opstille et parti til næste folketingsvalg, som er hjemmehørende i Luxenbourg, og alene oprettet med det formål, at gøre op med polimik, samråd og fortielse.

Partiet skal hedde X, hvilket også vil være partiets benævnelse på stemmesedlen.

Kandidaterne vil alene være benævnt med bogstav, under hensyntagen til gavnlig anonymitet.

 

Vi mangler kun, som jeg ser det godt 20.000 underskrifter. ;)

 

"Partier, der kan stille op
Et parti, der allerede sidder i Folketinget, når der udskrives valg, kan automatisk stille op til valget. Hvis et parti ikke allerede sidder i Folketinget, er det ikke så let. Partiet skal nemlig være opstillingsberettiget. Ønsker et parti at deltage i et folketingsvalg, skal det først samle et antal underskrifter, der svarer til 1/175 af de gyldige stemmer, der blev afgivet ved sidste valg. Det svarer til omkring 20.000 underskrifter. Ved valget i 2007 blev der afgivet 3.459.420 gyldige stemmer. Derfor skal et nyt parti samle mindst 19.769 underskrifter.

Først når underskrifterne er indsamlet og videregivet til indenrigs- og sundhedsministeren, kan partiet deltage i valget.

Løsgængere
De fleste kandidater ved folketingsvalg stiller op for et parti. Men man kan også stille op til Folketinget uden for partierne. Så er man løsgænger. Kun få stiller op som løsgængere, da det kræver mange personlige stemmer at blive valgt ind i Folketinget som løsgænger. Men det er ikke umuligt. I 1994 lykkedes det f.eks. Jacob Haugaard med 23.253 personlige stemmer at blive valgt ind i Folketinget som løsgænger."